W swoim referacie Bartmann skupił się na wielopłaszczyznowych, lekkich konstrukcjach karoserii i niskotemperaturowych lakierach firmy Axalta. Omówił również metody stosowane przez Axalta podczas tworzenia nowego poziomu innowacji technologicznych. Firma pracuje nad zapewnieniem zrównoważonych procesów produkcji przeznaczonych dla producentów samochodów osobowych (OEM).
Od 50 lat SURCAR jest wiodącym, światowym forum dziedziny lakiernictwa samochodowego, które odbywa się naprzemiennie w Cannes lub w Szanghaju. Na konferencji spotyka się, pochodzące z ponad 25 krajów, międzynarodowe grono decydentów i ekspertów z sektora motoryzacyjnego oraz komercyjnego lakiernictwa samochodowego W tym roku konferencja była poświęcona nowym, lekkim materiałom i konstrukcjom samochodowym oraz ich wpływowi na farby i lakiernictwo renowacyjne, łącznie z najnowszymi odkryciami w technice aplikacji.
„Biorąc pod uwagę rosnącą popularność pojazdów elektrycznych oraz inne korzyści wynikające ze zmniejszenia wagi pojazdów, producenci poszukują nowych, lżejszych materiałów, mających zrównoważyć duży ciężar akumulatorów”, wyjaśnił Bartmann.
”Przemysł motoryzacyjny rozwija się stosując zróżnicowane i bardziej efektywne materiały do budowy karoserii, co za tym idzie, Axalta opracowuje produkty i systemy, które mają uzupełniać i wzmacniać te nowe konstrukcje poprzez szereg systemów aplikacji, tworzonych w odpowiedzi na różne wymagania techniczne klientów.”
W swoim referacie Bartmann analizował wpływ lekkiej konstrukcji karoserii na różne czynniki, począwszy od redukcji emisji CO2 w warsztacie naprawczym i zmniejszenia kosztów energii dzięki niskiej temperaturze w kabinie, a kończąc na możliwościach stylizacji, jakie zapewniają nowe, bardziej elastyczne materiały. Wyjaśniał, w jaki sposób na zmiany te wpływają przepisy międzynarodowe oraz nakreślił zalety i wady różnych technologii lakierniczych w zakresie systemów niskotemperaturowych.
Bartmann wykazał, że firma Axalta jest dobrze przygotowana do spełnienia potrzeb technologicznych związanych z przyszłą, lekką konstrukcją karoserii. „Systemy wodne oraz ekologiczne technologie lakiernicze (typu Eco-Concept Harmonized Coating Technologies™) to tylko kilka przykładów innowacji, które już udostępniliśmy naszym klientom” stwierdził Bratmann. „Opracowaliśmy również technologie i produkty, takie jak lakiery samochodowe do nowych podłoży, suszenie w niskiej temperaturze oraz wodne i rozpuszczalnikowe systemy do kolorów specjalnych. I wciąż badamy nowe warianty technologiczne, które mają przynieść dalsze zmiany, jak np. zmniejszenie temperatury utwardzania warstw elektroforetycznych.”
Mając na względzie zrównoważony rozwój i wydajność, wiele nowych systemów firmy Axalta daje możliwość zmniejszenia liczby cykli w kabinie, dążąc jednocześnie do osiągnięcia takiej samej jakości powłoki lakierniczej, jaką zapewniają tradycyjne procesy lakiernicze.
Podsumowując Bartmann stwierdził: „Potencjalne korzyści dla producentów samochodów osobowych to, między innymi, wyższa wydajność, niższa emisja LZO, ograniczenie zużycia energii oraz niższe koszty inwestycyjne i eksploatacyjne obiektu, a jednocześnie zapewnienie doskonałej jakości wykończenia karoserii pojazdów. Poprzez swoje innowacje, wiedzę i kompetencje w dziedzinie lakiernictwa, Axalta dąży do utrzymania pozycji silnego partnera branży lakiernictwa samochodowego na obecnym rynku oraz w przyszłości.”
Axalta sponsorowała uroczystość wręczania nagród SURCAR na zakończenie konferencji. Obejmowały one nagrodę za innowacyjność, nagrodę w dziedzinie technologii oraz nagrodę jury.
W ostatnich dniach w firmie TROTON odbyły się kompleksowe ćwiczenia przeciwpożarowe, które miały na celu przygotowanie pracowników oraz służb ratowniczych na sytuacje awaryjne. W wydarzeniu uczestniczyły jednostki Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kołobrzegu oraz …
Firmy 3M i Axalta ogłosiły dziś rozpoczęcie współpracy nad cyklem szkoleń dla samochodowej branży napraw lakierniczych. Będzie on składał się z 5 modułów – każdy będzie w praktyczny sposób pomagał zarówno lakiernikom, jak i serwisom poznawać najlepsze praktyki oraz …
Cromax® poszerza linię ChromaHybrid o nowy pigment ChromaHybrid WH1729 Magma Red, którego można używać zarówno z systemami lakierów bazowych Cromax Pro, jak i Chromax EZ+. Produkt jest już dostępny w sprzedaży. Stanowi on odpowiedź firmy na rosnącą popularność …
W przyszłym roku firma PHU Auto Piotra Jaworowskiego z Konstantynowa Łódzkiego, będzie świętować 30 – lecie istnienia. Jednak początki jego aktywności w branży sięgają jeszcze końca lat 80-tych. – Kiedyś sprzedawał ten kto miał, a …
. O tym, że amerykańska motoryzacja była z innej planety niż europejska, wiedzą wszyscy, którzy choć trochę samochodami się interesują. O ile globalne modele światowych producentów samochodów wypchnęły z dróg krążowniki szos, to amerykańska …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …