• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Zrównoważony rozwój oparty na konkretnych celach i działaniach

Zrównoważony rozwój oparty na konkretnych celach i działaniach

Zmiany klimatyczne pozostają wyzwaniem dla wszystkich, ale szczególnie duża odpowiedzialność jest po stronie biznesu. Jedną z firm, która od lat świadomie podchodzi do zrównoważonego rozwoju z myślą o ochronie środowiska, jest AkzoNobel, producent farb i specjalistycznych powłok. Jak koncern realizuje swoje cele, które ogłosił w ramach strategii People. Planet. Paint.?

 

 

Firma w swoich działaniach kieruje się Celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ (ang. Sustainable Development Goals – SDGs) i podkreśla ich znaczenie dla wszystkich odpowiedzialnych przedsiębiorstw. – Ta międzynarodowa agenda jest kluczowym czynnikiem napędzającym innowacje, a także rozwój biznesu w określonym kierunku. Wyznaczone przez ONZ cele stały się ponadnarodową inspiracją i motywują do tego, aby zrównoważony rozwój pozostawał w centrum myślenia o przyszłości Ziemi. Chcemy, aby prowadzone przez nas działania w ramach jednego z filarów naszej strategii, czyli Planet. stanowiły realny wkład w realizację tego wyzwania – mówi Katarzyna Kowalczyk, Communications Manager AkzoNobel.

Ograniczenie emisji i zużycia energii

 

W ramach działań na rzecz klimatu AkzoNobel planuje do 2030 roku zredukować o połowę emisję własną CO2. Chce to osiągnąć, obniżając zużycie energii o 30% i przechodząc na odnawialne jej źródła. Już teraz koncern w 34 swoich lokalizacjach (w 11 krajach) bazuje całkowicie na odnawialnych źródłach energii, a w 17 zakładach posiada instalacje fofowoltaiczne. Stara się również zmniejszać ilość węgla zawartego w produktach poprzez ograniczenie stosowania LZO na rzecz rozwiązań na bazie m.in. wody.

 

Przedsiębiorstwo stale pracuje też nad rozwiązaniami, które mają podnieść efektywność energetyczną procesów produkcyjnych klientów i ich produktów końcowych, a tym samym pomogą zmniejszyć emisję dwutlenku węgla. – Dobrym przykładem są nasze innowacyjne powłoki, do utwardzenia którym wystarczą niskie temperatury, jak farby low bake oraz te utwardzane promieniami UV – wymienia Katarzyna Kowalczyk. – Nasze specjalistyczne technologie wykorzystywane w produktach mogą nadawać również pomalowanym powierzchniom właściwości, które przyczyniają się m.in. do ograniczenia zużycia paliwa (ochrona przeciwporostowa) czy energii (odbijanie promieniowania słonecznego chroniące przed przegrzewaniem się metalowych powierzchni i budynków, czyli redukcja tzw. wysp ciepła). Nie ustajemy jednak w poszukiwaniach nowatorskich i zrównoważonych rozwiązań.

 

Mniej odpadów i ponowne ich wykorzystanie

 

AkzoNobel przygotowuje się również do poradzenia sobie z takimi wyzwaniami, jak efektywne zarządzanie zasobami oraz prawidłowe gospodarowanie nimi w ramach obiegu zamkniętego. Podtrzymuje dążenie do zerowej ilości odpadów nieodnawialnych. Do 2030 r. planuje ponownie wykorzystywać wszystkie generowane przez siebie odpady, a we wszystkich zakładach o największym zapotrzebowaniu na wodę – również ten surowiec. W ubiegłym roku producentowi udało się ponownie zagospodarować aż 58% odpadów, wodę odzyskuje już w 11 fabrykach. Z ciekawostek, zakład AkzoNobel w Wietnamie, Binh Duong Deco, opracował sposób na przekształcenie osadu ściekowego w cegły i płytki.

 

Producent wprowadza także rozwiązania, które mają umożliwić ograniczenie ilości aplikowanego produktu przy zachowaniu wydajności, trwałości i długość ochrony podłoży. Już teraz większość farb i powłok AkzoNobel wymaga nałożenia jedynie 2 warstw, co znacząco ogranicza zużycie produktu oraz ilość generowanych odpadów. Sam proces aplikacji farb proszkowych uznawany jest za jedną z najbardziej zrównoważonych opcji powłok, przy minimalnej produkcji odpadów. Wszelkie rozpryski można bowiem odzyskać, poddać recyklingowi lub ponownie przetworzyć. – Chcemy, aby nasi klienci mogli uzyskać jeszcze lepsze efekty przy wykorzystaniu mniejszej ilości materiałów. Dzięki współpakzonobel_people_planet_paintgu.

 

 

Lokalne inicjatywy w Polsce

 

Koncern podkreśla, że swoją strategię zrównoważonego rozwoju People. Planet. Paint. chce opierać na konkretnych działaniach.

 

W Polsce producent w swoim zakładzie w Pilawie właśnie rozpoczyna realizację bardzo ważnej inwestycji, a mianowicie montaż paneli fotowoltaicznych. To ważny krok w kierunku oszczędzania energii. Kolejne inicjatywy koncentrują się w dużej mierze na programach promujących oszczędzanie wody (ponowne wykorzystanie wody stosowanej przy produkcji) oraz segregowanie śmieci (nieustanne poszukiwanie rozwiązań, które pozwolą na ponowne użycie odpadów powstałych podczas produkcji, np. związanych z etykietowaniem). Ciekawą inicjatywą jest coroczna „Zbiórka elektrośmieci – bratki na rabatki”, która zachęca do recyklingu. Akcja cieszy się ogromnym zainteresowaniem, a setki ton elektrośmieci przekazywane są, aby wesprzeć działania Fundacji „Nasza Ziemia”. To ważny punkt w budowaniu świadomosci, jak ważna jest segregacja i że każdy ma wpływ na kondycję planety.

W ramach wewnętrznej odsłony „Czyste Powietrze” AkzoNobel uświadamia natomiast pracownikom, jak smog wpływa na zdrowie człowieka. Zwraca tym samym uwagę na szkodliwość nieefektywnych i wysokoemisyjnych pieców tzw. kopciuchów, które niestety wciąż są częścią rodzimego krajobrazu.

 

Lider w branży

 

Zaangażowanie AkzoNobel w zrównoważony rozwój zaowocowało wiodącą pozycją w branży farb i powłok w wielu kluczowych rankingach 2020 r. Najwyższą pozycję w sektorze przyznały firmie agencje Corporate Knights, Sustainanalytics, MSCI czy ChemScore. Producent znajduje się także w czołówce zestawień FTSE4Good czy EcoVadis. Wymieniany jest również na liście Clean200.

 

 

***

Już od ponad 200 lat odkrywamy świat nieograniczonych możliwości, ożywiania kolorem różnorodnych powierzchni. Jesteśmy ekspertami w produkowaniu farb i powłok, możliwe, że jeden z naszych produktów znajduje się zaledwie kilka metrów od Ciebie. Nasze portfolio zawiera światowej klasy marki, takie jak Dulux, International, Sikkens i Interpon, które cieszą się zaufaniem klientów na całym świecie. Prowadzimy działalność w ponad 150 krajach i stawiamy sobie za cel osiągnięcie pozycji światowego lidera w naszej branży. Właśnie tego możesz oczekiwać od będącego liderem zrównoważonego rozwoju producenta farb, który od ponad dwóch stuleci kreuje przyszłość. Więcej na stronie www.akzonobel.com

Zobacz również
  • Axalta finalizuje przejęcie firmy U-POL

    GLEN MILLS, PA – 16 SEPTEMBER 2021. – Axalta Coating Systems (NYSE: AXTA), wiodący globalny dostawca lakierów ciekłych i proszkowych, ogłosiła zakończenie zapowiadanego wcześniej procesu przejęcia firmy U-POL Holdings Limited („U-POL”), czołowego dostawcy lakierów, powłok ochronnych …

    Axalta finalizuje przejęcie firmy U-POL
  • Nasi mechanicy najlepsi w regionie!

    – Pierwszy raz braliśmy udział w takiej rywalizacji, ale skoro reprezentowaliśmy Nową Sól i Otyń, to nie mogliśmy zawieść – mówi Łukasz Szarama, właściciel serwisu Bosch i centrum naprawczego Auto-Komplex, które wygrało prestiżową olimpiadę mechaników …

    Nasi mechanicy najlepsi w regionie!
  • AkzoNobel wyznacza ambitny cel redukcji emisji dwutlenku węgla, aby pomóc w walce ze zmianami klimatu

    AkzoNobel jest pierwszą firmą produkującą farby i specjalistyczne powłoki, która realizuje cele zrównoważonego rozwoju w zakresie redukcji emisji dwutlenku węgla w działaniach biznesowych, opierając się o wyznaczniki naukowe.   Firma dostosowała swoje ambicje w obszarze …

    AkzoNobel wyznacza ambitny cel redukcji emisji dwutlenku węgla, aby pomóc w walce ze zmianami klimatu
  • AkzoNobel i jego marka Sikkens kontynuują współpracę z producentem samochodów Mercedes-Benz w Chinach i Indonezji

    Mercedes-Benz i AkzoNobel przedłużyły umowę partnerską o kolejne cztery lata. Oznacza to, że firma pozostaje rekomendowanym dostawcą produktów i usług serwisowych w Chinach oraz preferowanym partnerem Mercedes-Benz w Indonezji.   Podpisanie umowy zostało poprzedzone szczegółowymi …

    AkzoNobel i jego marka Sikkens kontynuują współpracę z producentem samochodów Mercedes-Benz w Chinach i Indonezji
  • KYBURZ wybrał lakiery Spies Hecker do swoich nowych pojazdów elektrycznych

    KYBURZ Switzerland AG, szwajcarski producent pojazdów elektrycznych, kontynuuje współpracę z marką Spies Hecker i dla swoich dwóch nowych modeli wybrał samochodowy koloru roku 2021 Axalta – ElectroLight. lipiec 2021 r. – Firma KYBURZ Switzerland AG, szwajcarski producent …

    KYBURZ wybrał lakiery Spies Hecker do swoich nowych pojazdów elektrycznych

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się