System Standoblue zapewnia warsztatom idealne dopasowanie koloru. Dbając o prawidłowy przebieg prac w warunkach o wysokiej wilgotności Standox zaleca stosowanie się do kilku rad. Zbyt mokra warstwa bazy może doprowadzić do powstania różnic kolorystycznych, na przykład: ciemniejszy odcień lub grubsze ziarno. Może pojawić się także efekt chmurzenia, ponieważ cząsteczki brązu i aluminium nie będą w stanie równomiernie się rozłożyć. Marcin Masikowski, Doradca Techniczny marki Standox, przedstawia kilka wskazówek dotyczących renowacji w warunkach o dużej wilgotności.
Porada 1: Zwróć uwagę na strukturę powierzchni
Jedno-etapową aplikację produktów Standoblue wykonuje się przy zastosowaniu warstwy aplikowanej równomiernie z odległości od 20 do 25 centymetrów. Następnie, na jeszcze mokrą powłokę lakieru bazowego aplikujemy warstwę z efektem. Przy czym zwiększamy odległość do 30, a nawet 35 centymetrów. Jeśli aplikacja przebiega właściwie lakier Standoblue będzie miał drobną i równą strukturę. Natomiast, jeśli baza będzie nałożona zbyt mokro prawdopodobnie będzie to miało negatywny wpływ na efekt końcowy. Uzyskanie drobnej struktury gwarantuje otrzymanie gładkiej powierzchni stanowiącej odpowiednie podłoże do aplikacji warstwy lakieru bezbarwnego.
Porada 2: Starannie przygotuj pistolet i ustaw ciśnienie natrysku
Wybór odpowiedniego pistoletu oraz zalecanej wielkości dyszy ma bardzo istotne znaczenie. Podczas aplikacji bazy w warunkach o wysokiej wilgotności nie należy stosować większych dysz, ponieważ może to doprowadzić do aplikacji zbyt grubych warstw lakieru bazowego. Ciśnienie należy dostosować do poziomu zalecanego w metryczkach technicznych. Jeśli ciśnienie natrysku jest zbyt niskie, warstwa lakieru może okazać się zbyt mokra.
Standox zaleca stosowanie poprawnie działającego wskaźnika ciśnienia powietrza – manometru w celu precyzyjnego ustawienia urządzenia. Wadliwe lub uszkodzone wskaźniki ciśnienia powietrza powinny zostać natychmiast wymienione.
Porada 3: Dostosuj produkt do panujących warunków
Regulatory lepkości Standoblue Viscosity Adjuster oraz Standoblue Viscosity Adjuster Slow, pozwolą dostosować bazę Standoblue do lokalnych warunków klimatycznych. Bieżącą wilgotność względną oraz temperaturę w kabinie lakierniczej należy mierzyć wilgotnościomierzem. W zależności od wyników pomiaru dobieramy odpowiedni dodatek. Jeśli poziom wilgotności jest wysoki, nie należy stosować regulatora Standoblue Viscosity Adjuster Slow. Zbyt mokra warstwa może doprowadzić do powstania niepożądanej grubości lakieru, szczególnie na brzegach elementu oraz w jego załamaniach.
Porada 4: Gdy wilgotność przekracza 65%
Jeśli wilgotność względna w kabinie przekracza 65 procent, pierwszą warstwę należy nałożyć ostrożnie, a następnie przed aplikacją warstwy lakieru z efektem wydłużyć czas odparowania międzywarstwowego. Dla większego bezpieczeństwa oraz w celu poprawienia stabilności kolorystycznej w takich warunkach można dodać 30 procent regulatora lepkości Standoblue Viscosity Adjuster do lakierów metalicznych oraz lakierów z efektem.
W celu uzyskania dodatkowych informacji warsztaty lakiernicze powinny kontaktować się ze swoimi lokalnymi przedstawicielami marki Standox.
W ostatnich dniach w firmie TROTON odbyły się kompleksowe ćwiczenia przeciwpożarowe, które miały na celu przygotowanie pracowników oraz służb ratowniczych na sytuacje awaryjne. W wydarzeniu uczestniczyły jednostki Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kołobrzegu oraz …
Firmy 3M i Axalta ogłosiły dziś rozpoczęcie współpracy nad cyklem szkoleń dla samochodowej branży napraw lakierniczych. Będzie on składał się z 5 modułów – każdy będzie w praktyczny sposób pomagał zarówno lakiernikom, jak i serwisom poznawać najlepsze praktyki oraz …
Cromax® poszerza linię ChromaHybrid o nowy pigment ChromaHybrid WH1729 Magma Red, którego można używać zarówno z systemami lakierów bazowych Cromax Pro, jak i Chromax EZ+. Produkt jest już dostępny w sprzedaży. Stanowi on odpowiedź firmy na rosnącą popularność …
W przyszłym roku firma PHU Auto Piotra Jaworowskiego z Konstantynowa Łódzkiego, będzie świętować 30 – lecie istnienia. Jednak początki jego aktywności w branży sięgają jeszcze końca lat 80-tych. – Kiedyś sprzedawał ten kto miał, a …
. O tym, że amerykańska motoryzacja była z innej planety niż europejska, wiedzą wszyscy, którzy choć trochę samochodami się interesują. O ile globalne modele światowych producentów samochodów wypchnęły z dróg krążowniki szos, to amerykańska …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …