Mikroskopijne dziurki w lakierze bezbarwnym są niezwykle irytujące. Na szczęście z nowym nagraniem szkoleniowym z cyklu Standovision lakiernicy łatwo unikną tych klasycznych błędów.
Wrzesień 2021 r. – Standox, marka renowacyjna firmy Axalta, udostępniała bezpłatne filmy szkoleniowe – Standovision jeszcze zanim ta forma przekazywania wiedzy stała się niezbędna w czasach pandemii. Dzięki materiałom wideo lakiernicy mogą poznać rozwiązania częstych problemów technicznych, a także skorzystać z praktycznych wskazówek ekspertów. Na jednym z tych nagrań mogą dowiedzieć się, jak uniknąć igiełkowania w lakierze bezbarwnym. Poradami na ten temat dzieli się Harald Klöckner, Standox Training and Technical Service Leader na Europę, Bliski Wschód i Afrykę.
Wady w lakierze bezbarwnym, w tym igiełkowanie, powstają w wyniku aplikacji zbyt dużej ilości lakieru bazowego. Szczególną uwagę należy poświęcić w przypadku naprawy białych i czerwonych kolorów solidowych. Prawidłowy odcień wypełniacza ogranicza ryzyko aplikacji zbyt dużej ilości lakieru bazowego, a jednocześnie pozwala obniżyć koszty i zużycie materiału. Wybierając wypełniacz warto sprawdzić informacje o recepturze koloru w oprogramowaniu kolorystycznym Standowin iQ.
Prawidłowy proces suszenia lakieru bazowego to podstawa każdej naprawy. Lakiernicy powinni dokładnie zapoznać się z wytycznymi dotyczącymi warunków klimatycznych dla lakieru Standoblue. Znajdą w nich informacje dotyczące dostosowania lakieru bazowego w zależności od temperatury oraz wilgotności powietrza.
Podczas napraw kolorów solidowych sprawdzi się dodatek marki Standox: Standoblue Booster MIX 100. Jest on szczególnie przydatny w skrajnych warunkach, np. przy bardzo niskiej wilgotności lub bardzo suchym powietrzu. Dodatek pomaga zachować optymalne parametry lakieru Standoblue oraz zapobiega powstawaniu wad.
Podczas wyboru dyszy i ciśnienia należy kierować się zaleceniami w metryczkach technicznych Standox. Zbyt duża dysza powoduje aplikację zbyt dużej ilości lakieru i zwiększa szansę wystąpienia zacieków i innych wad. Podobnie jest w przypadku ciśnienia. Niewłaściwy stopień atomizacji materiału powoduje utworzenie się zbyt grubej warstwy i w konsekwencji prowadzi do powstawania wad lakierniczych. Jednocześnie zbyt duża atomizacja materiału lub zbyt wysokie ciśnienie wlotowe doprowadzają zbyt dużo powietrza do powierzchni, co może skutkować igiełkowaniem.
Podczas suszenia lakieru bazowego dyszą nadmuchową należy odpowiednio dobrać ciśnienie i odległość dyszy od powierzchni. Standox zaleca, aby ciśnienie wlotowe nie przekraczało 2 bar oraz rekomenduje zachowanie minimum jednego metra odległości od elementu. Nie należy stosować tej metody podczas utwardzania się lakieru bazowego Standoblue.
Więcej filmów można znaleźć na stronie www.youtube.com/standoxonline. Więcej informacji na temat działalności firmy w branży renowacyjnej można znaleźć na stronie www.standox.pl.
Producenci materiałów i narzędzi dla lakierników prześcigają się we wprowadzaniu coraz to nowych produktów. Po części spowodowane jest to koniecznością sprostania coraz bardziej restrykcyjnym normom chroniącym środowisko, po części wymogiem spełnienia oczekiwań akcjonariuszy, czyli …
Polska Izba Motoryzacji pragnie wyróżnić najlepsze obiekty blacharsko-lakiernicze działające: w sieci autoryzowanych dealerów, innych sieciach lub działających samodzielnie. Celem konkursu jest nagrodzenie serwisów za rozwój i innowacyjność przedsiębiorstwa, nowoczesność wyposażenia i wdrożone nowe rozwiązania technologiczne, …
Celem projektu jest pozyskanie nowych pracowników lakierni poprzez proces kształcenia lub doszkalania oraz promowanie zawodu lakiernik samochodowy wśród młodzieży. Autorski program marki Sikkens został przygotowany przez specjalistów z działu technicznego AkzoNobel i wsparciu partnerów biznesowych, a jego założenia obejmują część teoretyczną oraz praktyczną. …
W przyszłym roku firma PHU Auto Piotra Jaworowskiego z Konstantynowa Łódzkiego, będzie świętować 30 – lecie istnienia. Jednak początki jego aktywności w branży sięgają jeszcze końca lat 80-tych. – Kiedyś sprzedawał ten kto miał, a …
AkzoNobel wprowadza na rynek innowacyjną i wysokowydajną technologię, na której skorzystają producenci puszek. Jest to wolne od bisfenoli, styrenu, PFAS i formaldehydu powlekanie wewnętrzne. Dział Powłok Opakowaniowych firmy opracował AccelshieldTM 300, wewnętrzną powłokę natryskową …
W przyszłym roku firma PHU Auto Piotra Jaworowskiego z Konstantynowa Łódzkiego, będzie świętować 30 – lecie istnienia. Jednak początki jego aktywności w branży sięgają jeszcze końca lat 80-tych. – Kiedyś sprzedawał ten kto miał, a …
. O tym, że amerykańska motoryzacja była z innej planety niż europejska, wiedzą wszyscy, którzy choć trochę samochodami się interesują. O ile globalne modele światowych producentów samochodów wypchnęły z dróg krążowniki szos, to amerykańska …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …