AUTOMECHANIKA 2024 – spotkanie na szczycie

AUTOMECHANIKA 2024 – spotkanie na szczycie

Blisko 200 firm z Polski zaprezentowało swoja ofertę podczas tegorocznych targów we Frankfurcie nad Menem. Najnowsze produkty i innowacyjne rozwiązania dla handlu detalicznego, warsztatów i przemysłu zaprezentowało 4200 firm z 80 krajów.

Na powierzchni 320 000 metrów kwadratowych i 26 poziomach hal goście branżowi ze 172 krajów mogli odkryć pionierskie technologie, a nawet wypróbować niektóre z nich na zewnętrznej powierzchni wystawienniczej. Automechanika Frankfurt w 2024 roku po raz kolejny pokazała, dlaczego są wiodącymi międzynarodowymi targami branży motoryzacyjnej. Tegorocznymi trendami były elektryfikacja, łączność pojazdów, systemy wspomagania kierowcy i cyfryzacja.

Rozszerzony program wsparcia okazał się hitem – 108 000 gości ze 172 krajów skorzystało z tej szansy, aby dowiedzieć się, co jest ważne w dzisiejszej branży. Detlef Braun, Członek Zarządu Messe Frankfurt: „Nawet w środku transformacji cyfrowej, branża po raz kolejny pokazała bogactwo innowacji, zapewniając niezliczone atrakcje.

Wspólnie z naszymi wystawcami udało nam się znaleźć odpowiednich graczy, którzy zaprezentowali najważniejsze tematy – w tym alternatywne systemy napędowe, zrównoważony rozwój oraz wykorzystanie sztucznej inteligencji i robotyki na motoryzacyjnym rynku wtórnym – na scenach i w halach wystawowych. Jesteśmy również zachwyceni rosnącym popytem ze strony gości, zarówno z Niemiec, jak i z zagranicy.”

automechanika_frankfurt_2024-90

automechanika_frankfurt_2024-77

Odbyły się dyskusje na temat trendów i zmian w różnych sektorach przemysłu. W Future Mobility Park i forum eksperckim Innovation4Mobility odwiedzający mieli okazję z bliska zapoznać się z pojazdami z alternatywnymi układami napędowymi – w tym elektrycznymi, wodorowymi i hybrydowymi – a nawet samemu zasiąść za kierownicą. Pojawiły się także nowe formaty wydarzeń, takie jak ekscytujący rajd. 94 procent gości branżowych – z czego 70 procent pochodziło z zagranicy – było zadowolonych z wydarzenia, zarówno z oferty targów, jak i z osiągnięcia swoich celów.

automechanika_frankfurt_2024-53

automechanika_frankfurt_2024-33

Michael Johannes, wiceprezes ds. mobilności i logistyki, Messe Frankfurt: „Nigdy wcześniej Automechanika we Frankfurcie nie miała takiego programu wspierającego i takich wydarzeń. Nasz zakres prezentacji i warsztatów praktycznych obejmował szeroki zakres tematów, w tym naprawę karoserii i lakiernictwo, pojazdy elektryczne, pojazdy użytkowe, naprawę przyczep kempingowych, druk 3D i wiele innych.

Zostały one bardzo dobrze przyjęte przez profesjonalistów, a studenci i uczniowie skorzystali z oferowanych możliwości, aby przekonać się, jak wyglądają niektóre branże i zawody motoryzacyjne. Jedną z tegorocznych nowości był program i obszar poświęcony szczególnie Pokoleniu Z. Chcieliśmy zwrócić ich uwagę na możliwości zawodowe, jakie otwierają się w fascynującym świecie motoryzacji – i to nam się udało.

automechanika_frankfurt_2024-57

Warto tutaj dodać, że w dziedzinie lakiernictwa i napraw powypadkowych Polska miała wielu swoich reprezentantów, a byli nimi między innymi:

  • TROTON
  • HERKULES AUTO-TECHNIKA
  • MULTICHEM
  • NOVOL

Hasłem tegorocznej Automechaniki było „Driveing Transformation” i było to widoczne podczas całych targów: w wybiegających w przyszłość prezentacjach na kluczowe tematy, takie jak transformacja cyfrowa, zrównoważona mobilność i sztuczna inteligencja, w praktycznych warsztatach szkoleniowych, w naszych „Warsztatach specjalną prezentację przyszłości oraz w ożywionych dyskusjach panelowych – bo nigdy wcześniej nie zaprezentowano tylu innowacyjnych technologii, jak w roku 2024. Zrównoważone technologie, produkty i rozwiązania były szczególnym tematem tegorocznej Automechaniki. Na scenie w nowym Sustainability Court w hali 5.0 odbyły się liczne prezentacje na temat regeneracji i strategii gospodarki o obiegu zamkniętym.

automechanika_frankfurt_2024-42

W tym roku zadebiutowała także „Ambition”, specjalna przestrzeń dla pokolenia Z zlokalizowana w hali 3.1, obejmująca krótkie i wciągające prezentacje, dyskusje panelowe i występy na żywo, których celem jest zainteresowanie młodych ludzi branżą motoryzacyjną. Stało się tak ze względu na dobrze znany niedobór wykwalifikowanej kadry w branży motoryzacyjnej. Aby przyciągnąć następne pokolenie, potrzebne są nowe koncepcje.

Opracowanie: redakcja
mat. Messe Frankfurt, KAROSERIA oraz relacja własna

Zobacz również inne wątki z tej kategorii

Najnowszy numer czasopisma Lakiernik
Newsletter

Bądźmy w kontakcie Zapisz się do naszego Newslettera

Newsletter
Copyright (C) lakiernik.com.pl
Realizacja strony: Estymo
Wyjście
Przeiń na górę