Ten przyciągający wzrok kolor to mieszanka ciepła, luksusu i szorstkości, którą doceniają projektanci i warsztaty tuningowe
Clinton Township, Michigan, USA, 22 stycznia 2019 r. – po raz pierwszy w pięcioletniej historii samochodowego koloru roku Axalta (NYSE: AXTA) wybrała lakier przeznaczony do tuningu samochodów w fabrykach i warsztatach. Sahara, czyli mieszanka złota i brązu, emanuje ciepłem, luksusem i siłą niezależnie od rozmiaru samochodu, choć szczególnie pasuje do coraz popularniejszych półciężarówek i SUV-ów. Doskonale też sprawdza się w nadwoziach dwukolorowych z czarnym dachem.
„Dostrzegamy, że specjaliści coraz częściej decydują się na projekty dwukolorowe, z akcentowanymi dachami i listwami” – mówi Nancy Lockhart, Axalta Global Colour Marketing Manager. „Jeśli chodzi o tuning optyczny aut, Sahara to idealny punkt wyjścia do dalszych prac”.
Sahara należy do linii ChromaDyne™, opracowanej dla producentów samochodów z całego świata. Inspirację dla tego koloru stanowił częściowo globalny wzrost popularności cieplejszych odcieni, o którym Axalta wspominała w Globalnym raporcie popularności kolorów. Żółte/złote samochody są najpopularniejsze w Indiach i Chinach, podczas gdy udział aut brązowych/beżowych rośnie najbardziej w Ameryce Północnej.
Sahara to piąty kolor roku firmy Axalta. Poprzednie to czerwień Radiant Red (2015), niebieski Brilliant Blue (2016), szary Gallant Gray (2017) i biały StarLite (2018). Perłowa biel StarLite to pierwszy kolor omawiany w kontekście pojazdów autonomicznych. Obecnie opracowywane kolory są testowane pod kątem wykrywalności przez czujniki aut autonomicznych, a odcień Sahara powstał właśnie z myślą o widoczności.
Ann de Clerck, Axalta Refinish Colour Service Manager na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, uważa, że kolor roku to kolejny przykład przenoszenia przez firmę Axalta technologii dostępnych dla producentów na rynek renowacyjny. „Co roku dzwonią do nas najlepsi specjaliści od tuningu i szukają koloru, który wyróżni ich dzieła” – mówi. „Kolor Sahara jest już gotowy i dostępny w palecie naszych wiodących marek renowacyjnych, w tym Cromax®, Spies Hecker i Standox”.
„Sahara to kolor ekscytujący i inspirujący, łączący w sobie ponadczasowy styl i luksusowe, niestandardowe wykończenie, które jest zarazem wyraziste i modne”.
Całoroczna promocja koloru Sahara rozpoczęła się podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Detroit. Premiera wideo odbyła się podczas ceremonii wręczania nagród EyesOn Design 15 stycznia 2019 r. a podczas sponsorowanej przez Axalta imprezy charytatywnej Charity Preview 18 stycznia 2019 r. miała miejsce prezentacja koloru.
Więcej informacji na temat firmy Axalta można znaleźć na stronie www.axalta.pl.
O Axalta
Axalta jest wiodącą światową firmą koncentrującą się wyłącznie na materiałach lakierniczych, która oferuje swoim klientom innowacyjne, kolorowe, piękne i niezawodne rozwiązania. Nasze lakiery przeznaczone są dla producentów samochodów, warsztatów renowacyjnych zajmujących się naprawą samochodów osobowych i dostawczych, dostawców silników elektrycznych i rurociągów oraz branży budowlanej i projektowane są z myślą o zapobieganiu korozji, zwiększaniu wydajności i zapewnianiu trwałości powlekanych powierzchni. Bazując na ponad 150 latach doświadczeń w branży lakierniczej, 14 000 pracowników firmy Axalta stale poszukuje sposobów, by jeszcze lepiej służyć ponad 100 000 klientów w 130 krajach, oferując im najlepsze systemy lakiernicze i techniki ich aplikacji. Więcej informacji na naszej stronie internetowej axalta.pl i na Twitterze @Axalta oraz na LinkedIn.
Proces lakierowania pozornie wydaje się prosty – bierzemy pistolet i rozpylamy lakier. Ale diabeł tkwi …
AkzoNobel wprowadza nowoczesne technologie, takie jak kabiny lakiernicze zasilane wodorem, szkolenia VR i cyfrowe narzędzia, …
W świecie motoryzacji każdy detal ma znaczenie, zwłaszcza gdy chodzi o estetykę i trwałość karoserii. …