MetalPasja to marka, która powstała w 2011 roku z pasji do motosportu, przede wszystkim w wersji 4×4 i chęci zmiany przekonania o tym, jak powinna wyglądać „terenówka”.
Współwłaściciel, Ilona Jantarska, wspomina: „w czasie, kiedy tworzyliśmy nasza markę, inspirowaliśmy się miedzy innymi realizowanymi z rozmachem modyfikacjami Wranglerów, prezentowanych na SEMA Show w Stanach Zjednoczonych. W Polsce wówczas branża doposażeń off road, wciąż raczkowała, a właściciele aut 4×4 bardziej skupiali się na użytecznej, niż na wizualnej stronie swoich pojazdów. My postanowiliśmy to zmienić!”
Z tego przekonania narodziła sie filozofia marki MetalPasja, której misją jest zmiana oblicza off roadu, czyli kreowanie pojazdów nie tylko użytecznych, ale takich, obok których nie przechodzi się obojętnie. Realizacje Metalpasji przekonują, iż design jest równie istotny, jak jakość i bezpieczeństwo. Realizowane projekty odznaczają się innowacyjnym, agresywnym stylem i technologiami, z jakich nie korzystają inni oraz jakością i precyzją wykonania.
Aby sprostać wymogom jakościowym, wciąż należało ulepszać procesy technologiczne. Lakierowanie proszkowe, dotychczas najpopularniej stosowane na produktach of road, szybko zweryfikowało się. MetalPasja potrzebowała „pancernych” powłok ochronnych, które zabezpieczyłyby doposażenia użytkowane w trudnych terenowych warunkach, w ciągłym kontakcie z błotem i wilgocią.
Współwłaściciel, Piotr Jantarski, szukał rozwiązania tego problemu: ” To ja z naszej trójki Właścicieli marki jestem najbardziej otwarty na innowacje. Szukałem rozwiązań oferujących doskonałą jakość i trafiłem na amerykański produkt Line-X. Szybko namówiłem wspólników do wdrożenia tej technologii na naszych produktach i tak zaczęła sie przygoda MetalPasja z powłokami ochronnymi.
Klientom spodobał sie nowy produkt, który nadaje się także do stosowania na karoseriach pojazdów. Lakierowanie ochronne pojazdów 4×4 szybko zdobyło popularność, gdyż eliminowało problem zarysowania auta w terenie, dając przy tym fajny efekt wizualny. Niestety z uwagi na fakt, iż technologia jest kosztowna, nie każdy mógł z niej skorzystać. Problemem była też bardzo ograniczona dostępność kolorów, a apetyt rynku rósł…
Pojawienie sie powłok ochronnych 2K zrewolucjonizowało branżę off road. W porównaniu do tradycyjnych lakierów, powłoki 2K odznaczają się dużo większa odpornością na zadrapania, otarcia i inne podobne uszkodzenia mechaniczne, dzięki czemu doskonale sprawdzają się na pojazdach terenowych. Ponadto są odporne na działanie olejów, warunków atmosferycznych, promieniowania UV, a także soli drogowej i korozji.
Aplikacja powłok dedykowanym pistoletem umożliwia otrzymanie struktury o zróżnicowanym stopniu chropowatości.
Matowe, „drapieżne” struktury nadają mężny wygląd pojazdom 4×4. Dostępne są we wszystkich odcieniach według palety RAL.
Dla marki MetalPasja ich wprowadzenie na rynek, stało sie szansą na realizację spersonalizowanych pod względem kolorystycznym projektów.
„Technologia aplikacji powłok 2K pozwala na dowolne łączenie kolorów na jednym elemencie, dzięki czemu auto może być pomalowane np. w popularny wzór camo przy zachowaniu chropowatości struktury. Ponadto umożliwia także nanoszenie na karoserię dowolnych logotypów, co nie jest możliwe przy powłokach Line-X. Dzięki takim możliwościom jesteśmy w stanie nie tylko spersonalizować pojazd pod względem kolorystycznym, ale również nanieść nań reklamę firmy lub logo klubu” – mówi Piotr
Doświadczenie zdobyte podczas licznych aplikacji powłok ochronnych na pojazdy terenowe i transportowe pozwoliło MetalPasji na stworzenie oferty wielowariantowej, dopasowanej do potrzeb oraz budżetu Klientów.
Podstawowy pakiet to lakierowanie całej karoserii w jednolitym kolorze wyłącznie z zewnątrz. Wówczas jednak po otwarciu drzwi widzimy oryginalny lakier.
Właściciele aut 4×4 najczęściej wybierają rozbudowany pakiet łączony- lakierowanie pojazdu na sposób fabryczny, czyli aplikację powłok nie tylko na zewnętrzne partie karoserii, ale również we wszystkich wnękach drzwiowych, pod maską, klapą bagażnika połączone z pakietem multi kolor.
Pakiet wielokolorowy stwarza możliwość np. polakierowania dolnych partii karoserii w kolorze czarnym, reszty nadwozia w wybranym w/g palety RAL odcieniu i akcentów w innym odcieniu lub, wspomniany wcześniej, pakiet graficzny.
Najciekawsze realizacje umieszczone są na stronie internetowej www.metalpasja.pl
MetalPasja w krótkim czasie stała sie krajowym liderem w dziedzinie aplikacji powłok 2K, oferując kompleksową usługę, sprzedaż produktu oraz szkolenia., czym zwróciła na siebie uwagę marki Troton. Troton Polska przed wprowadzeniem na rynek swoich powłok ochronnych, poszukiwał firmy posiadającej duże doświadczenie w aplikacji powłok 2K, z która mógłby przeprowadzić finalne testy nowego produktu. Technik marki Troton odwiedził siedzibę MetalPasji, w której wspólnie przeprowadzili testy nowych powłok. Wkrótce nowy produkt otrzymał nazwę Rangers i był gotowy do wprowadzenia na rynek.
Duża dostawa Rangers’a od razu pojechała do MetalPasji, gdzie lakiernicy od razu rozpoczęli prace z nowym produktem:
„Nie tylko cena jest atrakcyjniejsza w porównaniu do podobnych produktów, które stosowaliśmy wcześniej. Rangers lepiej sie rozprowadza na materiale, niż inne powłoki 2K. Produkt jest bardziej wydajny i daje możliwość uzyskania ładniejszej struktury”- mówi Piotr.
Rangers dostępny jest w MetalPasji w formie kompleksowej usługi lub jako produkt do samodzielnej aplikacji w gotowym zestawie.
Wykończenie karoserii samochodowej lakierem bezbarwnym upowszechniło się w motoryzacji pod koniec ubiegłego wieku. Zastosowanie tej …
Cromax ponownie dowodzi innowacyjności za sprawą pigmentu ChromaHybrid do lakierów bazowych Cromax® Pro Basecoat. To …
Z ogromnym entuzjazmem ogłoszono zwycięzców tegorocznej, jubileuszowej X edycji Ogólnopolskiego Turnieju Młodych Lakierników. Wydarzenie, które …