• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Marka warsztatu

Marka warsztatu

Od dawna znane jest powiedzenie „czasami warto stracić aby potem zyskać”. Można to śmiało potraktować jako jeden z ważnych elementów podczas budowania marki punktu usługowego jakim jest warsztat samochodowy. Oczywiście ważnych czynników wpływających na poziom wypracowanej marki serwisu samochodowego jest znacznie więcej. Warto zatem zwrócić uwagę na kilka istotnych faktów.
Reklama

Zakład blacharsko-lakierniczy to firma usługowa. Bez odpowiedniej ilości usługodawców nie mogłaby normalnie funkcjonować. Należy zatem zabiegać o klientów. Powszechne jest przeświadczenie, że jeżeli wszystko dobrze się układa, jest odpowiednia ilość zleceń naprawczych to nie trzeba się reklamować, a klienci sami się zgłaszają i tak już będzie zawsze. Nic bardziej mylnego, a przekonało się już o tym wiele firm. O reklamę swojej firmy warto zadbać zawczasu, właśnie w tedy kiedy wszystko dobrze się układa i są na to odpowiednie środki finansowe. Jeżeli z jakiegoś powodu pogarsza się sytuacja na rynku usług, a co za tym idzie zyski z działalności się znacznie zmniejszyły to inwestowanie w reklamę jest trudne oraz spóźnione. Wiadomo przecież, że działanie reklamy jest zwykle długofalowe i największe efekty uzyskuje się z pewnym opóźnieniem.

Klient

Najważniejszy element w firmie usługowej. Należy dbać o przyjazną atmosferę w kontaktach z klientami. Warto pilnować aby oferowane były realne koszty oraz terminy wykonania usługi. Konieczne jest aby pamiętać, że zwykle klient jest laikiem w dziedzinie blacharstwa i lakiernictwa dlatego warto pomóc mu zrozumieć dlaczego naprawa musi „tyle” kosztować oraz terminu jej wykonania nie da się skrócić. Wywiązywanie z warunków umowy (cena, termin, jakość) to podstawy budowania dobrego wizerunku na rynku usług. Warto dotrzymywać danego słowa, nawet gdyby od czasu do czasu zlecenie miało się zakończyć niewielką stratą lub wykonaniem go po kosztach.
Technologie

Zadbanie o odpowiedzi standard techniczny oraz stosowane technologie to również budowa wizerunku warsztatu. Pozwoli podniesienie jakości i zakresu oferowanych usług oraz wzbudzi uznanie w oczach klientów, a zaowocuje zapewne zwiększeniem zysku. Bardzo istne są cykliczne szkolenia w zakresie nowoczesnych technologii co zwiększy wiedzę pracowników serwisu oraz uwiarygodni wobec klientów.
Warsztat
Warsztat świadczy o oferowanych w nim usługach. W myśl zasady ”jak cię widzą tak cię piszą” dbanie o porządek oraz atrakcyjny wygląd warsztatu oraz otoczenia to musi być element codziennej dbałości każdego właściciela lub kierownika. Klienci powierzają serwisowi swoje samochody, które to często są dla nich równie ważne jak członkowie rodzin… Na szczególną uwagę zasługuje właściwe przechowywanie elementów samochodu zdemontowanych na czas naprawy. Idealnym rozwiązaniem są specjalne wózki w formie koszy oraz regału na zderzaki. Konieczne jest pamiętanie o zakładaniu pokrowców na siedzenia oraz stosowaniu specjalnych koców spawalniczych (ochronnych), które mogą zabezpieczyć przed nieodwracalnym zniszczeniu tapicerki oraz elementów wyposażenia samochodu podczas prac spawalniczych, cięcia czy też szlifowania. Niezbędne jest stworzenie odpowiedniej ilości miejsc parkingowych dla klientów.
Kontakt z człowiekiem

Działalność usługowo-handlowa to przede wszystkim kontakt z drugim człowiekiem. Warto pamiętać, ze statystycznie Polak bierze udział w kolizji drogowej raz na siedem lat co oznacza, że dla niektórych wizyta w warsztacie blacharsko-lakiernicznym może być pierwszą i zarazem ostatnią. Klient do warsztatu trafia zwykle zestresowany i zagubiony. Warto zadbać aby poczuł, że trafił we właściwe miejsce, a jego problemy zostaną rozwiązane profesjonalnie. Właściwe zaopiekowanie się klientem i jego pojazdem nie tylko pozwoli na budowanie dobrej marki ale zapewne ułatwi kontakty międzyludzkie, rozliczenia i umożliwi rozwiązywanie pojawiających się podczas naprawy ewentualnych dodatkowych problemów.

Zobacz również
  • Czy szkolenia są potrzebne?

    Sporadycznie co prawda, ale spotyka się opinie , że szkolenie to niepotrzebne zawracanie głowy, a w książkach o blacharstwie i lakiernictwie to ” nic nie ma”. Wystarczy jednak poczytać na forach internetowych, o co pytają …

    Czy szkolenia są potrzebne?
  • Czy zaniżanie kosztów roboczogodziny i korekty kosztorysów naprawy to jedyne problemy warsztatów w kontaktach z Ubezpieczycielami?

    Serwisy blacharsko – lakiernicze, choć z zasady powołane do wykonywania napraw, coraz większą część swojej działalności poświęcają windykacji należnych im środków z tytułu napraw powypadkowych od towarzystw ubezpieczeń. Rosnący poziom kosztów działalności niejako zmusza je …

    Czy zaniżanie kosztów roboczogodziny i korekty kosztorysów naprawy to jedyne problemy warsztatów w kontaktach z Ubezpieczycielami?
  • Warto wiedzieć…..

    8 grudnia 2023 roku Sąd Najwyższy w sprawie II CSKP 726/22 na posiedzeniu niejawnym w Izbie Cywilnej oddalił skargę kasacyjną powoda od wyroku Sądu Okręgowego w Gdańsku, z dnia 13 maja 2020 roku w sprawie …

    Warto wiedzieć…..
  • Raport ze szkoleń

      Wiadomo: szkolenia, to ważna część branży motoryzacyjnej. Zarówno dla pracodawców, kierowników, jak i bezpośrednich wykonawców napraw oraz diagnostów. Jeżeli spojrzeć na ofertę szkoleniową w Polsce to wygląda ona nawet nieźle. Gorzej jednak kiedy przeanalizuje …

    Raport ze szkoleń
  • Postawić na jakość, wynagradzać pracę

    Krzysztof Podhorodecki, ekspert do spraw procesów likwidacji szkód, audytor, biegły sądowy, właściciel firmy Baspa Consulting. W rozmowie z Mirosławem Rutkowskim podkreśla znaczenie zarządzania i certyfikowania serwisu blacharsko-lakierniczego. Mirosław Rutkowski: Został Pan zaproszony przez firmę NOVOL …

    Postawić na jakość, wynagradzać pracę

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się
x