Istnieje wiele sposobów na uatrakcyjnienie wyglądu ukochanego samochodu. W dzisiejszych czasach, uzyskanie niebanalnego efektu wymaga sporej inwencji i zaangażowania sporych kosztów, a mimo to nie ma się gwarancji, że nasze auto będzie się wyróżniać „z tłumu”.
Ciekawym rozwiązaniem jest szeroka gama folii do oklejania, oferowanych przez firmę 3M.
Wykorzystują wieloletnie doświadczenie w tej dziedzinie, amerykańska firma wprowadziła linię produktów 3M Carbon Di-NOC, odpornych na wodę, brud, uderzenia, ścieranie i kształtowanie, posiadających certyfikat niepalności oraz certyfikat IMO ważny dla przemysłu stoczniowego.
Folie 3M Carbon to laminaty wiernie oddające strukturę włókna węglowego, ale w dużo niższej cenie i do wszechstronnego zastosowania. Posiadają kontrast graficzny 3D, wyraźnie wytłoczony wzór. Dzięki dużej elastyczności łatwo dopasowują się do powierzchni pofałdowanych oraz z przetłoczeniami. Warstwa kleju z technologią kanalikową 3M Comply gwarantująca łatwą aplikację bez pęcherzy powietrza. Efekt rozciągliwości uzyskuje się przy użyciu ciepła (opalarka). Motyw włókna węglowego w folii 3M Carbon, nie jest nadrukiem, folia posiada wytłoczony wzór przypominający do złudzenia prawdziwe włókno węglowe, które odbija światło tak jak tego oczekujemy i w zależności od kąta patrzenia uwydatnia jego deseń.
Czyszczenie i konserwacja przy użyciu detergentu i wody.
Pacjentem, na którym przeprowadziliśmy zabieg liftingu jest Ford Mondeo w kolorze Panther Black.
Pierwszą czynnością jest dokładne wyczyszczenie powłoki lakierniczej, przy użyciu benzyny ekstrakcyjnej i zmywacza, a także „odkurzenie” ściereczką antystatyczną.
Następnie nakładamy podkład wodny aby wzmocnić przyleganie folii na wszelkich załamaniach i krawędziach.
Folię powinno się nakładać stopniowo, najlepszy efekt przynosi wygładzanie plastikową szpachelka według zasady „od środka na zewnątrz”. Trzeba pamiętać, że raz zerwany papier ochronny, traci swoje przeznaczenie. Użycie opalarki ułatwia aplikację w przypadku przetłoczeń, załamań i wnęk. Należy uważać aby nie przegrzać materiału, wprawdzie folia 3M Carbon jest bardzo elastyczna, to jednak nadmierne rozciągnięcie może zdeformować wzór. Ewentualne pęcherze powietrza usuwa się przez nakłucie, podgrzanie i wygładzenie.
Efekt końcowy jest naprawdę imponujący, my zdecydowaliśmy się pozostawić część karoserii bez oklejania. Dzięki temu uzyskaliśmy kontrast, który doskonale podkreśla metamorfozę jaką przeszedł samochód.
Wykończenie karoserii samochodowej lakierem bezbarwnym upowszechniło się w motoryzacji pod koniec ubiegłego wieku. Zastosowanie tej …
Cromax ponownie dowodzi innowacyjności za sprawą pigmentu ChromaHybrid do lakierów bazowych Cromax® Pro Basecoat. To …
Z ogromnym entuzjazmem ogłoszono zwycięzców tegorocznej, jubileuszowej X edycji Ogólnopolskiego Turnieju Młodych Lakierników. Wydarzenie, które …