International, marka koncernu AkzoNobel, już od 140 lat chroni i zdobi powierzchnie znajdujące się w wodzie, jak i poza nią. Jako lider w sektorze powłok ochronnych, morskich i jachtowych, znany jest z najnowocześniejszych produktów, które są w stanie sprostać nawet najtrudniejszym warunkom.
W 1881 roku bracia Max i Albert Holzapfel rozpoczęli swoją przygodę z farbami morskimi. Chcąc wykorzystać rozwijający się przemysł morski, wspólnie z Charlesem Petrie, zaczęli mieszać farby ręcznie w stoczni nad rzeką Tyne (Felling, Anglia). Niemal dekadę później firma przyjęła nazwę International. Wtedy też w logo pojawiło się charakterystyczne czerwone śmigło. Pomimo upływu 140 lat na terenie oryginalnej fabryki w Felling nadal znajduje się jedna z głównych baz operacyjnych International, a laboratoria i biura kontynuują wprowadzanie innowacji w świecie powłok.
Globalna ekspansja i zmiany własnościowe
Pierwsza zagraniczna fabryka marki otwarta została w Rosji w 1889 roku. Dwa lata później firma wypłynęła też poza wody Europy, uruchomiając produkcję w Nowym Jorku. Do 1914 roku posiadała już 9 fabryk, w tym jedną w Azji. Obecnie International obsługuje rynki powłok morskich, ochronnych i jachtowych na wszystkich kontynentach.
Na drodze do sukcesu nie obyło się jednak bez fuzji i przejęć. Najbardziej znane jest przejęcie marki przez Courtaulds w 1968 roku. Firma połączyła wówczas International z historycznym PJA Paint Suppliers, skupiając wszystkie działania związane z malowaniem pod nazwą pierwszej z nich. Po kolejnych latach partnerstwa i fuzji, w 1998 roku International zostało włączone pod parasol AkzoNobel, gdzie pozostaje do dziś jako lider w swoich kategoriach produktowych.
Rodzina International w ciągu ostatnich dwóch dziesięcioleci powiększyła się o wiele uznanych marek, w tym Flexcrete, Chartek, Relest, Ceilcote czy Enviroline.
Odpowiadając na potrzeby
W miarę jak zmieniały się potrzeby armatorów, produkty International również ewoluowały.
W 1931 roku firma rozpoczęła produkcję farb jachtowych także dla konstruktorów łodzi rekreacyjnych w Europie i Azji (w Ameryce Północnej znane są jako Interlux).
Początkowo popyt na powłoki ochronne w przemyśle naftowym i gazowym był niewielki, jednak z czasem zyskał na znaczeniu. W latach 70-tych poszerzono ofertę tego rodzaju produktów, a obecnie powłoki ochronne stanowią największy i najważniejszy segment w portfolio International.
International w Polsce
W Polsce marka obecna jest od 1998 roku. Współpracuje zarówno ze stoczniami budującymi statki czy przeprowadzającymi remonty, jak i z armatorami. Jej powłoki wykorzystywane są także na okrętach Polskiej Marynarki Wojennej.
– Przez 140 lat istnienia International zmieniał się wraz z rynkiem i wyzwaniami stawianymi branży. W tym czasie stał się synonimem innowacji i ciągłego przesuwania granic technologicznych. Marka i jej historia doskonale wpisują się w nieustanne dążenie AkzoNobel do wyprzedzania potrzeb klientów, m.in. poprzez tworzenie nowych, zaawansowanych powłok. Stale stawiamy sobie wyzwania i podnosimy poprzeczkę tak wysoko, jak to tylko możliwe – mówi Mirek Pawlik, Segment Manager Newbuilding East Europe, Russia, Black Sea & Turkey, Marine Coatings, AkzoNobel.
***
Już od ponad 200 lat odkrywamy świat nieograniczonych możliwości, ożywiania kolorem różnorodnych powierzchni. Jesteśmy ekspertami w produkowaniu farb i powłok, możliwe, że jeden z naszych produktów znajduje się zaledwie kilka metrów od Ciebie. Nasze portfolio zawiera światowej klasy marki, takie jak Dulux, International, Sikkens i Interpon, które cieszą się zaufaniem klientów na całym świecie. Prowadzimy działalność w ponad 150 krajach i stawiamy sobie za cel osiągnięcie pozycji światowego lidera w naszej branży. Właśnie tego możesz oczekiwać od będącego liderem zrównoważonego rozwoju producenta farb, który od ponad dwóch stuleci kreuje przyszłość. Więcej na stronie www.akzonobel.com
Producenci materiałów i narzędzi dla lakierników prześcigają się we wprowadzaniu coraz to nowych produktów. Po części spowodowane jest to koniecznością sprostania coraz bardziej restrykcyjnym normom chroniącym środowisko, po części wymogiem spełnienia oczekiwań akcjonariuszy, czyli …
Polska Izba Motoryzacji pragnie wyróżnić najlepsze obiekty blacharsko-lakiernicze działające: w sieci autoryzowanych dealerów, innych sieciach lub działających samodzielnie. Celem konkursu jest nagrodzenie serwisów za rozwój i innowacyjność przedsiębiorstwa, nowoczesność wyposażenia i wdrożone nowe rozwiązania technologiczne, …
Od jakiegoś czasu dostrzec można w orzecznictwie sądów powszechnych w sprawach roszczeń serwisów naprawczych z umów Autocasco przeciwko Towarzystwom Ubezpieczeń wnikliwą analizę zapisów OWU AC. Być może spowodowane to zostało lawiną spraw przeciwko bankom o …
Celem projektu jest pozyskanie nowych pracowników lakierni poprzez proces kształcenia lub doszkalania oraz promowanie zawodu lakiernik samochodowy wśród młodzieży. Autorski program marki Sikkens został przygotowany przez specjalistów z działu technicznego AkzoNobel i wsparciu partnerów biznesowych, a jego założenia obejmują część teoretyczną oraz praktyczną. …
Automechanika Frankfurt, uznawana za wiodącą międzynarodową wystawę branży motoryzacyjnej, ponownie zgromadziła dziesiątki tysięcy osób, potwierdzając swoją renomę i zasięg. Na ogromnej powierzchni 320 000 m², rozlokowanej na 26 poziomach hal wystawienniczych, swoje produkty i usługi …
W przyszłym roku firma PHU Auto Piotra Jaworowskiego z Konstantynowa Łódzkiego, będzie świętować 30 – lecie istnienia. Jednak początki jego aktywności w branży sięgają jeszcze końca lat 80-tych. – Kiedyś sprzedawał ten kto miał, a …
. O tym, że amerykańska motoryzacja była z innej planety niż europejska, wiedzą wszyscy, którzy choć trochę samochodami się interesują. O ile globalne modele światowych producentów samochodów wypchnęły z dróg krążowniki szos, to amerykańska …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …