• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Likwidacja szkód: Sekcja Blacharsko-Lakiernicza gotowa do współpracy z Towarzystwami Ubezpieczeniowymi

Likwidacja szkód: Sekcja Blacharsko-Lakiernicza gotowa do współpracy z Towarzystwami Ubezpieczeniowymi

O ciekawej inicjatywie w branży blacharsko-lakierniczej rozmawiamy z Krzysztofem Chojnowskim, szefem serwisu w Pruszczu Gdańskim.

 

Lakiernik

: Przy Polskiej Izbie Motoryzacji powstała nowa sekcja. Jaki jest cel jej działania?

 

Krzysztof Chojnowski

: Zgadza się. Na początku tego roku kilku z nas, przedstawicieli branży motoryzacyjne, postanowiło zrobić coś dla ogółu. Za pośrednictwem przewodniczącego sekcji Kamila Radziejewskiego, udało się skrzyknąć kilku młodych, prężnie działających właścicieli i pracowników warsztatów blacharsko lakierniczych z całego kraju. Nadrzędnym celem działania sekcji jest podjęcie dialogu z towarzystwami ubezpieczeniowymi po to, aby uzdrowić – nie ma co ukrywać – wątpliwe działający system likwidacji szkód komunikacyjnych w naszym kraju. Chcemy podejść do tego niestereotypowo, nie chcemy żądać czy oczekiwać czegoś od TU. Mamy gotowe rozwiązania, które będą z korzyścią dla obu stron: skrócą czas likwidacji szkody, poprawią cashflow warsztatów, pozwolą optymalizować koszty naprawy TU, skrócą czas naprawy i zwiększą satysfakcję klienta. W sferze marzeń pozostaje proces likwidacji sprzed kilkudziesięciu lat, kiedy to pisana na kartce kalkulacja kończyła się wypłatą środków po kilku dniach i zakończeniem sprawy.

Mechanic checking on auto bodywork

 

Lakiernik:

Kto jest inicjatorem i pomysłodawcą utworzenia tej sekcji?

Krzysztof Chojnowski

: Pierwszym inicjatorem oraz pomysłodawcą sekcji, choć w nieco innym kształcie niż obecnie, był Tomasz Borowiec – ekspert z dziedziny motoryzacji. Jego specjalnością jest tworzenie i rozwijanie sieci partnerskich dla czołowych firm w tym sektorze. Aktualnie jest związany z wiodącym dostawcą systemów lakierniczych.

W obecnej formie tj. pod banderą PIM, pomysłodawcą sekcji jest Kamil Radziejewski, współwłaściciel warsztatu, partner Audatex odpowiedzialny za szkolenia.

shutterstock_450967939

 

Lakiernik

: Czy Sekcja B-L już działa?

Krzysztof Chojnowski

: Sekcja działa od marca 2023. Rozpoczęliśmy od kilku warsztatów założycielskich. Na chwilę obecną do sekcji przynależy kilkanaście warsztatów. Ciągle dostajemy zapytania z całego kraju o możliwość przystąpienia do naszego stowarzyszenia, więc zakładamy, że w najbliższym czasie będziemy silną i liczną grupą.

Lakiernik

: Jakie firmy już zgłosiły akces?

Krzysztof Chojnowski

: Na początku było na siedmiu: Usługi Samochodowe Grupa Janisz z Pruszcza Gdańskiego, na chwilę obecną jedyny reprezentant Pomorza w sekcji, Serwis AUTOFORMA – Bezpieczne Naprawy, Auto Serwis Arkadiusz Świontek, AUTOLAKIERCOLOR Radziejewski Jędrzejów, Auto Service Zalewscy BIS Janki, Auto Moto Centrum Poznań, , AAColor Sławomir Gołąb Polanka. Następnie dołączyli: Auto Kos Ożarów Mazowiecki, MOMOT Auto Serwis Mirosław Momot Zamość, Ps MotorSport Kolbusz

W ostatnim czasie w naszych szeregach pojawiła się również pierwsza firma, która jest dystrybutorem materiałów lakierniczych i około lakierniczych AutoImex Marki. Firma prowadzi również szkolenia lakierników i kadry zarządzającej serwisami B-L. Do grona sekcji dołączyła również firma Herkules, wiodący dostawca szeroko pojętego zaopatrzenia warsztatów naszej branży. Oferta firmy jest bardzo bogata i oferuje narzędzia i rozwiązania do naprawy i łączenia karoserii multimateriałowych, systemy pomiarowe, akcesoria detailingowe, urządzenie do obróbki mechanicznej i wiele innych.

Dobry prognostykiem jest to, że firmy specjalizujące się w innych gałęziach naszego przemysłu już o nas usłyszały i dołączają do organizacji.

Lakiernik:

Kto może współpracować z Sekcją B-L?

Krzysztof Chojnowski

: Wstępnym założeniem było aby członkami sekcji były warsztaty lakiernicze. Doszliśmy jednak do wniosku, że każdy z przedstawicieli branży automotive, który ma ciekawe pomysły i chęć do działania jest mile widziany. Współpraca ma polegać w dużej mierze na wymianie poglądów i dyskusji. Mile widziani są dostawcy systemów lakierniczych, producenci i dystrybutorzy narzędzi blacharskich, dostawcy rozwiązań wspomagających funkcjonowanie warsztatów. Ktokolwiek jest zainteresowany, zapraszamy do kontaktu.

A professional car painter who is painting the body work of a car in a paint box of a garage with an airbrush.

 

Lakiernik

: Czy deklaracja warsztatu o przystąpieniu do współpracy wiąże się z jakimiś kosztami?

Krzysztof Chojnowski

: Przystąpienie do sekcji wiąże się z kosztem około 300 zł netto na kwartał i opłatą wpisową 250 zł netto. Zakładamy, że każdy właściciel warsztatu może sobie pozwolić na wydatki tego rzędu i znaleźć w budżecie takie środki.

Lakiernik

: Czy poziom usług warsztatów jest weryfikowany?

Krzysztof Chojnowski

: I tu mamy sedno działania sekcji. Docelowo chcemy dostarczyć gotowe narzędzie towarzystwom ubezpieczeniowym do weryfikowania warsztatów BL. Nasi członkowie będą skatalogowani, zhierarchizowani i zweryfikowani przez PIM poprzez wewnętrzne audyty, ale również przez posiłkowanie się audytami firm wykonujących je komercyjnie. Już teraz mam w sekcji warsztaty, które są po weryfikacji marek znanych na europejskim audytorskim tj. TUV czy Dekra. Chcemy aby warsztat należący do sekcji BL PIM był wiarygodnym partnerem dla TU. Jakość i zaufanie, zarówno klientów jak i przedstawicieli branży ubezpieczeniowej, to nasz główny cel.

Lakiernik

: Na jakich zasadach opiera się współpraca?

Krzysztof Chojnowski

: Jesteśmy już po kilku spotkaniach. Nakreśliliśmy schemat działania na najbliższe miesiące, dyskutujemy o możliwościach spotkań z TU, przygotowujmy rozwiązania. Mimo obecności funkcji przewodniczącego i wiceprzewodniczących, słuchamy wszystkich i razem wyciągamy wnioski.

Mechanic checking on auto bodywork

 

Lakiernik

: Jakie korzyści ma przynieść działalność Sekcji dla poszczególnych warsztatów i dla całej branży?

Krzysztof Chojnowski

: Jeśli chodzi o korzyści indywidualne to raczej trudno o nich mówić na tym etapie działalności. Niemniej sama możliwość poznania szerszego grona osób z branży jest dużym plusem. Możemy wymienić się doświadczeniami, spojrzeć na trapiące nas problemy z szerszej perspektywy, zobaczyć jak pracują inni w każdym rejonie naszego kraju. Trzeba mieć na uwadze, że w obecnej formie są to działania stricte pro bono. Zakładamy, że wspólnie zrobimy coś dla naszej branży.

Dziękuję za rozmowę

Rozmawiał: Mirosław Rutkowski

 

Zobacz również
  • CAB-MAX hybrid – innowacyjny system do napraw kabin pojazdów użytkowych

    Na świecie funkcjonuje wiele urządzeń do napraw powypadkowych pojazdów. Na przestrzeni lat powstało bardzo dużo firm produkujących oprzyrządowanie dla warsztatów prowadzących naprawy uszkodzonych w wyniku kolizji samochodów. Wiele z tych firm już dawno nie działa …

    CAB-MAX hybrid – innowacyjny system do napraw kabin pojazdów użytkowych
  • Opłacalność napraw elementów z tworzyw sztucznych

    Wraz ze wzrostem rozwoju motoryzacji, wzrasta zagrożenie dla środowiska naturalnego. A szczególnie jeżeli chodzi o ilość wyrzucanych, zużytych i uszkodzonych elementów z tworzyw sztucznych. Elementy metalowe są przerabiane powtórnie przez huty, ogumienie przez zakłady chemiczne, …

    Opłacalność napraw elementów z tworzyw sztucznych
  • Dobór i stosowanie spotera

    Jak dobrać spoter? Na co zwrócić uwagę przy wyborze? Z wyposażeniem dodatkowym czy bez? Warto przeanalizować urządzenia do napraw uszkodzonych poszyć zwane wyciągarkami lub pulerami, czy też spoterami. Przy okazji warto dodać, że spotter to …

    Dobór i stosowanie spotera
  • Tego się nie naprawia

    Te słowa można bardzo często usłyszeć od właścicieli serwisów blacharsko-lakierniczych, blacharzy, a czasami i tzw. rzeczoznawców. O laikach nie wspomnę, ale ich zdanie w tej kwestii raczej nas nie interesuje. O czym mowa? Drzwi samochodu …

    Tego się nie naprawia
  • Dlaczego popełniamy błędy w trakcie lakierowania?

      Producenci materiałów i narzędzi dla lakierników prześcigają się we wprowadzaniu coraz to nowych produktów. Po części spowodowane jest to koniecznością sprostania coraz bardziej restrykcyjnym normom chroniącym środowisko, po części wymogiem spełnienia oczekiwań akcjonariuszy, czyli …

    Dlaczego popełniamy błędy w trakcie lakierowania?

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się
x