• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Kask dla budowlańca

Kask dla budowlańca

Projekt, który zagościł dziś w mojej pracowni jest nieco inny od tych, które na co dzień realizuję. Zazwyczaj poddaję stylizacji kaski motocyklowe i motocykle. Dziś płótnem dla mojej grafiki będzie kask budowlany. Zleceniodawcą jest francuska firma Eurovia, biorąca udział w budowie sieci dróg w Polsce. Grupa ludzi pracująca w dziale Industry wpadła na pomysł, by zrobić prezent jednemu z szefów, który po wykonanym kontrakcie wracał do Francji. Ponieważ współpracownicy zżyli się ze sobą postanowili uczcić ich długotrwałą wspólną pracę czymś nietuzinkowym.

Padło pytanie, czy podejmę się takiego projektu i czy będę miał jakiś pomysł jak to wszystko graficznie ozdobić. Oczywiście zgodziłem się bez wahania wychodząc z założenie, że wszystkie projekty, które mają w sobie „historie” są ciekawe. Pozostało pytanie jak przedstawić graficznie wszystko to czego oczekiwał zleceniodawca.  Ale o tym dalej.

 

1-2. W pierwszym etapie pracy musiałem przygotować kask do malowania. Biała skorupa z laminatu została dokładnie od wewnątrz zaklejona. Dzięki temu unikam zapylenia powierzchni, które muszą pozostać czyste.

  1. Używając pneumatycznej maszynki oscylacyjnej Indasa o skoku 2.5mm i średnicy krążka 75mm matuję całą zewnętrzną część skorupy. Papier o gradacji 400 przy tak małym skoku oscylacyjnym jest odpowiedni.
  2. Mimo, że maszynka jest niewielka nie dotrze ona do wszystkich zakamarków matowanej powierzchni. Stąd też aby wykończyć ten proces trzeba sięgnąć po papier ścierny i ręcznie dopracować detale. Ja w tym przypadku używam papierów ściernych 800 firmy 3M na miękkiej przekładce. Dzięki ich elastycznej formie z łatwością docieram tam gdzie tego wymaga praca.
  3. Pistolet Iwata W300WB z dyszą 1.3mm i biała baza Spies Hecker. Nakładając cienką warstwę na białą skorupę uzyskuję szybko pożądany efekt. Można by było się zapytać po co malować już i tak białą powierzchnię. Jest to konieczne ze względu na dalszą pracę z taśmami i foliami banerowymi, które będę wykorzystywał do maskowania wzorów. Gdybym rozpoczął pracę na niepomalowanej skorupie każda folia banerowa pozostawiałaby klej. Natomiast malując na pokrytej świeżym kolorem powierzchni tak się nie dzieje.

6-7. Pierwszy elementem graficznym będzie logo firmy Eurovia. Tu w grę wchodzą trzy kolory, biały, niebieski i czerwony. Wykorzystując szablon wcześniej przygotowany w programie graficznym i wycięty w foli ploterem rozpoczynam krok po kroku realizację projektu.

8-9-10-11. Podobnie jak w poprzednim etapie muszę przenieść przygotowane szablony na powierzchnię kasku. Folia, której tu używam to folia szablonowa, cieńsza, o nieco lżejszym kleju. Dobrze się układa do krzywizny kasku, jest pół transparentna co znacznie wpływa na komfort pracy. Wymaskowane fragmenty pokrywam kolejnymi kolorami. Tu na pierwszy ogień poszedł żółty i czarny, dzięki którym stworzyłem znak ostrzegawczy. Każdy z tych elementów coś symbolizuje. Są to rzeczy istotne dla zleceniodawcy i obdarowywanego. Oni wiedzą skąd ten znak, oni już po pierwszym spojrzeniu będą rozumieli jaki był zamysł całego projektu.

12-13. Do pracy przy szczegółach używam aerografów Iwata HP-CP oraz HP-CH. Dysza 0.3mm idealnie współpracuje z farbą rozcieńczalnikową. Pozwala to na precyzyjne malowanie i osiągnięcie zamierzonego efektu finalnego. Kolory biały, niebieski i czerwony to kolory Francji, stąd też dominują na jednej ze stron kasku. Na drugiej zaś będą elementy w biało czerwone z charakterystycznymi dla naszego kraju grafikami.

14-15-16-17. Praca trawa już dobrych kilka godzin, zbliża się noc ale ja wcale nie zamierzam przestać. Jest coś takiego, co wciąga cię jak wir. Gdy krok po kroku widzisz kolejny etap, odsłaniasz kolejny fragment grafiki, która nagle zaczyna tworzyć spójną całość chcesz pracować dalej by w końcu ujrzeć efekt finalny. Jak on wygląda oceńcie sami.

 

Zobacz również
  • Opowieść o Dywizjonie 303 na bardzo dobrym motocyklu

    Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …

    Opowieść o Dywizjonie 303 na bardzo dobrym motocyklu
  • Powietrzem rysowane

    Na platformach społecznościowych, wystawach czy prezentując prace występuje pod nazwą Patisson Art. Pierwsza część tego miana kojarzy się bardziej z warzywami i trudno się domyślić, że chodzi o tworzenie indywidualnych wizji motocykli, samochodów czy kasków. …

    Powietrzem rysowane
  • Jak to robią w Japonii, czyli Yokohama Hot Rod Custom Show

    Patrycjusz Gaj, jeden z liderów lakiernictwa customowego w Polsce, podzielił się z Czytelnikami Lakiernika swoimi wrażeniami z Japonii, gdzie odbywa się Yokohama Hot Rod Custom Show. Japonia i jej motoryzacja, to bardzo ciekawy temat, nie …

    Jak to robią w Japonii, czyli Yokohama Hot Rod Custom Show
  • Warsztaty z aerografii zawędrowały do szkoły

    Szymon Orzeszko z Nysy, właściciel Orzech Custom Painting po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą i doświadczeniem. Nie lubi mówić o sobie „artysta”: – Staram się być dłońmi kogoś, kto sam nie potrafi …

    Warsztaty z aerografii zawędrowały do szkoły
  • Pełnia życia z kolorami

    W Wodzisławiu Śląskim jest firma Lepian Custom Painting: sklep z lakierami, artykułami około lakierniczymi, narzędziami oraz mieszalnia lakierów. W Polsce to miejsce bardziej jednak jest znane ze sprzedaży lakierów Custom oraz sztuki lakierowania motocykli. Z …

    Pełnia życia z kolorami

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się
x