• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Likwidacja szkód: Sekcja Blacharsko-Lakiernicza gotowa do współpracy z Towarzystwami Ubezpieczeniowymi

Likwidacja szkód: Sekcja Blacharsko-Lakiernicza gotowa do współpracy z Towarzystwami Ubezpieczeniowymi

O ciekawej inicjatywie w branży blacharsko-lakierniczej rozmawiamy z Krzysztofem Chojnowskim, szefem serwisu w Pruszczu Gdańskim.

 

Lakiernik

: Przy Polskiej Izbie Motoryzacji powstała nowa sekcja. Jaki jest cel jej działania?

 

Krzysztof Chojnowski

: Zgadza się. Na początku tego roku kilku z nas, przedstawicieli branży motoryzacyjne, postanowiło zrobić coś dla ogółu. Za pośrednictwem przewodniczącego sekcji Kamila Radziejewskiego, udało się skrzyknąć kilku młodych, prężnie działających właścicieli i pracowników warsztatów blacharsko lakierniczych z całego kraju. Nadrzędnym celem działania sekcji jest podjęcie dialogu z towarzystwami ubezpieczeniowymi po to, aby uzdrowić – nie ma co ukrywać – wątpliwe działający system likwidacji szkód komunikacyjnych w naszym kraju. Chcemy podejść do tego niestereotypowo, nie chcemy żądać czy oczekiwać czegoś od TU. Mamy gotowe rozwiązania, które będą z korzyścią dla obu stron: skrócą czas likwidacji szkody, poprawią cashflow warsztatów, pozwolą optymalizować koszty naprawy TU, skrócą czas naprawy i zwiększą satysfakcję klienta. W sferze marzeń pozostaje proces likwidacji sprzed kilkudziesięciu lat, kiedy to pisana na kartce kalkulacja kończyła się wypłatą środków po kilku dniach i zakończeniem sprawy.

Mechanic checking on auto bodywork

 

Lakiernik:

Kto jest inicjatorem i pomysłodawcą utworzenia tej sekcji?

Krzysztof Chojnowski

: Pierwszym inicjatorem oraz pomysłodawcą sekcji, choć w nieco innym kształcie niż obecnie, był Tomasz Borowiec – ekspert z dziedziny motoryzacji. Jego specjalnością jest tworzenie i rozwijanie sieci partnerskich dla czołowych firm w tym sektorze. Aktualnie jest związany z wiodącym dostawcą systemów lakierniczych.

W obecnej formie tj. pod banderą PIM, pomysłodawcą sekcji jest Kamil Radziejewski, współwłaściciel warsztatu, partner Audatex odpowiedzialny za szkolenia.

shutterstock_450967939

 

Lakiernik

: Czy Sekcja B-L już działa?

Krzysztof Chojnowski

: Sekcja działa od marca 2023. Rozpoczęliśmy od kilku warsztatów założycielskich. Na chwilę obecną do sekcji przynależy kilkanaście warsztatów. Ciągle dostajemy zapytania z całego kraju o możliwość przystąpienia do naszego stowarzyszenia, więc zakładamy, że w najbliższym czasie będziemy silną i liczną grupą.

Lakiernik

: Jakie firmy już zgłosiły akces?

Krzysztof Chojnowski

: Na początku było na siedmiu: Usługi Samochodowe Grupa Janisz z Pruszcza Gdańskiego, na chwilę obecną jedyny reprezentant Pomorza w sekcji, Serwis AUTOFORMA – Bezpieczne Naprawy, Auto Serwis Arkadiusz Świontek, AUTOLAKIERCOLOR Radziejewski Jędrzejów, Auto Service Zalewscy BIS Janki, Auto Moto Centrum Poznań, , AAColor Sławomir Gołąb Polanka. Następnie dołączyli: Auto Kos Ożarów Mazowiecki, MOMOT Auto Serwis Mirosław Momot Zamość, Ps MotorSport Kolbusz

W ostatnim czasie w naszych szeregach pojawiła się również pierwsza firma, która jest dystrybutorem materiałów lakierniczych i około lakierniczych AutoImex Marki. Firma prowadzi również szkolenia lakierników i kadry zarządzającej serwisami B-L. Do grona sekcji dołączyła również firma Herkules, wiodący dostawca szeroko pojętego zaopatrzenia warsztatów naszej branży. Oferta firmy jest bardzo bogata i oferuje narzędzia i rozwiązania do naprawy i łączenia karoserii multimateriałowych, systemy pomiarowe, akcesoria detailingowe, urządzenie do obróbki mechanicznej i wiele innych.

Dobry prognostykiem jest to, że firmy specjalizujące się w innych gałęziach naszego przemysłu już o nas usłyszały i dołączają do organizacji.

Lakiernik:

Kto może współpracować z Sekcją B-L?

Krzysztof Chojnowski

: Wstępnym założeniem było aby członkami sekcji były warsztaty lakiernicze. Doszliśmy jednak do wniosku, że każdy z przedstawicieli branży automotive, który ma ciekawe pomysły i chęć do działania jest mile widziany. Współpraca ma polegać w dużej mierze na wymianie poglądów i dyskusji. Mile widziani są dostawcy systemów lakierniczych, producenci i dystrybutorzy narzędzi blacharskich, dostawcy rozwiązań wspomagających funkcjonowanie warsztatów. Ktokolwiek jest zainteresowany, zapraszamy do kontaktu.

A professional car painter who is painting the body work of a car in a paint box of a garage with an airbrush.

 

Lakiernik

: Czy deklaracja warsztatu o przystąpieniu do współpracy wiąże się z jakimiś kosztami?

Krzysztof Chojnowski

: Przystąpienie do sekcji wiąże się z kosztem około 300 zł netto na kwartał i opłatą wpisową 250 zł netto. Zakładamy, że każdy właściciel warsztatu może sobie pozwolić na wydatki tego rzędu i znaleźć w budżecie takie środki.

Lakiernik

: Czy poziom usług warsztatów jest weryfikowany?

Krzysztof Chojnowski

: I tu mamy sedno działania sekcji. Docelowo chcemy dostarczyć gotowe narzędzie towarzystwom ubezpieczeniowym do weryfikowania warsztatów BL. Nasi członkowie będą skatalogowani, zhierarchizowani i zweryfikowani przez PIM poprzez wewnętrzne audyty, ale również przez posiłkowanie się audytami firm wykonujących je komercyjnie. Już teraz mam w sekcji warsztaty, które są po weryfikacji marek znanych na europejskim audytorskim tj. TUV czy Dekra. Chcemy aby warsztat należący do sekcji BL PIM był wiarygodnym partnerem dla TU. Jakość i zaufanie, zarówno klientów jak i przedstawicieli branży ubezpieczeniowej, to nasz główny cel.

Lakiernik

: Na jakich zasadach opiera się współpraca?

Krzysztof Chojnowski

: Jesteśmy już po kilku spotkaniach. Nakreśliliśmy schemat działania na najbliższe miesiące, dyskutujemy o możliwościach spotkań z TU, przygotowujmy rozwiązania. Mimo obecności funkcji przewodniczącego i wiceprzewodniczących, słuchamy wszystkich i razem wyciągamy wnioski.

Mechanic checking on auto bodywork

 

Lakiernik

: Jakie korzyści ma przynieść działalność Sekcji dla poszczególnych warsztatów i dla całej branży?

Krzysztof Chojnowski

: Jeśli chodzi o korzyści indywidualne to raczej trudno o nich mówić na tym etapie działalności. Niemniej sama możliwość poznania szerszego grona osób z branży jest dużym plusem. Możemy wymienić się doświadczeniami, spojrzeć na trapiące nas problemy z szerszej perspektywy, zobaczyć jak pracują inni w każdym rejonie naszego kraju. Trzeba mieć na uwadze, że w obecnej formie są to działania stricte pro bono. Zakładamy, że wspólnie zrobimy coś dla naszej branży.

Dziękuję za rozmowę

Rozmawiał: Mirosław Rutkowski

 

Zobacz również
  • Cieniowanie – czy to trudny proces?

      Zanim przejdziemy do oceny trudności procesu cieniowania – parę słów wstępu. Z koniecznością cieniowania najczęściej spotykamy się w sytuacji, kiedy dochodzi do uszkodzenia lakierowanych elementów poszycia zewnętrznego (np. zderzaków, błotników przednich, drzwi przednich, drzwi …

    Cieniowanie – czy to trudny proces?
  • Obniżenie wynagrodzenia serwisu poprzez korektę odszkodowania o wartość zdemontowanych części czyli ile „ekologii” jest w Green Partsach

    Z uwagi na obchodzony w  dniu 22 kwietnia 2024 r. Dzień Ziemi pozwoliłam sobie na prawną analizę tematu, który choć z nazwy sugeruje inicjatywę proekologiczną, to w rzeczywistości stał się kolejnym argumentem ubezpieczycieli do pomniejszania …

    Obniżenie wynagrodzenia serwisu poprzez korektę odszkodowania o wartość zdemontowanych części czyli ile „ekologii” jest w Green Partsach
  • Ferrari, Aston Martin i składak Wigry – Sławomir Gołąb swój biznes stworzył od zera i robi to co kocha

    – Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …

    Ferrari, Aston Martin i składak Wigry – Sławomir Gołąb swój biznes stworzył od zera i robi to co kocha
  • Efektywna naprawa pojazdów użytkowych cz.2

      Systemy do napraw kabin Zwykle montowane są one do kratownicy podobnie jak w przypadku naprawy ram. Kabina mocowana jest na części nośnej z uchwytami pośrednimi, do których zainstalowane są uchwyty specjalizowane do montażu kabin …

    Efektywna naprawa pojazdów użytkowych cz.2
  • Efektywna naprawa pojazdów użytkowych cz.1

      Kluczowe dla opłacalności usług związanych z naprawami konstrukcji pojazdów użytkowych jest umiejętny dobór technologii, urządzeń oraz odpowiednie wdrożenie całego systemu w serwisie. O ile coraz częściej właściciele warsztatów i kadra zarządzająca doskonale rozumie konieczność …

    Efektywna naprawa pojazdów użytkowych cz.1

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się
x