• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Kask dla budowlańca

Kask dla budowlańca

Projekt, który zagościł dziś w mojej pracowni jest nieco inny od tych, które na co dzień realizuję. Zazwyczaj poddaję stylizacji kaski motocyklowe i motocykle. Dziś płótnem dla mojej grafiki będzie kask budowlany. Zleceniodawcą jest francuska firma Eurovia, biorąca udział w budowie sieci dróg w Polsce. Grupa ludzi pracująca w dziale Industry wpadła na pomysł, by zrobić prezent jednemu z szefów, który po wykonanym kontrakcie wracał do Francji. Ponieważ współpracownicy zżyli się ze sobą postanowili uczcić ich długotrwałą wspólną pracę czymś nietuzinkowym.

Padło pytanie, czy podejmę się takiego projektu i czy będę miał jakiś pomysł jak to wszystko graficznie ozdobić. Oczywiście zgodziłem się bez wahania wychodząc z założenie, że wszystkie projekty, które mają w sobie „historie” są ciekawe. Pozostało pytanie jak przedstawić graficznie wszystko to czego oczekiwał zleceniodawca.  Ale o tym dalej.

 

1-2. W pierwszym etapie pracy musiałem przygotować kask do malowania. Biała skorupa z laminatu została dokładnie od wewnątrz zaklejona. Dzięki temu unikam zapylenia powierzchni, które muszą pozostać czyste.

  1. Używając pneumatycznej maszynki oscylacyjnej Indasa o skoku 2.5mm i średnicy krążka 75mm matuję całą zewnętrzną część skorupy. Papier o gradacji 400 przy tak małym skoku oscylacyjnym jest odpowiedni.
  2. Mimo, że maszynka jest niewielka nie dotrze ona do wszystkich zakamarków matowanej powierzchni. Stąd też aby wykończyć ten proces trzeba sięgnąć po papier ścierny i ręcznie dopracować detale. Ja w tym przypadku używam papierów ściernych 800 firmy 3M na miękkiej przekładce. Dzięki ich elastycznej formie z łatwością docieram tam gdzie tego wymaga praca.
  3. Pistolet Iwata W300WB z dyszą 1.3mm i biała baza Spies Hecker. Nakładając cienką warstwę na białą skorupę uzyskuję szybko pożądany efekt. Można by było się zapytać po co malować już i tak białą powierzchnię. Jest to konieczne ze względu na dalszą pracę z taśmami i foliami banerowymi, które będę wykorzystywał do maskowania wzorów. Gdybym rozpoczął pracę na niepomalowanej skorupie każda folia banerowa pozostawiałaby klej. Natomiast malując na pokrytej świeżym kolorem powierzchni tak się nie dzieje.

6-7. Pierwszy elementem graficznym będzie logo firmy Eurovia. Tu w grę wchodzą trzy kolory, biały, niebieski i czerwony. Wykorzystując szablon wcześniej przygotowany w programie graficznym i wycięty w foli ploterem rozpoczynam krok po kroku realizację projektu.

8-9-10-11. Podobnie jak w poprzednim etapie muszę przenieść przygotowane szablony na powierzchnię kasku. Folia, której tu używam to folia szablonowa, cieńsza, o nieco lżejszym kleju. Dobrze się układa do krzywizny kasku, jest pół transparentna co znacznie wpływa na komfort pracy. Wymaskowane fragmenty pokrywam kolejnymi kolorami. Tu na pierwszy ogień poszedł żółty i czarny, dzięki którym stworzyłem znak ostrzegawczy. Każdy z tych elementów coś symbolizuje. Są to rzeczy istotne dla zleceniodawcy i obdarowywanego. Oni wiedzą skąd ten znak, oni już po pierwszym spojrzeniu będą rozumieli jaki był zamysł całego projektu.

12-13. Do pracy przy szczegółach używam aerografów Iwata HP-CP oraz HP-CH. Dysza 0.3mm idealnie współpracuje z farbą rozcieńczalnikową. Pozwala to na precyzyjne malowanie i osiągnięcie zamierzonego efektu finalnego. Kolory biały, niebieski i czerwony to kolory Francji, stąd też dominują na jednej ze stron kasku. Na drugiej zaś będą elementy w biało czerwone z charakterystycznymi dla naszego kraju grafikami.

14-15-16-17. Praca trawa już dobrych kilka godzin, zbliża się noc ale ja wcale nie zamierzam przestać. Jest coś takiego, co wciąga cię jak wir. Gdy krok po kroku widzisz kolejny etap, odsłaniasz kolejny fragment grafiki, która nagle zaczyna tworzyć spójną całość chcesz pracować dalej by w końcu ujrzeć efekt finalny. Jak on wygląda oceńcie sami.

 

Zobacz również
  • Rodzina i malowanie, czyli historia naszego kolejnego bohatera – Szymona Orzeszko z Nysy

    Nie uważam się za artystę – mówi Szymon Orzeszko, właściciel Orzech Custom Painting . – Staram się być dłońmi kogoś, kto sam nie potrafi pracować farbami czy aerografem. Nie oceniam go, nie cenzuruję. Jeśli mogę …

    Rodzina i malowanie, czyli historia naszego kolejnego bohatera – Szymona Orzeszko z Nysy
  • Fiat Uno – jego miłość. Jak rocznik 1985 dostał nowe życie

    Paweł Rzucidło ma 29 lat, mieszka pod Lublinem, zajmuje się mechaniką maszyn, a Fiat Uno, to jego motoryzacyjna miłość. Dlaczego? Bo był jego pierwszym, własnym autem. Był jeszcze w średniej szkole, gdy przez rok stawiał …

    Fiat Uno – jego miłość. Jak rocznik 1985 dostał nowe życie
  • Sposoby na dobre social media czyli jak fotografować auta?

    Media społecznościowe pełne są historii opowiadanych obrazkami. W wielu wypadkach to podstawowa forma reklamy. Co najważniejsze jest to reklama, która działa a my nie wydajemy na nią dużych pieniędzy. W zasadzie inwestujemy tylko swój czas, …

    Sposoby na dobre social media czyli jak fotografować auta?
  • Czy powłoki lakierowe samochodów terenowych można naprawiać sprayami?

    Nie zawsze celem naprawy lakierniczej jest gładki, pięknie lśniący lakier. Samochody przeznaczone do wypraw nie muszą być piękne, za to ich powłoki lakiernicze powinny być odporne na uszkodzenia i skutecznie chronić karoserię przed korozją. W …

    Czy powłoki lakierowe samochodów terenowych można naprawiać sprayami?
  • Zabezpieczenie antyporostowe łodzi z laminatu

    Jedną z najczęściej wykonywanych prac malarskich na jachtach jest zabezpieczenie dna łodzi przed porastaniem. Brak właściwego zabezpieczenia spowoduje obrastanie łodzi muszlami i porostami, a to z kolei będzie miało konsekwencje ekonomiczne, estetyczne, a także ekologiczne. …

    Zabezpieczenie antyporostowe łodzi z laminatu

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się