To pierwsza „fabryka” samochodów używanych w Polsce. Rocznie odnowią około 3 tysiące aut

To pierwsza „fabryka” samochodów używanych w Polsce. Rocznie odnowią około 3 tysiące aut

W Sękocinie Nowym pod Warszawą powstał pierwszy w Polsce zakład zajmujący się renowacją samochodów używanych – Renew Factory w ramach projektu Grupy Renault. Pracownicy skupią się na odnowie samochodów używanych różnych marek. Pojazdy po całym procesie odnowy trafią do odsprzedaży. Rocznie zakład ma odnawiać ok. 3 tysiące aut, w przyszłości nawet ok. 6 tysięcy.

Grupa Renault uruchomiła w Polsce projekt renew Factory. We współpracy z autoryzowanym serwisem marki na terenie zakładu KrubaGroup powstała pierwsza taka „fabryka” w naszym kraju. Działalność oficjalnie zainaugurowano 16 stycznia.

Naprawą aut zajmuje się 30 wykwalifikowanych pracowników, którzy mają za zadanie przedłużyć żywotność samochodów używanych. W halach serwisowych o łącznej powierzchni ponad 2000 mkw oferowane są usługi blacharskie i mechaniczne. A to wszystko z wykorzystaniem najnowszych technologii i narzędzi. Zakład, który zlokalizowany jest w Sękocinie Nowym pod Warszawą zajmuje się renowacją aut Renault i Dacia oraz innych marek.

n

– Razem z z Renault uruchomiliśmy pierwszy taki w Polsce program, który jest częścią gospodarki cyrkularnej. Odnawiamy samochody według standardów fabrycznych i procedur, używając narzędzi informatycznych. Skupiamy się na metodach smart. Wszystko po to, żeby ograniczyć skład węglowy, aby auta odnawiane w tym programie po renowacji miały jak najwyższą wartość rezydualną – mówi nam Szymon Kruba, prezes KrubaGroup.

Na czym polega proces renowacji?

Na terenie zakładu znajdują się specjalistyczne urządzenia i narzędzia, za pomocą których naprawiane są zużyte części bądź też prowadzona jest naprawa w ramach Smart Repair (inteligentne techniki naprawcze). W niektórych przypadkach także następuje wymiana części.

– Odnawiane są samochody zarówno w zakresie całej mechaniki, jak i w kwestii wizualnej. Staramy się zbliżyć do auta nowego. Odtwarzamy tapicerki, wymieniamy i przeszywamy elementy, nie raz wymieniamy je na nowe. Odtwarzamy także kierownice, okładziny, struktury, lakierujemy spotowo, usuwamy wgniecenia, spawamy elementy plastikowe i naprawiamy szyby – mówi Szymon Kruba.

Przednia szyba za 300 zł, zderzak za 1000 zł

Jakie są koszta? Jak tłumaczy nam prezes, każdy samochód traktowany jest indywidualnie.

– W renew Factory mamy inną ekipę, z odmienna filozofią napraw. Co do zasady redukujemy koszty. W przypadku np. naprawy przedniej szyby koszt wynosi od 300 do 500 złotych, a przecież taka wymiana całej szyby to dziś koszt od 5 do 10 tysięcy złotych. Zamiast wymieniać zderzak staramy się go naprawić – wtedy to koszt tysiąca złotych, zamiast 5 lub 6 tysięcy złotych. To także oszczędność czasu, bo naprawa zajmuje 3-5 dni, podczas gdy tradycyjna naprawa trwa co najmniej dwa razy tyle – dodaje.

W realizacji projektu ważna jest redukcja materiału, a także zachowanie wartości materiału. Celem jest też to, żeby auto mogło być odnawiane nawet kilka razy, z gwarancją i certyfikatem cyfrowym potwierdzającym jakość. Grupa Renault informuje w swoim komunikacie prasowym, że „samochody odnawiane w zakładzie renew Factory poddawane są szczegółowej kontroli technicznej obejmującej 159 punktów kontrolnych, a wszystkie naprawy są dokumentowane w formie cyfrowego certyfikatu Refactory.” Od 2021 roku firma rozwija programy odnawiania pojazdów, takie jak renew Factory, które powstało we Flins we Francji, Sewilli w Hiszpanii i Bursie w Turcji.

n

Łącznie odnowiono już ponad 50 tysięcy aut, co stanowi istotny krok w wydłużaniu cyklu życia pojazdów i ograniczaniu ich wpływu na środowisko.” – czytamy na stronie renault.com.pl

Zakład w Sękocinie Nowym pod Warszawą nie będzie najprawdopodobniej jedynym w ramach programu renew Factory. Grupa Renault planuje jeszcze dwa inne punkty – na północy i południu Polski. Ich otwarcie ma nastąpić w najbliższych latach.

– Filozofia jest prosta. Po co wymieniać, jak można naprawić. To jest realny wpływ na środowisko, gdzie możemy dawać drugie życie samochodom – zaznacza Szymon Kruba.

Rocznie w podwarszawskim zakładzie odnawianych będzie około 3 tysiące aut używanych, a docelowo w kolejnych latach będzie ich nawet 5 lub 6 tysięcy. Auta po procesie renowacji trafią do odsprzedaży. Zakład przyjmuje zlecenia od firm i klientów indywidualnych. Po odnowieniu samochody otrzymują gwarancję.

Przygotował:  Waldemar Radziewicz    Zdjęcia: Renault KrubaGroup

Zobacz również inne wątki z tej kategorii

Najnowszy numer czasopisma Lakiernik
Newsletter

Bądźmy w kontakcie Zapisz się do naszego Newslettera

Newsletter
Copyright (C) lakiernik.com.pl
Realizacja strony: Estymo
Wyjście
Przeiń na górę