Posiadacza samochodu technologie lakiernicze w zasadzie nie interesują, za to bardzo interesują właścicieli i pracowników warsztatów blacharsko-lakierniczych. Wszak najróżniejsze uszkodzenia karoserii i lakieru zdarzały się, zdarzają i będą się zdarzały. I ktoś musi umieć te uszkodzenia naprawić w sposób zadowalający klienrta. Tym bardziej wymagającego, im kosztowniejszy i im nowszy samochód trzeba naprawiać. Każdy producent materiałów lakierniczych nieustannie pracuje nad coraz to nowymi technologiami, materiałami i metodami ich stosowania. Wszystkie te nowości nie byłyby wiele warte, gdyby lakiernicy nie umieli ich stosować. Każdy z systemów ma swoje tajemnice, szczególne rozwiązania i konieczność zachowania właściwych reżimów użytkowania. Tajniki poszczególnych procesów prowadzących do wykonania naprawy powłok lakierniczych poznać można w czasie szkoleń prowadzonych u wykonawców usług lub w ośrodkach szkoleniowych. W Pruszkowie działa Automotive Training Center należące do AkzoNobel. Odwiedziliśmy ten ośrodek przy okazji konferencji prasowej, w czasie której zaprezentowano nowy wodorozcieńczalny system pigmentów i żywic Lesonal Basecoat WB GT. Wyłącznym partnerem handlowym AkzoNobel w obszarze marketingu i sprzedaży marki Lesonal w Polsce została spółka Primakolor. Lesonal jest marką „premium”, jej stosowanie pokazano na samochodzie Skoda Octavia. Auto raczej nie jest zaliczane do grupy „premium”, można więc domniemywać, że ta technologia nadaje się praktycznie do wszystkich współczesnych samochodów. Podobnie jest zresztą z większością produktów wszystkich producentów produktów lakierniczych. Każda prestiżowa marka sprawdzi się zarówno przy naprawie na przykład Jaguara, jak i budżetowej Dacii. U wszystkich podobnie rozwiązywane jest dobieranie koloru, miesznie lakierów, aplikowanie podkładów, lakierów bazowych czy bezbarwnych. Producenci skupiają się obecnie nie tyle na wymyślaniu przełomowych technologi, ile na udoskonalaniu znanych i skracaniu czasu procesów schnięcia czy utwardzania. Poszczególne produkty róznią się szczegółami, i te szczegóły mają kluczowe znaczenie. O tych „diabłach tkwiących w szczegółach” mówi się w trakcie szkoleń, poznaje się też sposoby jak ingerencji tego „diabła” w procesach naprawy uniknąć.
Lesonal UV Filler jest jednokomponentowym podkładem, w którym tradycyjne suszenie w wysokiej temperaturze zastąpiono 5-minutowym utwardzaniem promieniami UV.
Lesonal Basecoat WB GT jest technologią pigmentów i żywic, w której rozcieńczalnikowe pigmenty metaliczne zastąpiono wodorozcieńczalnymi. System pozwala na wykonanie naprawy, która jest niewidoczna dla klienta i trwała. Krótki czas odparowania przed nałożeniem lakieru bezbarwnego zapewnia wyższą wydajność, mniejsze zużycie energii i większą rentowność serwisu. Uniwersalny lakier bazowy do wszystkich rodzajów napraw jest łatwy w stosowaniu i pozwala uzyskać właściwy rezultat już za pierwszym razem. Producent podkreśla zalety: proste cieniowanie, szybkie schnięcie, doskonałe dopasowanie kolorystyczne, trzy miesiące przydatności do użycia (bez stosowania dodatków), niższe koszty materiałowe oraz redukcję ilości odpadów.
Firmy 3M i Axalta ogłosiły dziś rozpoczęcie współpracy nad cyklem szkoleń dla samochodowej branży napraw lakierniczych. Będzie on składał się z 5 modułów – każdy będzie w praktyczny sposób pomagał zarówno lakiernikom, jak i serwisom poznawać najlepsze praktyki oraz …
Cromax® poszerza linię ChromaHybrid o nowy pigment ChromaHybrid WH1729 Magma Red, którego można używać zarówno z systemami lakierów bazowych Cromax Pro, jak i Chromax EZ+. Produkt jest już dostępny w sprzedaży. Stanowi on odpowiedź firmy na rosnącą popularność …
Konferencja ma na celu zgromadzenie ekspertów z różnych obszarów związanych z likwidacją szkód komunikacyjnych oraz zapewnienie im dostępu do najnowszych narzędzi i informacji. Uczestnicy będą mieli okazję pogłębić swoją wiedzę na temat efektywnych metod pracy, …
W przyszłym roku firma PHU Auto Piotra Jaworowskiego z Konstantynowa Łódzkiego, będzie świętować 30 – lecie istnienia. Jednak początki jego aktywności w branży sięgają jeszcze końca lat 80-tych. – Kiedyś sprzedawał ten kto miał, a …
. O tym, że amerykańska motoryzacja była z innej planety niż europejska, wiedzą wszyscy, którzy choć trochę samochodami się interesują. O ile globalne modele światowych producentów samochodów wypchnęły z dróg krążowniki szos, to amerykańska …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …