• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Badanie firmy Axalta dowodzi, że kolor nadwozia ma kluczowy wpływ na 88% decyzji zakupowych

Badanie firmy Axalta dowodzi, że kolor nadwozia ma kluczowy wpływ na 88% decyzji zakupowych
  • Klienci oczekują kolorów o wysokim połysku kojarzących się z elegancją i stabilnością.

 

  • Badanie preferencji konsumentów w zakresie kolorów samochodowych firmy Axalta na rok 2021 r. pokazuje, jakie kolory wybierają właściciele pojazdów w czterech krajach o największej produkcji samochodów (Chiny, Niemcy, Meksyk i USA).

 

FILADELFIA, USA – 27 maja 2021 r. – Axalta (NYSE: AXTA), wiodący globalny dostawca lakierów ciekłych i proszkowych, opublikowała wyniki ankiety preferencji konsumentów w zakresie kolorów samochodowych na rok 2021. Badanie potwierdziło, że kolor nadwozia ma istotne znaczenie przy zakupie pojazdu. Ponad 4000 respondentów w wieku 25–60 lat w czterech krajach o największej produkcji samochodów – Chinach, Niemczech, Meksyku i USA – zadeklarowało, że kolor ma kluczowy wpływ na decyzję zakupową w 88% przypadków.

 

„Kolor ma ogromny wpływ na decyzję o zakupie samochodu. Często odzwierciedla on osobowość właściciela pojazdu” – tłumaczy Nancy Lockhart, Axalta Global Color Manager, Mobility Coatings. „Co ciekawe, respondenci najczęściej poszukiwali w kolorze elegancji, stabilności i pozytywności”.

Aby zrozumieć, jak będą kształtować się trendy w ramach ankiety zbadano, jakie kolory są preferowane przez konsumentów. Choć kupujący mogą poszukiwać różnorodnych kolorów, w poszczególnych krajach widać wyraźne tendencje.

W ramach badania analizowano również opinie na temat efektów i wykończeń powłok lakierniczych. Wykończenia o wysokim połysku cieszyły się największą popularnością na niemal wszystkich rynkach. Wyjątek stanowiły Chiny, w których wysoki połysk jest niemal równie popularny co lakiery matowe (48% wysoki połysk, 52% wykończenie matowe). W przypadku efektów różnice były dużo większe. W USA i Chinach najczęściej wybiera się kolory solidowe, podczas gdy niemieccy respondenci wolą efekt perłowy, natomiast w Meksyku dominują gruboziarniste lakiery perłowe i metaliczne.

Axalta opracowuje kolory na potrzeby obecnych i przyszłych właścicieli samochodów na całym świecie. Dlatego też firma analizuje zmiany w preferencjach dotyczących kolorów dla różnych krajów oraz różnych kategorii pojazdów, aby przewidywać, co klienci będą wybierać w przyszłości. „Rozwój nowych i unikalnych kolorów dopasowanych do potrzeb naszych klientów i preferencji konsumentów to klucz do zrozumienia trendów rynkowych. Niezmiernie cieszymy się z rosnącej popularności śmiałych kolorów wśród konsumentów. Coraz częściej wybierają oni samochody czerwone i niebieskie. Całkiem możliwe, że w niedalekiej przyszłości będziemy widzieć na drogach więcej kolorów z naprawdę wyjątkowymi efektami” – mówi Nancy Lockhart.

Od 68 lat Axalta opracowuje i publikuje doroczny raport na temat popularności kolorów samochodowych, bazujący na danych sprzedażowych producentów samochodów. Badanie preferencji konsumentów w zakresie kolorów samochodowych to naturalne przedłużenie tej tradycji. Zapewnia ono świeże spojrzenie na temat kolorów, efektów i wykończeń powłok lakierniczych z perspektywy konsumentów.

axalta-color-preferences-survey-2021-multi-national-highlights

Najważniejsze wnioski z ankiety preferencji konsumentów w zakresie kolorów samochodowych:

Chiny: Kolor jest ważnym czynnikiem podczas zakupu samochodu dla 99% respondentów w Chinach. Preferowane kolory to biały (29%) i czarny (26%). Czerwony i niebieski zajęły miejsca piąte i szóste. Nawet 64% ankietowanych zmieni producenta samochodu, jeśli nie znajdzie preferowanego koloru. Wśród tych respondentów 93% samodzielnie podejmuje decyzje o kolorze kupowanego pojazdu, a 7% korzysta z pomocy innych osób.

Niemcy: Wśród konsumentów w Niemczech 83% ankietowanych deklaruje, że kolor jest ważny przy zakupie pojazdu. W Niemczech 63% respondentów podejmuje decyzje o kolorze samochodu samodzielnie, a 37% konsultuje tę kwestię z rodziną. Czarny jest kolorem preferowanym (32%), a niebieski zajmuje drugie miejsce (16%). Niemieccy konsumenci uznają czarny, za kolor symbolizujący elegancję, a niebieski – stabilność. W tym regionie nieco ponad jedna czwarta respondentów (27%) ma samochód kompaktowy w kolorze czarnym.

Meksyk: Dla 90% respondentów w Meksyku kolor jest kluczowym czynnikiem decydującym o zakupie pojazdu. Czerwony jest kolorem preferowanym (22%) i najczęściej wybieranym zarówno przez kobiety, jak i mężczyzn. Czworo na 10 ankietowanych w Meksyku deklaruje, że zmieni producenta, jeśli nie znajdzie koloru, którego szuka. W Meksyku 64% respondentów deklaruje posiadane modelu typu sedan. Według respondentów w Meksyku czerwony symbolizuje elegancję, a niebieski – pozytywne nastawienie.

USA: Kolor jest istotnym czynnikiem podczas decyzji zakupowej dla 79% ankietowanych w USA. Prawie połowa respondentów (46%) deklaruje, że kolor jest niezwykle ważny. W USA 82% ankietowanych deklaruje, że sami decydują o kolorze, a 53% gospodarstw ma więcej niż jeden samochód. Choć największą popularnością cieszy się czarny, właściciele pickupów i vanów wybierają bardziej śmiałe odcienie niebieskiego (2. miejsce) i czerwonego (3. miejsce). W opinii ankietowanych z USA niebieski symbolizuje pozytywne nastawienie, a czerwony kojarzy się z poczuciem przygody.

Więcej informacji na temat badania preferencji konsumentów z zakresie koloru samochodowego na 2021 r. lub wyniki z poszczególnych krajów znajdziesz na stronie www.axalta.com/color.

O Axalta

Axalta jest światowym liderem branży materiałów lakierniczych oferująca swoim klientom innowacyjne, kolorowe, piękne i stabilne rozwiązania. Nasze produkty i systemy przeznaczone są do zastosowań na pojazdy osobowe, użytkowe oraz dla celów renowacyjnych, a także na silniki elektryczne, fasady budynków i inne obiekty przemysłowe. Lakiery zostały zaprojektowane z myślą o zapobieganiu korozji, zwiększaniu wydajności i zapewnianiu trwałości powlekanych powierzchni. Bazując na ponad 150 latach doświadczeń w branży lakierniczej, globalny zespół Axalta stale poszukuje sposobów, by jeszcze lepiej obsłużyć ponad 100 000 klientów w 130 krajach, oferując im najlepsze systemy lakiernicze i techniki ich aplikacji. Więcej informacji na naszej stronie internetowej axalta.pl i na Twitterze @Axalta.

Zobacz również
  • Innowacyjny wypełniacz gruntujący marki Spies Hecker

    Spies Hecker prezentuje nowy szary wypełniacz gruntujący w aerozolu: Priomat 1K Universal Primer Surfacer Aerosol 4095. Ten innowacyjny produkt powstał z myślą o wydajniejszej pracy lakierników oraz wspieraniu ich w bardziej zrównoważonym rozwoju. Produkt pozwala …

    Innowacyjny wypełniacz gruntujący marki Spies Hecker
  • 3M i Axalta wspólnie tworzą filmy szkoleniowe dla branży lakierniczej

    Firmy 3M i Axalta ogłosiły dziś rozpoczęcie współpracy nad cyklem szkoleń dla samochodowej branży napraw lakierniczych. Będzie on składał się z 5 modułów – każdy będzie w praktyczny sposób pomagał zarówno lakiernikom, jak i serwisom poznawać najlepsze praktyki oraz …

    3M i Axalta wspólnie tworzą filmy szkoleniowe dla branży lakierniczej
  • NOWE POLERKI BIGFOOT LHR15 i LHR21 MARK V OD RUPES

    Polerki RUPES BigFoot Mark V to prawdziwy przełom w branży profesjonalnego polerowania. Dzięki zaawansowanej technologii zostały zaprojektowane z myślą o wymaganiach specjalistów z branży lakierniczej, którzy potrzebują narzędzi łączących precyzję, wydajność i niezawodność. Polerki te …

    NOWE POLERKI BIGFOOT LHR15 i LHR21 MARK V OD RUPES
  • Nowy pigment Cromax: ChromaHybrid WH1729 Magma Red

      Cromax® poszerza linię ChromaHybrid o nowy pigment ChromaHybrid WH1729 Magma Red, którego można używać zarówno z systemami lakierów bazowych Cromax Pro, jak i Chromax EZ+. Produkt jest już dostępny w sprzedaży. Stanowi on odpowiedź firmy na rosnącą popularność …

    Nowy pigment Cromax: ChromaHybrid WH1729 Magma Red
  • Przyszłość branży blacharsko-lakierniczej – rewolucja czy ewolucja w sektorze motoryzacyjnym

    Konferencja ma na celu zgromadzenie ekspertów z różnych obszarów związanych z likwidacją szkód komunikacyjnych oraz zapewnienie im dostępu do najnowszych narzędzi i informacji. Uczestnicy będą mieli okazję pogłębić swoją wiedzę na temat efektywnych metod pracy, …

    Przyszłość branży blacharsko-lakierniczej – rewolucja czy ewolucja w sektorze motoryzacyjnym

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się
x