Dzięki nowym możliwościom jakie udostępnia Google da firm działających lokalnie firmy te poprzez wpisy i publikacje informacji w profilu firmy mogą teraz nawiązywać kontakt z potencjalnymi i dotychczasowymi klientami.
Wszystkie te publikacje widoczne są nie tylko w profilu firmy ale co bardzo istotne w wyszukiwarce i mapach Google. Dzięki nowym opcjom można tworzyć i udostępniać klientom ogłoszenia i oferty, informować ich o nowych lub popularnych produktach i usługach oraz o wydarzeniach lub promocjach organizowanych przez daną firmę.
Dostęp do aktualnych informacji o ofercie firmy pozwala klientom podejmować lepsze decyzje podczas przeglądania internetu. Dzięki dostępnym narzędziom firmy mogą bezpośrednio komunikować się z lokalnymi klientami, zwiększać wygodę klientów dzięki publikowaniu aktualnych informacji, promować wyprzedaże, oferty specjalne, wydarzenia, aktualności i promocje a nawet zwiększać zainteresowanie klientów za pomocą filmów i zdjęć. Aby korzystać z tych możliwości należy przede wszystkim stworzyć wizytówkę firmy w Google i dodać firmę do Google Maps. Jak to zrobić?
Proces tworzenia wizytówki Google jest stosunkowo prosty. Aby jednak wizytówka ta wyświetlała się w wynikach wyszukiwania musi zostać zweryfikowana. W celu dodania profilu swojej firmy należy wejść na stronę Google Moja Firma oraz kliknąć w prawym górnym rogu sekcję „Zarządzaj teraz”. Oczywiście konieczne jest posiadanie konta Google. Dodając firmę, należy wpisać nazwę, pod którą będzie się wyświetlała wizytówka Google w lokalnym panelu w wynikach wyszukiwania oraz w Google Maps. Warto wiedzieć, że nazwa nie powinna zawierać tzw. słów kluczowych, ponieważ jest to niezgodne z wytycznymi od Google. Jak powinny wyglądać informacje dotyczące firmy aby przeszły pozytywnie weryfikację Google? Oto kilka wskazówek bezpośrednio od Google:
Warto podkreślić, że firma powinna mieć tylko jeden profil, ponieważ większa liczba profili może powodować problemy z wyświetlaniem informacji w wyszukiwarce i Mapach Google.
Publikowane treści dotyczące opisu firmy powinny podkreślać to, co sprawia, że dana firma jest wyjątkowa. Można w tym miejscu zamieścić przydatne informacje o produktach i usługach oferowanych przez firmę oraz o jej misji i historii. Bardzo istotne jest aby publikować tylko prawdziwe i rzetelne informacje, koncentrując się na kwestiach, które jasno przedstawią klientom charakter firmy. Google bardzo jasno precyzuje, iż publikowane w opisie firmy informacje nie powinny m.in.:
Po utworzeniu wizytówki należy dodać firmę do Google Maps.
Jak działają wpisy?
Wpisy o których mowa powyżej mogą zawierać tekst, zdjęcia oraz filmy promujące daną firmę. Użytkownicy internetu –potencjalni klienci zobaczą te informacje między innymi na karcie „Aktualizacje” lub „Przegląd” w profilu firmy na urządzeniach mobilnych w wyszukiwarce i Mapach Google. Wspomniane informacje widoczne będą też w sekcji „Od właściciela” w profilu firmy na komputerach w wyszukiwarce i Mapach Google
Warto zauważyć, że po dodaniu zdjęć do profilu firmy będą one automatycznie wyświetlane w profilu firmy jako wpisy. Tych wpisów nie można edytować. Będą one wyświetlać się tylko klientom. Jeśli zdjęcie zostanie usunięte, nie będzie ono już oczywiście wyświetlane jako wpis.
Rodzaje wpisów firm w profilu firmy w Google .
Google umożliwia firmom działającym lokalnie publikowanie różnego rodzaju wpisów – zostały one podzielone na następujące kategorie:
Oferty – to sekcja w której przedstawiane mogą być informacje o wyprzedażach lub ofertach promocyjnych w firmie. Takie oferty wymagają podania tytułu, daty rozpoczęcia i zakończenia oraz godziny. Do wpisu automatycznie dodawany jest przycisk polecenia „Wyświetl ofertę”. Można dołączyć także zdjęcie lub film, opis,
Aby wpis był dobrze pozycjonowany w Google warto zadbać o kilka istotnych kwestii. Po pierwsze jakość. Warto sprawdzić tekst pod kątem błędów ortograficznych. Im prościej tym lepiej – z punktu widzenia użyteczności nie warto we wpisach używać nadmiernej ilości efektowych znaków we wpisach ani słów z chaotycznie rozmieszczonymi dużymi literami. To samo dotyczy oczywiście treści wygenerowanych automatycznie oraz rozpraszających, ponieważ nie będą przydatne dla klientów. Jeśli coś jest oceniane jako nieprzydatne dla klientów to gogle nie będzie wspierać widoczności danych informacji. Kultura – warto zadbać o to aby używane we wpisach firmy zwroty, obrazy czy filmy nie były obsceniczne i nie zawierały treści wulgarnych lub obraźliwych. Tylko sprawdzone linki – przed publikacją jakichkolwiek linków należy sprawdzić strony do których prowadzą. Linki prowadzące do stron zawierających złośliwe oprogramowanie, wirusy lub materiały pornograficzne, a także do stron wyłudzających informacje, są oczywiście niedozwolone.
Małgorzata Łukaszewicz
Artykuł przygotowano na podstawie informacji dostępnych w Google Moja Firma
Dominujący charakter sporów serwisów z ubezpieczycielami Przeważająca większość sporów serwisów blacharsko lakierniczych z towarzystwami ubezpieczeń …
Zakupując podnośnik samochodowy (jedno, dwu lub czterokolumnowy) należy pamiętać o kilku ważnych kwestiach zanim zaczniemy …
Od jakiegoś czasu dostrzec można w orzecznictwie sądów powszechnych w sprawach roszczeń serwisów naprawczych z …