• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Co kolor auta mówi o właścicielu

Co kolor auta mówi o właścicielu

Brytyjska firma Carcraft przeprowadziła ciekawe badanie, którego wyniki podał Samar. Kolor auta może być cenną wskazówką zdradzającą cechy charakteru właściciela, oraz jego aspiracji.

Poniżej znajduje się lista 10 najpopularniejszych kolorów aut, oraz przypisywaneane im znaczenia opisujące cechy osobowości właściciela.

Srebrny (30 proc.) – kierowca chce być postrzegany jako osoba ciesząca się dostatkiem i prestiżem

Niebieski (26 proc.) – spokojni i łagodni kierowcy, ważniejsze od pieniądza są dla nich relacje międzyludzkie

Czarny (17 proc.) – pragnienie podkreślenia swojego autorytetu w stosunku do innych kierowców

Czerwony (10 proc.) – charakteryzuje płomienny charakter i odrobinę szaleństwa, kierowcy to osoby lubiące brać sprawy w swoje ręce

Szary (8,5 proc.) – oznacza stałość charakteru i solidność

Zielony (5,5 proc.) – kierowca dbający o przestrzeganie przepisów, próbujący łagodzić nerwowe sytuacje

Fioletowy (0.9 proc.) – pewny siebie kierowca kochający wszystko co piękne

Żółty (0,6 proc.) – charakteryzuje osobę, która nie boi się uwolnić drzemiącego w nim dziecka

Złoty (0,6 proc.) – symbolizuje niezależność

Pomarańczowy (0,3 proc) – kierowca jest szczęśliwą osobą, która lubi wyjątkowość i bycie w środku uwagi

Kolor samochodu nie tylko zdradza cechy charakteru właściciela. Ma tak że duży wpływ na bezpieczeństwo. Australijscy badacze z Uniwersytetu w Melbourne przeanalizowali poważne wypadki, które miały miejsce w latach 1987 – 2004. Okazało się, że najbezpieczniejszymi są barwy kremowe, beż i kolor żółty. Największe ryzyko ponoszą właściciele samochodów w kolorach czerwonym i niebieskim.

Od początków motoryzacji element, jakim jest kolor samochodu nabierał stopniowo coraz większego znaczenia. Jeszcze kilkadziesiąt lat temu producenci byli w stanie zaoferować zaledwie dwa lub trzy kolory do wyboru.

Niektóre marki przywiązały się do pewnych schematów kolorystycznych będących obecnie ich wizytówką. Większość z nas widząc w oddali sportowy samochód pomalowany w ognistym odcieniu koloru czerwonego pomyśli zapewne o Ferrari, albo też widząc samochód w kolorze pastelowo żółtym, w głowie na pierwszą myśl nasunie się słynne Lamborghini Diablo.

Dzisiaj, wchodząc do salonu samochodowego sprzedawcy mogą nam zaoferować szereg typów lakierów, począwszy od zwykłego, poprzez metaliki, perłowe, heliochromowe, a skończywszy na bardzo drogich lakierach fortepianowych. Dołączając do tego zestawienie wersji kolorystycznych, połączonych z odcieniami tapicerek można dostać niemałego już zawrotu głowy.

Jak się jednak okazuje kolor samochodu nie odpowiada jedynie za doznania estetyczne osób, które go podziwiają. Jedna z brytyjskich agencji ubezpieczeniowych przeprowadziła bardzo ciekawe badanie, które polegało na przeanalizowaniu statystyk kradzieży samochodów, nie pod względem marki, lecz właśnie pod względem koloru nadwozia. I co się okazało? Największą ‚popularnością’ wśród złodziei cieszyły się samochody w kolorach, których na ulicach jest mnóstwo. Cała gama, począwszy od koloru niebieskiego, który de facto zajął pierwsze miejsce w rankingu, przez kolor czerwony (2. miejsce), a zaraz po nim srebrny, bywa najczęstszym łupem włamywaczy. W pierwszej piątce znalazły się także kolor biały i czarny. Najbardziej bezpiecznym z wszystkich kolorów okazał się być żółty. Można doszukać się wielu powodów takiego stanu rzeczy. Po pierwsze takich samochodów jest raczej mało na naszym rynku i zbytnio mogą rzucać się w oczy. W grę wchodzić może także psychologia kolorów, bowiem żółty w naturze z reguły ma za zadanie odstraszyć ‚intruza’. Może jest tak również i w tym przypadku?

Tak więc zanim ostatecznie podejmiemy decyzję o zakupie naszych wymarzonych czterech kółek pamiętajmy o tym, że kolor nadwozia nie odzwierciedla jedynie cech indywidualnych jego nabywcy, lecz także szereg innych czynników.

Zobacz również
  • Dlaczego popełniamy błędy w trakcie lakierowania?

      Producenci materiałów i narzędzi dla lakierników prześcigają się we wprowadzaniu coraz to nowych produktów. Po części spowodowane jest to koniecznością sprostania coraz bardziej restrykcyjnym normom chroniącym środowisko, po części wymogiem spełnienia oczekiwań akcjonariuszy, czyli …

    Dlaczego popełniamy błędy w trakcie lakierowania?
  • Zostań tygrysem rynku blacharsko-lakierniczego

    Polska Izba Motoryzacji pragnie wyróżnić najlepsze obiekty blacharsko-lakiernicze działające: w sieci autoryzowanych dealerów, innych sieciach lub działających samodzielnie. Celem konkursu jest nagrodzenie serwisów za rozwój i innowacyjność przedsiębiorstwa, nowoczesność wyposażenia i wdrożone nowe rozwiązania technologiczne, …

    Zostań tygrysem rynku blacharsko-lakierniczego
  • Eksperci Akzo Nobel i marki Sikkens ponownie będą szkolić młodych lakierników w ramach autorskiego projektu SZKOŁA. Rozpoczął się właśnie nowy rok szkolny 2024/2025!

    Celem projektu jest pozyskanie nowych pracowników lakierni poprzez proces kształcenia 
lub doszkalania oraz promowanie zawodu lakiernik samochodowy wśród młodzieży. 
Autorski program marki Sikkens został przygotowany przez specjalistów z działu 
technicznego AkzoNobel i wsparciu partnerów biznesowych, a jego założenia obejmują część teoretyczną oraz praktyczną. …

    Eksperci Akzo Nobel i marki Sikkens ponownie będą szkolić młodych lakierników w ramach autorskiego projektu SZKOŁA. Rozpoczął się właśnie nowy rok szkolny 2024/2025!
  • Od blacharza do zapracowanego dystrybutora nowoczesnych lakierów

    W przyszłym roku firma PHU Auto Piotra Jaworowskiego z Konstantynowa Łódzkiego, będzie świętować 30 – lecie istnienia. Jednak początki jego aktywności w branży sięgają jeszcze końca lat 80-tych. – Kiedyś sprzedawał ten kto miał, a …

    Od blacharza do zapracowanego dystrybutora nowoczesnych lakierów
  • AkzoNobel i rewolucja w branży puszek do napojów

      AkzoNobel wprowadza na rynek innowacyjną i wysokowydajną technologię, na której skorzystają producenci puszek. Jest to wolne od bisfenoli, styrenu, PFAS i formaldehydu powlekanie wewnętrzne. Dział Powłok Opakowaniowych firmy opracował AccelshieldTM 300, wewnętrzną powłokę natryskową …

    AkzoNobel i rewolucja w branży puszek do napojów

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się
x