W niniejszym artykule chcemy wyjaśnić co jest faktem a co fikcją w myjniach samoobsługowych popularnie zwanych bezdotykowymi.
Myjnie samoobsługowe bezsprzecznie są bardzo dobrą inwestycją dla każdego, kto posiada wolne środki i chce w jakiś w miarę bezpieczny sposób zainwestować pieniądze. Stopa zwrotu również jest bardzo szybka w porównaniu z innymi inwestycjami. Obecnie bardzo często myjnie samoobsługowe powstają przy stacjach paliw, zakładach wulkanizacyjnych, zakładach świadczących usługi serwisowe oraz przy salonach samochodowych.
Jeszcze kilka lat temu nie było problemu, obojętne jaka myjnia powstała cieszyła się dużym powodzeniem. Obecnie sprawa jest o wiele bardziej skomplikowana, a wiąże się ona z kilkoma obiektywnymi warunkami. Po pierwsze na rynku istnieje już dość duża konkurencja, więc myjnia musi myć bardzo dobrze aby klienci chcieli z niej korzystać. Po drugie aby była opłacalna musi być ekonomiczna, tzn. musi być zachowany maksymalnie niski poziom kosztów w pórwnaniu do obrotu. Po trzecie musi odpowiadać obecnym i przyszłym normom ekologicznym, jakie panują w kraju oraz Unii.
W 2013 roku firma TIXEWASH Polska wprowadziła nową linię maszyn o nazwie TIXEXPRESS. Firma konstruując w/w urządzenia opierała się na swoich trzydziestoletnich doświadczeniach. TIXEXPRESS to linia myjni, które bezsprzecznie odpowiadają wszelkim zadaniom jakie powinne spełniać nowoczesne myjnie. Oprócz tego, iż są to najoszczędniejsze urządzenia na rynku – o około 8-15% tańsze w użytkowaniu niż maszyny konkurencyjne, to dają inwestorowi bardzo dużo opcji, dzięki którym ma on pełną kontrolę nad myjnią. Firma TIXEWASH Polska w nowej linii urządzeń postawiła całkowicie na pełną obsługę myjni przez inwestora lub osób które w jego imieniu są przeszkolone. Co to daje inwestorowi. Po okresie gwarancyjnym praktycznie wszystko potrafi sam zrobić przy urządzeniu lub jedynie przy bezpłatnej telefonicznej pomocy serwisu.
Warto podkreślić, iż firma TIXEWASH Polska zdecydowanie promuje urządzenia w których środkiem myjącym jest szampon a nie proszek. Jest to w zgodzie z normami unijnymi. Musimy wiedzieć, iż w Unii Europejskiej a również i w Polsce właściciele myjni proszkowych coraz częściej płacą kary za nierozpuszczone drobinki proszku – fosforany. Tłumaczenie przez sprzedawców, iż proszek rozpuszcza się w wodzie jest nieprawdą, ponieważ sama idea mycia polega na tym, że proszek jako substancja cierna, ściąga brud z auta. Warto zadać sobie pytanie co z lakierem. I tu mamy odpowiedź. Lakier na samochodach mówiąc krótko jest piaskowany a tym samym matowiony. TIXEWASH Polska w linii TIXEXPRESS jako alternatywę dla każdego klienta proponuje szczotki myjące z naturalnego włosia. Dla niewtajemniczonych warto zaznaczyć, iż szczotka podobnie jak pistolet myjący podłączona jest pod wodę, dzięki temu podczas mycia wydobywa się z niej piana pod niskim ciśnieniem. Teraz samo nasuwa się pytanie, czy szczotka może podrapać auto? Odpowiedzi są dwie i tak i nie. Wszystko zależy głównie od systemu antyzamarzaniowego i od jakości samej szczotki. Jeśli posiadamy maszynę z bardzo dobrym systemem antyzamarzaniowym oraz wykonaną z naturalnego włosia, nigdy nie zamarznie i nie podrapie auta, a klienci będą równie zadowoleni jak z myjni ręcznej. Właśnie taki system oferuje TIXEXPRESS. O samej szczotce oraz systemach napiszemy w kolejnych artykułach. Firmie TIXEWASH Polska zaufało już wielu odbiorców zarówno właścicieli stacji paliw takich jak ORLEN, LOTOS czy MOYA, jak również salony samochodowe FIAT czy HYUNDAI oraz właściciele zakładów wulkanizacyjnych i warsztatów samochodowych należących np. do grupy PREMIO.
Reasumując aby zainwestować w dobrą myjnię należy wziąć pod uwagę nie tylko jej cenę ofertową ale głównie jej koszty utrzymania oraz koszty serwisu pogwarancyjnego. Oczywiście bardzo ważne jest to żeby auto wyjeżdżające z niej wyglądało idealnie za pierwszym jak i za dziesiątym razem. Właściciele swoich drogich aut na pewno zauważą iż po kolejnym razie albo auto jest niedomyte lub lakier zaczyna matowieć.
Jacek Wójcicki
TIXEWASH Polska
Ten motocykl to prawdziwa legenda. Chyba wszyscy kojarzą go ze słynnej komedii „Nie lubię poniedziałku”. MZ ES 250 Trophy w latach 70-tych królował na polskich drogach. Pojazd, który dziś wzbudza niemałe zainteresowanie wśród miłośników motoryzacji …
Suzuki LJ 80 (eljot) to samochód legenda. Kultowa terenówka produkowana w latach 1977-1983 kojarzona z wakacyjnym autem zapisała się w historii i do dziś budzi wśród wielu osób sentyment. Tak jest w przypadku Piotra Gacia …
Jak sam mówi jest w stanie namalować wszystko, od figur geometrycznych po czaszki i płomienie. Swoją pasję do aerografii nieustannie rozwija i cały czas eksperymentuje. Marcin Tatar Tatarczuk daje drugie życie motocyklom, a jego …
Malowanie kasku może być dość proste, ale dające satysfakcję lecz możemy też mieć bardziej skomplikowany wzór. Malujemy kask na kolor, dookoła szparunek, obwódka w postaci jednej lub dwóch linii, do tego logo i mamy naprawdę …
Tegoroczna edycja ugruntowała poznańskie wydarzenie jako największe w Polsce targi pojazdów zabytkowych. Na rekordowej powierzchni – w 5 halach na niemal 35 000 m2 – znalazło się 948 pojazdów. Zobaczyło je 26 742 zwiedzających. W …
W przyszłym roku firma PHU Auto Piotra Jaworowskiego z Konstantynowa Łódzkiego, będzie świętować 30 – lecie istnienia. Jednak początki jego aktywności w branży sięgają jeszcze końca lat 80-tych. – Kiedyś sprzedawał ten kto miał, a …
. O tym, że amerykańska motoryzacja była z innej planety niż europejska, wiedzą wszyscy, którzy choć trochę samochodami się interesują. O ile globalne modele światowych producentów samochodów wypchnęły z dróg krążowniki szos, to amerykańska …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …