Myśląc o budowie nowoczesnego, efektywnego i przyjaznego dla pracowników warsztatu lakierniczego nie można zapomnieć o odsysie pyłów szlifierskich. Najważniejszym jest fakt szkodliwości takich pyłów dla zdrowia. Ekonomiczny aspekt to oszczędność materiałów ściernych, redukcja czasu pracy, wyższa jakość naprawy. Przygotowanie powierzchni do lakierowania jest bardzo ważne w procesie naprawy i ma wpływ na jej końcowy efekt. A zapylenie na warsztacie bez wątpienia ma także wpływ na ilość wtrąceń w lakierze bezbarwnym. Jeżeli nawet kabina lakiernicza działa poprawnie i jest czysta to lakiernik kilka razy podczas procesu lakierownia z niej wychodzi i jest ryzyko wniesienia pyłu na kombinezonie. Usuwanie wtrąceń z lakieru bezbarwnego to kosztowna i czasochłonna operacja polerowania.
Rozwiązania odsysu pyłu szlifierskiego dobieramy w zależności od potrzeb i budżetu.
Mogą to być małe mobilne odsysacze dla jednego lub dwóch użytkowników. Mogą to być mobilne stanowiska robocze lub ramiona podłączone do odsysaczy.
Przy większej ilości stref przygotowawczych warto pomyśleć o centralnym odsysaczu, który jest odsysaczem bezworkowym, generuje wyższą siłę odsysu, jest cichy i co najważniejsze w zależności od modelu może obsłużyć od 2 do nawet 20 stanowisk szlifierskich.
Dla warsztatów mających do czynienia z obróbką paneli aluminiowych warto pamiętać o konieczności wydzielenia strefy Atex i odpowiednim doborem odsysacza lub co najmniej pre filtra i oczywiście antystatycznych węży odsysających. Wszystkie wspomniane rozwiązania wraz ze wsparciem projektowym są dostępne w ofercie firmy Rupes.
BigFoot prezentuje LHR15V oraz LHR21V – polerki stworzone z myślą o perfekcji i wydajności. Nowe …
Wykończenie karoserii samochodowej lakierem bezbarwnym upowszechniło się w motoryzacji pod koniec ubiegłego wieku. Zastosowanie tej …
Cromax ponownie dowodzi innowacyjności za sprawą pigmentu ChromaHybrid do lakierów bazowych Cromax® Pro Basecoat. To …