• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Praktyczne wskazówki od marki Standox: Szybkie przygotowanie podłoża dzięki wypełniaczowi VOC Xtreme Filler

Praktyczne wskazówki od marki Standox: Szybkie przygotowanie podłoża dzięki wypełniaczowi VOC Xtreme Filler

Standox – niemiecka marka lakierów z Wuppertalu – zrewolucjonizowała proces przygotowania podłoża dzięki wypełniaczowi VOC Xtreme Filler U7600 i ściereczkom Express Prep Wipes U3000. Wypełniacz charakteryzuje szybka aplikacja i krótki czas schnięcia, co znacznie skraca czas przygotowania podłoża i przyspiesza pracę.

„Wypełniacz VOC Xtreme Filler U7600 to przełom w procesie aplikacji lakierów. Produkt znacząco skraca czas pracy, co jest szczególnie ważne dla warsztatów o dużej przepustowości. Stosowanie wypełniacza razem z lakierem Standocryl VOC Xtreme Clear K9580 pozwala oszczędzić czas i przynosi doskonałe efekty” – mówi Grzegorz Kotliński, Doradca Techniczny marki Standox.

Przed wprowadzeniem wypełniacza na rynek przeprowadzono szeroko zakrojone testy. Dostarczyły one dogłębnej wiedzy dotyczącej aplikacji wypełniacza, która została zawarta w metryczkach technicznych. Poniżej kilka dodatkowych wskazówek:

·         Wskazówka nr 1: stosuj się do zaleceń zawartych w metryczkach technicznych
Aplikacja wypełniacza VOC Xtreme Filler U7600 zasadniczo różni się od aplikacji innych wypełniaczy o wysokiej zawartości części stałych. Po pierwsze zabezpieczamy element przed korozją za pomocą ściereczek, po drugie element szlifujemy już po 20–40 minutach schnięcia w temperaturze otoczenia (zależnie od wilgotności powietrza). Dla doświadczonych lakierników powyższe zalecenia mogą się wydawać nietypowe. Jednak, aby osiągnąć jak najlepszy efekt, należy postępować zgodnie z informacjami zawartymi w metryczkach technicznych.

·         Wskazówka nr 2: wybierz mniejszą dyszę
Wielu lakierników przeprowadza aplikację wypełniacza w miejscu, gdzie odbywa się przygotowanie podłoża. Wypełniacz VOC Xtreme Filler U7600 charakteryzuje się niską lepkością i wysoką zawartością części stałych, dzięki czemu można go aplikować dyszą o mniejszej średnicy, np. 1,4 mm, i pod mniejszym ciśnieniem. W ten sposób otrzymujemy płaski strumień i ograniczamy mgłę natryskową do minimum, co ułatwia szlifowanie.

·         Wskazówka nr 3: aplikuj cienką warstwę w miejscach wypełnionych szpachlą
Na niewielkie powierzchnie pokryte szpachlą należy aplikować cienką warstwę wypełniacza, którą suszymy do zmatowienia. Potem możemy aplikować do trzech warstw wypełniacza bez odparowania międzywarstwowego.

·         Wskazówka nr 4: zwróć uwagę na czas schnięcia
Ogromną zaletą wypełniacza VOC Xtreme Filler U7600 jest możliwość nieprzerwanej i szybkiej pracy. To również oznacza, że nie należy pozostawiać elementów do suszenia przez weekend jak w przypadku innych wypełniaczy. Wypełniacz stwardnieje na tyle, że szlifowanie będzie trudne, a papier ścierny będzie zużywał się szybciej. Wypełniacz powinien być pokryty kolejną warstwą w ciągu 72 godzin.

·         Wskazówka nr 5: stosuj rozważnie
Wypełniacz VOC Xtreme Filler U7600 został opracowany z myślą o optymalizacji pracy i obniżeniu kosztów. Jest to szczególnie ważne dla warsztatów stawiających na wysoką wydajność lub wykonujących codziennie dużo małych napraw. W przypadku renowacji, które nie muszą zostać wykonane szybko, jak np. naprawa samochodów klasycznych, zaleca się stosowanie innych produktów marki Standox, np. wypełniacza VOC Xtra Filler U7560.

Więcej informacji na temat wypełniacza VOC Xtreme Filler U7600 i ściereczek Express Prep Wipes U3000 można znaleźć na stronie www.standox.pl/xtreme7600.

Zobacz również
  • Nowe inwestycje AkzoNobel w Europie i Azji

    W ostatnich miesiącach firma AkzoNobel podjęła szereg działań mających na celu wzmocnienie swojej pozycji w Pakistanie, Wietnamie, a także we Włoszech. Dzięki tym inwestycjom międzynarodowy producent farb i powłok proszkowych stanie się jeszcze silniejszym graczem …

    Nowe inwestycje AkzoNobel w Europie i Azji
  • Karta ratująca życie. Kluczowe narzędzie dla ratowników na polskich drogach

    Wypadki samochodowe to nagła tragedia, która może skończyć się śmiercią lub poważnymi obrażeniami dla uczestników. Gdy pojazd zostaje zmiażdżony, staje się pułapką dla osób zakleszczonych w nim, a każda minuta od momentu zdarzenia może być …

    Karta ratująca życie. Kluczowe narzędzie dla ratowników na polskich drogach
  • Nowa polerka do zadań specjalnych

    Włoska firma Rupes, to znany producent narzędzi elektrycznych i akcesoriów, między innymi do auto detailingu. Szczególne miejsce wśród produktów tej marki zajmują polerki. Model iBrid Rupes BigFoot, przedstawiany jest jako prawdziwa rewolucja w świecie zastosowań …

    Nowa polerka do zadań specjalnych
  • Axalta wyłącznym dostawcą ColorSystem dla BMW Group w regionie EMEA

    Axalta Coating Systems (NYSE: AXTA), wiodący globalny producent lakierów ciekłych i proszkowych, została wyłącznym dostawcą dla systemu ColorSystem Grupy BMW, który jest aktualnie stosowany w 15 krajach europejskich i RPA. Umowa obejmuje sieć 730 serwisów …

    Axalta wyłącznym dostawcą ColorSystem dla BMW Group w regionie EMEA
  • Brytyjski klasyk, polska robota czyli historia renowacji pewnego Mini

    Wśród samochodów zasługujących na miano kultowych jedno z ważniejszych miejsc zajmuje brytyjski Mini. Zaprojektowany w drugiej połowie lat 50. ubiegłego wieku produkowany był do końca stulecia. Dziś ten ceniony przez kolekcjonerów klasyk w Wielkiej Brytanii …

    Brytyjski klasyk, polska robota czyli historia renowacji pewnego Mini

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się
x