Wiosną tego roku odbyły się w Poznaniu Targi Techniki Motoryzacyjnej. Jest to impreza przeznaczona dla właścicieli i pracowników warsztatów samochodowych, stacji obsługi i kontroli pojazdów, myjni samochodowych, rzeczoznawców i diagnostów, sklepów i hurtowni części i wyposażenia warsztatów, komisów i wypożyczalni, zarządców flot pojazdów, firm transportowych i wszystkich, którzy w swojej codziennej pracy potrzebują specjalistycznego sprzętu z zakresu techniki motoryzacyjnej. W tegorocznej edycji tej ważnej imprezy wzięło udział ponad 300 wystawców z Polski i zagranicy. Liczba zwiedzających sięgnęła prawie 20000 osób.
Pomimo kryzysu popandemicznego oraz wybuchu wojny na Ukrainie była to udana edycja Targów Techniki Motoryzacyjnej, chociaż mniej okazała niż poprzednie. Wystawcy zaprezentowali na swoich stoiskach około 300 nowości i 70 akcji promocyjnych dotyczących oferowanych przez nich produktów i usług. Międzynarodowe Targi Poznańskie przygotowały dodatkowo kilkanaście imprez towarzyszących w postaci różnego rodzaju warsztatów, konferencji oraz konkursów. Targi Techniki Motoryzacyjnej od wielu lat współorganizuje Stowarzyszenie Techniki Motoryzacyjnej (STM). Do zobaczenia w 2024 roku!
Jesień to okres sprzyjający nostalgii. Prawdopodobnie z tego powodu w tym właśnie czasie odbywają się co roku targi Retro Motor Show. W tym roku również największe perły klasycznej motoryzacji kolejny raz zawitały do Poznania. To była wyjątkowa okazja dla miłośników klasyków by spotkać się i w niezwykłych okolicznościach świętować finał sezonu 2022. Impreza cieszyła się ogromnym zainteresowaniem, bo przez 3 dni targi odwiedziło aż 29.733 osób.
W okresie trwania imprezy Międzynarodowe Targi Poznańskie stały się centrum zabytkowych pojazdów, przyciągając uwagę wszystkich miłośników klasyki, którzy mogli podziwiać modele pochodzące z najróżniejszych epok i zakątków Polski, jak i świata.
Zaprezentowało się niemal 200 wystawców na 35.000 m2 na czele z Automobilklubem Wielkopolskim, Automobilklubem Bytowskim, Klubem Zabytkowych Mercedesów, Classic Volvo Club, Giełdą Klasyków, czy Muzeum Wena, przygotowali zapierającą dech w piersiach ekspozycję. Wisienką na torcie i rewelacyjnym uzupełnieniem była obecność indywidualnych kolekcjonerów, którzy zaprezentowali krywane w garażach samochody i motocykle, często mające blisko 100 lat. Tegoroczna ekspozycja liczyła ponad 880 pojazdów!
Najstarszym pojazdem, jaki został zaprezentowany był Renault AX z 1906 roku, posiadające w 75% oryginalne części. Niewątpliwą atrakcją była też wystawa Porsche Club Poland – zaprezentowali ikonę segmentu grand tourismo, model Porsche 928. Wiele emocji wzbudzał też Armstronga Siddley z 1927 roku – to prawdopodobnie jedyny egzemplarz w Polsce. Nie sposób było przejść obojętnie obok BMW Isetty 1955 roku od Giełdy Klasyków, która przyciągała spojrzenia zwiedzających swoim nietypowym wyglądem. Citroen Oldtimer Club Polska zaprezentował jedyną w Polsce przedwojenną taksówkę – Citroën AC4 z 1930 roku. Nie mniejszym zainteresowaniem cieszyło się Maserati Quattroporte z 1981 roku.
(mat: red., MTP)
Zdjęcia: Karoseria.eu
W świecie motoryzacji każdy detal ma znaczenie, zwłaszcza gdy chodzi o estetykę i trwałość karoserii. …
27 listopada 2024 roku w ApartHotelu Termy Uniejów odbyło się XVII Dyskusyjne Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych …
Firma Troton po raz kolejny udowodniła, że zrównoważony rozwój to jeden z kluczowych filarów jej …