Poliuretanowa powłoka ochronna RANGERS została poddana kolejnym badaniom. Firma Troton Sp. z o.o. zdecydowała się na przeprowadzenie testów, by móc uzyskać informację jak ich produkt będzie wyglądał po 3 letnim okresie starzenia.
Opierano się na normach PN EN ISO 4892-2 Metoda A pkt. B4, PN EN ISO 7724-3:2003, PN EN ISO 3668:2002.
Badanie w komorze symulującej przyspieszone warunki starzeniowe:
Pomiary realizowane z wykorzystaniem spektrofotometru o parametrach: Illuminant: D65; kąt obserwacji: 10⁰; Przestrzeń barwowa: CIE Lab, LCh, CIE1976. Badanie realizowane w odniesieniu do próbki przed ekspozycją. Pomiaru koloru dokonano po 1000h ekspozycji. Całkowita różnica barwy ΔE* między próbką badaną a próbką odniesienia*, została wyznaczona zgodnie z wytycznymi PN-ISO 7724-3, z równania:
ΔE*=[(ΔL*)2 +(Δa*)2+ (Δb*)2]1/2
gdzie,
ΔL= LTestowa– L*odniesienia;
Δa= aTestowa– a*odniesienia;
Δb= bTestowa– b*odniesienia;
ΔL- różnica jasności;
Δa- różnica na płaszczyźnie barwa zielona-czerwona;
Δb- różnica na płaszczyźnie barwa niebieska-żółta.
*jako próbkę odniesienia traktowano pomiar próbki badanej przed ekspozycją. Liczono różnicę barwy w funkcji czasu.
Do testów wyznaczone były dwa rodzaje próbek. W pierwszym przypadku zastosowano układ RANGERS 3:1, w drugim- RANGRES 3:1+10%. Uzyskane wyniki badań pokazują, że po upływie 1000h zarówno jeden jak i drugi rodzaj powłoki RANGERS przeszedł test pozytywnie. Zmiana różnicy barwy:
∆E* dla powłoki RANGERS 3:1 | wizualnie |
~2,28 | * Bardzo nieznaczna, tj. ledwo dostrzegalna różnica |
Fot 1. Przed ekspozycją
Fot. 2 Po 1000h
∆E* dla powłoki RANGERS 3:1+10% | wizualnie |
0,25 | **Brak dostrzegalnej różnicy |
Fot.3 Przed ekspozycją
Fot.4 Po 1000h
Przed ekspozycją: Po 1000h:
Spies Hecker prezentuje nowy szary wypełniacz gruntujący w aerozolu: Priomat 1K Universal Primer Surfacer Aerosol 4095. Ten innowacyjny produkt powstał z myślą o wydajniejszej pracy lakierników oraz wspieraniu ich w bardziej zrównoważonym rozwoju. Produkt pozwala …
Ten motocykl to prawdziwa legenda. Chyba wszyscy kojarzą go ze słynnej komedii „Nie lubię poniedziałku”. MZ ES 250 Trophy w latach 70-tych królował na polskich drogach. Pojazd, który dziś wzbudza niemałe zainteresowanie wśród miłośników motoryzacji …
Firmy 3M i Axalta ogłosiły dziś rozpoczęcie współpracy nad cyklem szkoleń dla samochodowej branży napraw lakierniczych. Będzie on składał się z 5 modułów – każdy będzie w praktyczny sposób pomagał zarówno lakiernikom, jak i serwisom poznawać najlepsze praktyki oraz …
Polerki RUPES BigFoot Mark V to prawdziwy przełom w branży profesjonalnego polerowania. Dzięki zaawansowanej technologii zostały zaprojektowane z myślą o wymaganiach specjalistów z branży lakierniczej, którzy potrzebują narzędzi łączących precyzję, wydajność i niezawodność. Polerki te …
Cromax® poszerza linię ChromaHybrid o nowy pigment ChromaHybrid WH1729 Magma Red, którego można używać zarówno z systemami lakierów bazowych Cromax Pro, jak i Chromax EZ+. Produkt jest już dostępny w sprzedaży. Stanowi on odpowiedź firmy na rosnącą popularność …
W przyszłym roku firma PHU Auto Piotra Jaworowskiego z Konstantynowa Łódzkiego, będzie świętować 30 – lecie istnienia. Jednak początki jego aktywności w branży sięgają jeszcze końca lat 80-tych. – Kiedyś sprzedawał ten kto miał, a …
. O tym, że amerykańska motoryzacja była z innej planety niż europejska, wiedzą wszyscy, którzy choć trochę samochodami się interesują. O ile globalne modele światowych producentów samochodów wypchnęły z dróg krążowniki szos, to amerykańska …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …