Podczas tego dwudniowego spotkania poruszone zostaną m.in. takie zagadnienia jak:
•psychologiczne aspekty szkody komunikacyjnej,
•samochód zastępczy – wynajem samochodu zastępczego w szkodach OC, odkup, leasing. Jak respektowane jest orzeczenie Sądu Najwyższego z dnia 17 listopada 2011?,
•części zamienne nowe w szkodach OC; orzeczenie Sądu Najwyższego w aspekcie części oryginalnych i porównywalnej jakości,
•optymalizacja części w naprawach z OC i AC,
•aspekty prawne kosztorysu – żądanie przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe sporządzania kosztorysu przez warsztat w szkodach AC i OC,
•działania importerskich działów marketingowych – czy promocje napraw mechanicznych mają sens?,
•porównanie kosztów napraw samochodów częściami oryginalnymi i nieoryginalnymi,
•RAPORT – porównanie kosztów napraw samochodów częściami oryginalnymi i nieoryginalnymi,
•wykonywanie napraw serwisowych (bieżących) samochodów a utrata gwarancji producenta,
•przynależność do sieci naprawczej towarzystwa ubezpieczeniowego: tak czy nie?,
•benchmarking serwisowy,
•problemy występujące przy likwidacji szkód komunikacyjnych i metody postępowania – szkoda całkowita przy samochodach nowych oraz o niskiej wartości, wysokość rzeczywistych cen części oryginalnych i zamienników, elementy jednorazowe przy naprawach, układ klimatyzacji i koszty jego obsługi przy naprawach AC/OC, faktury źródłowe, cieniowanie elementów, i inne,
•zabezpieczenie przed nieuzasadnionymi roszczeniami ze strony klientów.
Zadaniem spotkania jest poruszenie zagadnień, nierzadko kontrowersyjnych, które stanowią czasem zarzewie niejasności między serwisami a firmami ubezpieczeniowymi. Jednak cel jaki przyświeca organizatorowi – Polskiej Izbie Motoryzacji – nie jest wprowadzeniem dodatkowego zamieszania pomiędzy wspomnianymi podmiotami ale wspólne wypracowanie stanowisk i szukanie kompromisów we współpracy serwisów i ubezpieczycieli.
Firmy 3M i Axalta ogłosiły dziś rozpoczęcie współpracy nad cyklem szkoleń dla samochodowej branży napraw lakierniczych. Będzie on składał się z 5 modułów – każdy będzie w praktyczny sposób pomagał zarówno lakiernikom, jak i serwisom poznawać najlepsze praktyki oraz …
Cromax® poszerza linię ChromaHybrid o nowy pigment ChromaHybrid WH1729 Magma Red, którego można używać zarówno z systemami lakierów bazowych Cromax Pro, jak i Chromax EZ+. Produkt jest już dostępny w sprzedaży. Stanowi on odpowiedź firmy na rosnącą popularność …
Konferencja ma na celu zgromadzenie ekspertów z różnych obszarów związanych z likwidacją szkód komunikacyjnych oraz zapewnienie im dostępu do najnowszych narzędzi i informacji. Uczestnicy będą mieli okazję pogłębić swoją wiedzę na temat efektywnych metod pracy, …
W przyszłym roku firma PHU Auto Piotra Jaworowskiego z Konstantynowa Łódzkiego, będzie świętować 30 – lecie istnienia. Jednak początki jego aktywności w branży sięgają jeszcze końca lat 80-tych. – Kiedyś sprzedawał ten kto miał, a …
. O tym, że amerykańska motoryzacja była z innej planety niż europejska, wiedzą wszyscy, którzy choć trochę samochodami się interesują. O ile globalne modele światowych producentów samochodów wypchnęły z dróg krążowniki szos, to amerykańska …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …