• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

ElectroLight, samochodowy kolor roku Axalta na rok 2021

ElectroLight, samochodowy kolor roku Axalta na rok 2021

Axalta , wiodący globalny dostawca lakierów ciekłych i proszkowych, ogłosiła Globalny Samochodowy Kolor Roku 2021: ElectroLight.

 

ElectroLight to niezwykle świeży, zielono-żółty odcień o inspirującym, śmiałym i nowoczesnym charakterze symbolizującym styl, energię i klasę. Ten niepowtarzalny kolor przywodzi na myśl wytrawnie skomponowaną mieszankę sportowych akcentów, funkcjonalności i znakomitych osiągów. Jest niezwykle wszechstronny i doskonale komponuje się z dwukolorowymi, antracytowymi akcentami lub matowym wykończeniem. Receptura koloru ElectroLight powstała z myślą o odbijaniu światła, dzięki czemu pojazdy są łatwo wykrywalne przez systemy LIDAR. Natomiast jego struktura warstw i zawartość pigmentów ułatwiają wykrywanie pojazdu przez systemy RADAR, bazujące na falach radiowych.

 

„Oferowanie nowatorskich i pionierskich produktów to podstawa naszych działań w firmie Axalta” – wyjaśnia Hadi Awada, Axalta’s Senior Vice President. „ElectroLight to kolejny krok w stronę bardziej zielonej przyszłości motoryzacji, w tym pojazdów autonomicznych. Receptura opracowana z myślą o wykrywaniu pojazdów wynika z zamiłowania do indywidualizacji oraz badań naukowych. W ten sposób powstał kolor funkcjonalny, wyrazisty i dynamiczny”.

axalta-electrolight-car

Choć Globalny raport popularności kolorów 2020 Axalty jednoznacznie wskazuje, że liderem wśród kolorów samochodów na świecie wciąż jest biały, zainteresowanie bardziej niestandardowymi i indywidualnymi odcieniami ciągle rośnie. Kwestie ekologii w istotny sposób wpłynęły na współczesne palety barw niebieskich i żółtych. Widać to na przykładzie koloru Sea Glass – błękitu o zielonym odcieniu, który był kolorem roku 2020  – a teraz także ElectroLight – zieleni z domieszką koloru żółtego.

 

Nancy Lockhart, Axalta Global Product Manager of Colour: „Nasz kolor na rok 2021 odwołuje się do zrównoważonego rozwoju, szczęścia i bezpieczeństwa. ElectroLight to kolor wychodzący naprzeciw współczesnym trendom branżowym oraz przyszłym potrzebom technologicznym. Konsumenci szukają kolorów wyróżniających się na tle konkurencji – taki właśnie jest ElectroLight. Dodatkowo odzwierciedla on nowoczesne podejście do projektowania pojazdów”.

 

 

Autonomiczne pojazdy już dawno przeszły z domeny science fiction do naszej niedalekiej przyszłości. A wraz z nimi wzrośnie znaczenie technologii LiDAR i RADAR, które umożliwiają im interakcję ze światem. Kolor ElectroLight spełnia branżowe normy bezpieczeństwa oraz usprawnia funkcjonowanie obu systemów, dzięki czemu wyróżnia się nie tylko znakomitym wyglądem, lecz również wysoką funkcjonalnością.

axalta-electrolight-banner

Axalta jest branżowym liderem w zakresie lakierów samochodowych oraz technologii wodorozcieńczalnych. Jej produkty są łatwe w użyciu i zapewniają znakomite osiągi oferując przy tym różne poziomy intensywności połysku. Systemy lakiernicze firmy Axalta powstają z myślą o środowisku naturalnym, dlatego też zawierają mało lotnych związków organicznych (LZO) oraz umożliwiają ekonomiczną pracę podczas lakierowania różnych pojazdów – od skuterów śnieżnych przez pojazdy dostawcze po wagoniki kolejek górskich.

 

Axalta nieustannie pracuje nad rozwojem nowatorskich kolorów dla nabywców samochodów i warsztatów lakierniczych. Firma skupia się jednak nie tylko na walorach estetycznych, lecz także na kwestiach związanych z funkcjonalnością. Więcej informacji na temat koloru ElectroLight na stronie axalta.com/color.

O Axalta

Axalta jest światowym liderem branży materiałów lakierniczych oferująca swoim klientom innowacyjne, kolorowe, piękne i stabilne rozwiązania. Nasze produkty i systemy przeznaczone są do zastosowań na pojazdy osobowe, użytkowe oraz dla celów renowacyjnych, a także na silniki elektryczne, fasady budynków i inne obiekty przemysłowe. Lakiery zostały zaprojektowane z myślą o zapobieganiu korozji, zwiększaniu wydajności i zapewnianiu trwałości powlekanych powierzchni. Bazując na ponad 150 latach doświadczeń w branży lakierniczej, globalny zespół Axalta stale poszukuje sposobów, by jeszcze lepiej obsłużyć ponad 100 000 klientów w 130 krajach, oferując im najlepsze systemy lakiernicze i techniki ich aplikacji. Więcej informacji na naszej stronie internetowej axalta.pl i na Twitterze @Axalta.

Zobacz również
  • Cieniowanie – czy to trudny proces?

      Zanim przejdziemy do oceny trudności procesu cieniowania – parę słów wstępu. Z koniecznością cieniowania najczęściej spotykamy się w sytuacji, kiedy dochodzi do uszkodzenia lakierowanych elementów poszycia zewnętrznego (np. zderzaków, błotników przednich, drzwi przednich, drzwi …

    Cieniowanie – czy to trudny proces?
  • Obniżenie wynagrodzenia serwisu poprzez korektę odszkodowania o wartość zdemontowanych części czyli ile „ekologii” jest w Green Partsach

    Z uwagi na obchodzony w  dniu 22 kwietnia 2024 r. Dzień Ziemi pozwoliłam sobie na prawną analizę tematu, który choć z nazwy sugeruje inicjatywę proekologiczną, to w rzeczywistości stał się kolejnym argumentem ubezpieczycieli do pomniejszania …

    Obniżenie wynagrodzenia serwisu poprzez korektę odszkodowania o wartość zdemontowanych części czyli ile „ekologii” jest w Green Partsach
  • AkzoNobel kontynuuje wzrost wolumenów i marż w segmencie farb oraz powłok

    Akzo Nobel N.V. (AKZA; AKZOY) publikuje wyniki za Q1 2024   Najważniejsze informacje Q1 2024 (w porównaniu z Q1 2023) Wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 2%, dzięki wzrostowi wolumenu sprzedaży zarówno w segmencie farb, …

    AkzoNobel kontynuuje wzrost wolumenów i marż w segmencie farb oraz powłok
  • AkzoNobel inwestuje w holenderskie laboratoria badawcze, kontynuując wprowadzanie skutecznych innowacji

    AkzoNobel buduje dwa nowe laboratoria badawcze w swoim zakładzie w Sassenheim w Holandii, aby dalej wspierać pionierski rozwój produktów firmy. Wkrótce rozpoczną się prace nad budową centrum technologicznego dla farb proszkowych, a właśnie otwarto nowe …

    AkzoNobel inwestuje w holenderskie laboratoria badawcze, kontynuując wprowadzanie skutecznych innowacji
  • Zrównoważony rozwój: od modnego słowa do transformacyjnego modelu biznesowego

    Zrównoważony rozwój był kiedyś modnym hasłem, które pojawiało się w raportach rocznych i dawało akcjonariuszom poczucie, że firma, w której mają udziały, robi coś pozytywnego. Zrównoważony rozwój nie zawsze był zgodny ze strategią firmy; raczej …

    Zrównoważony rozwój: od modnego słowa do transformacyjnego modelu biznesowego

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się
x