Naprawa uszkodzonych elementów w kilku, kilkunastoletnich samochodach wymusza przeprowadzenie dodatkowych prac również na nienaprawialnych fragmentach karoserii. Regeneracja i zabezpieczanie powłoki lakierniczej w warsztacie lakierniczym może być także wykonywana jako usługa dodatkowa. Jeśli dodać do tego odświeżanie wnętrza samochodów, to okaże się, że bez większych inwestycji można oferować pełny zakres autodetailingu.
Każda powłoka lakieru z czasem ulega większemu lub mniejszemu zniszczeniu. To nieuniknione. Rysy, obtarcia, miejscowe ubytki po uderzeniach na parkingach, punktowe odpryski, odbarwienia po najróżniejszych agresywnych substancjach, zapisują na karoserii lata eksploatacji i tysiące przejechanych kilometrów.
Kiedy takie auto przyjeżdża do naprawy po stłuczce, przed lakiernikiem staje zadanie doprowadzenia pojazdu do stanu sprzed zdarzenia. Oczywiste jest, że naprawiany fragment wygląda inaczej, niż reszta karoserii.
Naprawa została wykonana zgodnie z wymogami sztuki lakierniczej, ale klient – choć do reklamacji podstaw nie ma – niekoniecznie będzie zachwycony. Naprawiony błotnik czy drzwi, założone do samochodu, w którym nic więcej nie wymagało naprawy lśni pięknie położonym i wypolerowanym lakierem.
Ale całość wygląda marnie, więc trzeba coś z tymi różnicami zrobić. Trudno sobie wyobrazić, żeby lakiernik naprawiony błotnik czy zderzak sztucznie „postarzał”. Nie ma innego wyjścia – trzeba poprawić wygląd nienaprawianych fragmentów samochodu.
Od kilku lat ten proces określa się mianem „finishing”, co oznacza całość prac wykańczających. Oczywiście prace wykańczające kosztują, dlatego też należy wcześniej uzgodnić ich wykonanie z klientem.
Można też kalkulować koszt usług uwzględniając finishimg, w takiej sytuacji każda naprawa będzie nieco droższa, ale klient zawsze odbierze samochód wyglądający lepiej, niż przed szkodą.
A to z kolei pomoże budować wizerunek zakładu, który za nieco wyższą niż u konkurencji cenę, wykonuje znacznie lepszą usługę. Decyzja, oczywiście, należy do właściciela lakierni.
W zakresie „finishingu” praca lakiernika jest tożsama z zakresem prac wykonywanych przy poprawie wyglądu zewnętrznego auta w bardzo ostatnio reklamowanych warsztatach detailingowych. Te usługi, wykonywane rzetelnie, nie ograniczają się jedynie do spolerowania powierzchni lakieru i pokrycia powłoki bardziej czy mniej wyrafinowanym preparatem zabezpieczającym.
To również prace odświeżające i poprawiające stan wnętrza samochodu; tapicerki, plastików, gum, uszczelek, metalowych lub drewnianych detali. Prace takie można wykonywać praktycznie w każdym zakładzie lakierniczym.
Może więc warto rozszerzyć ofertę zakładu lakierniczego o prace autodetailingu? Duże doświadczenie, znajomość charakterystyki różnych powłok lakierniczych i opanowanie technologii lakierniczych pozwoli na wykonywanie tego rodzaju usług na poziomie na pewno lepszym, niż w wielu warsztatach, które same reklamują się jako fabryki „lansu i glansu”.
Bez większych nakładów, z wykorzystaniem narzędzi, które są na wyposażeniu. Może trzeba by skorzystać z ofert szkoleniowej producentów preparatów służących do regeneracji i zabezpieczania powłok lakierniczych oraz powierzchni elementów wykonanych z innych materiałów. Tego rodzaju szkolenia warto odbyć nawet jeśli wiedza ta zostanie wykorzystana jedynie w czasie prac wykańczających całość karoserii po naprawie pojedynczych elementów samochodu.
BigFoot prezentuje LHR15V oraz LHR21V – polerki stworzone z myślą o perfekcji i wydajności. Nowe …
Wykończenie karoserii samochodowej lakierem bezbarwnym upowszechniło się w motoryzacji pod koniec ubiegłego wieku. Zastosowanie tej …
Cromax ponownie dowodzi innowacyjności za sprawą pigmentu ChromaHybrid do lakierów bazowych Cromax® Pro Basecoat. To …