Proces glinkowania ma na celu oczyszczenie powłoki z zanieczyszczeń eksploatacyjnych, z procesu lakierniczego (odkurz), żywicy ,drzew itd.
Glinowanie nie usuwa większych zanieczyszczeń organicznych – tu konieczne jest użycie specjalnych preparatów czyszczących.
Musimy również pamiętać, że glinka najlepiej i najefektywniej pracuje po ogrzaniu w ciepłej wodzie lub temperaturą dłoni ( wcześniejsze jej „ugniecenie”).
Do glinkowania wykorzystujemy roztwór mydlany na bazie szarego mydła. Roztwór ten wspomaga bardzo skutecznie proces glinkowania. Na początku pracy daje się odczuć opór glinki w kontakcie z czyszczoną powierzchnią. Oznacza to, że glinka rozpoczęła proces zbierania zanieczyszczeń. W trakcie glinkowania powierzchnia czyszczona powinna się wygładzić i praca z glinką nie powinna sprawiać trudności. Oznaczać to będzie, że zabrudzony element został wyczyszczony. Proszę nie obawiać się używania lubrykantu ( roztworu mydlanego) – lepiej jest zaaplikować go więcej niż doprowadzić do pracy glinki „na sucho”.
Po zakończeniu procesu glinowania powierzchnia oczyszczona staje się delikatna, dająca się dużo łatwiej i lepiej polerować . Jest również przygotowana do nakładania preparatów zabezpieczających.
Taki sam efekt możemy uzyskać z pomocą krążka neoprenowego wykorzystując również roztwór mydlany.
Krążkiem możemy pracować ręcznie i mechanicznie z wykorzystaniem szlifierki oscylacyjnej, natomiast glinką tylko ręcznie. Proces glinkowania krążkiem przebiega w analogiczny sposób do tradycjonalnego użycia glinki, niemniej jest on bardziej efektywny i mniej czasochłonny.
Proces czyszczenia przy użyciu tradycyjniej glinki BRAYT
W ostatnich dniach w firmie TROTON odbyły się kompleksowe ćwiczenia przeciwpożarowe, które miały na celu przygotowanie pracowników oraz służb ratowniczych na sytuacje awaryjne. W wydarzeniu uczestniczyły jednostki Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kołobrzegu oraz …
Firmy 3M i Axalta ogłosiły dziś rozpoczęcie współpracy nad cyklem szkoleń dla samochodowej branży napraw lakierniczych. Będzie on składał się z 5 modułów – każdy będzie w praktyczny sposób pomagał zarówno lakiernikom, jak i serwisom poznawać najlepsze praktyki oraz …
Polerki RUPES BigFoot Mark V to prawdziwy przełom w branży profesjonalnego polerowania. Dzięki zaawansowanej technologii zostały zaprojektowane z myślą o wymaganiach specjalistów z branży lakierniczej, którzy potrzebują narzędzi łączących precyzję, wydajność i niezawodność. Polerki te …
Cromax® poszerza linię ChromaHybrid o nowy pigment ChromaHybrid WH1729 Magma Red, którego można używać zarówno z systemami lakierów bazowych Cromax Pro, jak i Chromax EZ+. Produkt jest już dostępny w sprzedaży. Stanowi on odpowiedź firmy na rosnącą popularność …
Konferencja ma na celu zgromadzenie ekspertów z różnych obszarów związanych z likwidacją szkód komunikacyjnych oraz zapewnienie im dostępu do najnowszych narzędzi i informacji. Uczestnicy będą mieli okazję pogłębić swoją wiedzę na temat efektywnych metod pracy, …
W przyszłym roku firma PHU Auto Piotra Jaworowskiego z Konstantynowa Łódzkiego, będzie świętować 30 – lecie istnienia. Jednak początki jego aktywności w branży sięgają jeszcze końca lat 80-tych. – Kiedyś sprzedawał ten kto miał, a …
. O tym, że amerykańska motoryzacja była z innej planety niż europejska, wiedzą wszyscy, którzy choć trochę samochodami się interesują. O ile globalne modele światowych producentów samochodów wypchnęły z dróg krążowniki szos, to amerykańska …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …