Zespoł Punch Powertrain Solar Team, sponsorowany przez markę Cromax, kończy Bridgestone World Solar Challenge 2017 na 3 miejscu

Zespoł Punch Powertrain Solar Team, sponsorowany przez markę Cromax, kończy Bridgestone World Solar Challenge 2017 na 3 miejscu

Zespół Punch Powertrain Solar Team zdobył trzecie miejsce w kategorii Challenger podczas wyścigu Bridgestone World Solar Challenge 2017, który odbył się w dniach 8–15 października w Australii. W trakcie zmagań Punch Two – eksperymentalny samochód zasilany energią słoneczną, zaprojektowany przez studentów inżynierii z Katolickiego Uniwersytetu w Lowanium (Belgia) – przejechał 3021 km z Darwin do Adelaide ze średnią prędkością 76,2 km/h. Marka Cromax® jest srebrnym partnerem zespołu, a jej logo znalazło się na samym pojeździe.

„Bardzo cieszymy się, że zespół z powodzeniem dopracował konstrukcję i parametry techniczne pojazdu Punch Two, dzięki czemu udało się poprawić piąte miejsce uzyskane w 2015 r. Tym razem marka Cromax bardziej zaangażowała się we współpracę i z brązowego partnera stała się srebrnym. Dzięki temu członkowie zespołu mieli do dyspozycji naszą wiedzę i bogate doświadczenie z branży sportów motorowych” – wyjaśnia Dries Van den Bergh, Cromax Brand Manager na Europę, Bliski Wschód i Afrykę (EMEA).

Kolory bolidu Punch Two, czyli biały, niebieski i zielony, zostały opracowane przez markę Cromax specjalnie na potrzeby zespołu. Nadwozie lakierowano w Cromax Training Center w belgijskim Mechelen, czyli głównym centrum szkoleniowym marki dla regionu EMEA. Eksperci pomogli zespołowi zrealizować założenia z zakresu efektywności energetycznej – dzięki zastosowaniu innowacyjnych systemów lakierniczych Cromax.

„Marka Cromax pomaga lakiernikom w zwiększaniu wydajności pracy, dlatego też wiele naszych produktów można suszyć w temperaturze otoczenia, co znacznie ułatwia pracę i oszczędza czas. Takie rozwiązanie przekłada się rownież na mniejsze zużycie energii elektrycznej na każdym etapie lakierowania. Dla zespołu było to szczególnie ważne, ponieważ z założenia bolid Punch Two miał być jak najbardziej efektywny energetycznie i zrównoważony nie tylko na drodze, lecz także na etapie produkcji” – wyjaśnia Dries Van den Bergh.

Wysiłki przyniosły wymierne efekty w postaci nagrody za innowacyjność. Przyznano ją za system 4WS (cztery koła skrętne), który pozwolił bolidowi szybciej „żeglować” po powierzchni drogi dzięki wykorzystaniu energii wiatru.

Wyścig Bridgestone World Solar Challenge, który w 2017 r. obchodzi swoją 30-stą rocznicę powstania, to światowej sławy konkurs dla eksperymentalnych samochodów zasilanych energią słoneczną. Wyścig ma na celu zachęcanie do rozwoju i wdrażania efektywnych energetycznie, wolnych od emisji rozwiązań transportowych na całym świecie. W ramach rywalizacji uczestnicy, którzy co 2 lata zjeżdżają się do Australii, muszą przebyć cały kontynent, czyli ponad 3000 km, w jednym z najtrudniejszych środowisk na świecie. Zgodnie z regulaminem samochód musi być w 90% zasilany energią słoneczną lub odzyskiwaną energią kinetyczną pojazdu.

Więcej informacji na temat współpracy marki Cromax z zespołem Punch Powertrain Solar Team można znaleźć na stronie www.cromax.com/eu/solarteambelgium. Bądź na bieżąco – odwiedź profil zespołu Punch Powertrain Solar Team na Facebooku www.facebook.com/solarteam.be lub wejdź na stronę www.solarteam.be.

O marce Cromax

Cromax to jedna z globalnych marek renowacyjnych systemów lakierniczych Axalta Coating Systems, umożliwiająca uzyskanie lepszej wydajności – od przyjęcia pojazdu do naprawy, aż do oddania go właścicielowi. Oferuje ona rozwiązania technologiczne zapewnianiające łatwość, szybkość i dokładność aplikacji, wsparcie biznesowe i marketingowe oraz pragmatyczne innowacje, które upraszczają i skracają czas wykonania naprawy lakierniczej. Marka Cromax pomaga warsztatom lakierniczym w rozwijaniu ich biznesu.

The Punch Powertrain Solar Team car from Belgium competes during the 5th race day of the 2017 World Solar Challenge in Glendambo, Australia on Thursday Oct. 12, 2017. Dutch Nuon Solar team won the challenge, the University of Michigan placed second and the Belgian team finished third. Photo - Punch Powertrain Solar Team / Geert Vanden Wijngaert

Zobacz również inne wątki z tej kategorii

Najnowszy numer czasopisma Lakiernik
Newsletter

Bądźmy w kontakcie Zapisz się do naszego Newslettera

Newsletter
Copyright (C) lakiernik.com.pl
Realizacja strony: Estymo
Wyjście
Przeiń na górę