Myśląc o budowie nowoczesnego, efektywnego i przyjaznego dla pracowników warsztatu lakierniczego nie można zapomnieć o odsysie pyłów szlifierskich. Najważniejszym jest fakt szkodliwości takich pyłów dla zdrowia. Ekonomiczny aspekt to oszczędność materiałów ściernych, redukcja czasu pracy, wyższa jakość naprawy. Przygotowanie powierzchni do lakierowania jest bardzo ważne w procesie naprawy i ma wpływ na jej końcowy efekt. A zapylenie na warsztacie bez wątpienia ma także wpływ na ilość wtrąceń w lakierze bezbarwnym. Jeżeli nawet kabina lakiernicza działa poprawnie i jest czysta to lakiernik kilka razy podczas procesu lakierownia z niej wychodzi i jest ryzyko wniesienia pyłu na kombinezonie. Usuwanie wtrąceń z lakieru bezbarwnego to kosztowna i czasochłonna operacja polerowania.
Rozwiązania odsysu pyłu szlifierskiego dobieramy w zależności od potrzeb i budżetu.
Mogą to być małe mobilne odsysacze dla jednego lub dwóch użytkowników. Mogą to być mobilne stanowiska robocze lub ramiona podłączone do odsysaczy.
Przy większej ilości stref przygotowawczych warto pomyśleć o centralnym odsysaczu, który jest odsysaczem bezworkowym, generuje wyższą siłę odsysu, jest cichy i co najważniejsze w zależności od modelu może obsłużyć od 2 do nawet 20 stanowisk szlifierskich.
Dla warsztatów mających do czynienia z obróbką paneli aluminiowych warto pamiętać o konieczności wydzielenia strefy Atex i odpowiednim doborem odsysacza lub co najmniej pre filtra i oczywiście antystatycznych węży odsysających. Wszystkie wspomniane rozwiązania wraz ze wsparciem projektowym są dostępne w ofercie firmy Rupes.
Spies Hecker prezentuje nowy szary wypełniacz gruntujący w aerozolu: Priomat 1K Universal Primer Surfacer Aerosol 4095. Ten innowacyjny produkt powstał z myślą o wydajniejszej pracy lakierników oraz wspieraniu ich w bardziej zrównoważonym rozwoju. Produkt pozwala …
Firmy 3M i Axalta ogłosiły dziś rozpoczęcie współpracy nad cyklem szkoleń dla samochodowej branży napraw lakierniczych. Będzie on składał się z 5 modułów – każdy będzie w praktyczny sposób pomagał zarówno lakiernikom, jak i serwisom poznawać najlepsze praktyki oraz …
Polerki RUPES BigFoot Mark V to prawdziwy przełom w branży profesjonalnego polerowania. Dzięki zaawansowanej technologii zostały zaprojektowane z myślą o wymaganiach specjalistów z branży lakierniczej, którzy potrzebują narzędzi łączących precyzję, wydajność i niezawodność. Polerki te …
Cromax® poszerza linię ChromaHybrid o nowy pigment ChromaHybrid WH1729 Magma Red, którego można używać zarówno z systemami lakierów bazowych Cromax Pro, jak i Chromax EZ+. Produkt jest już dostępny w sprzedaży. Stanowi on odpowiedź firmy na rosnącą popularność …
Konferencja ma na celu zgromadzenie ekspertów z różnych obszarów związanych z likwidacją szkód komunikacyjnych oraz zapewnienie im dostępu do najnowszych narzędzi i informacji. Uczestnicy będą mieli okazję pogłębić swoją wiedzę na temat efektywnych metod pracy, …
W przyszłym roku firma PHU Auto Piotra Jaworowskiego z Konstantynowa Łódzkiego, będzie świętować 30 – lecie istnienia. Jednak początki jego aktywności w branży sięgają jeszcze końca lat 80-tych. – Kiedyś sprzedawał ten kto miał, a …
. O tym, że amerykańska motoryzacja była z innej planety niż europejska, wiedzą wszyscy, którzy choć trochę samochodami się interesują. O ile globalne modele światowych producentów samochodów wypchnęły z dróg krążowniki szos, to amerykańska …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …