Czerwiec 2021 r. – Jeśli przyjrzeć się samochodom opuszczającym fabryki, najpopularniejsze kolory na świecie to biały, szary i czarny. I choć większość kupujących wybiera kolory raczej standardowe, popularność nietypowych odcieni powoli, ale nieustannie rośnie. Dzięki nim ulice stają się nieco mniej ponure, ale dla lakierników przeprowadzających naprawy mogą stanowić wyzwanie. Z pomocą przychodzi bogate doświadczenie Cromax®, globalnej marki renowacyjnej firmy Axalta, której pigmenty, receptury i lakiery bazowe Cromax® Pro Basecoat pozwalają odtworzyć nawet najbardziej nietypowe kolory.
Niestandardowo
Nietypowe kolory – jasnożółty, jaskrawy pomarańczowy, neonowy zielony, błyszczący purpurowy – stają się na rynku samochodów coraz bardziej popularne. „Większość nabywców wybiera kolory metalizowane lub nie – ze standardowej palety producenta. Niektórzy jednak chcą się wyróżnić w tłumie samochodem o nietypowym kolorze. W takim przypadku kolor nadwozia jest równie ważny co model auta” – wyjaśnia Thomas Cool, Cromax Training and Technical Service Leader na Europę, Bliski Wschód i Afrykę.
Zaawansowana technologia
Renowacja lakieru w taki sposób, aby nie pozostawić śladu po naprawie, to spore wyzwanie, które w przypadku nietypowych kolorów staje się jeszcze bardziej skomplikowane. Cromax oferuje warsztatom przewagę nad konkurencją w postaci lakieru bazowego Cromax Pro Basecoat. Stanowi on część zaawansowanego technologicznie systemu, na który składają się pigmenty, żywice oraz dodatki. Umożliwia on precyzyjne dobieranie kolorów – nawet tych najtrudniejszych.
„Nieustannie uzupełniamy paletę Cromax Pro Basecoat o nowe pigmenty, również te specjalne. Dodajemy też nowe pigmenty do barwienia lakierów bezbarwnych. Dzięki bliskiej współpracy firmy z producentami jesteśmy w stanie przewidywać trendy kolorystyczne i opracowywać nowe pigmenty oraz receptury. Lakiernicy mają do nich dostęp za sprawą zaawansowanego oprogramowania kolorystycznego – ChromaConnect” – dodaje Thomas Cool.
ChromaConnect zapewnia warsztatom maksymalną swobodę i elastyczność pracy dzięki bezprzewodowej obsłudze wszystkich cyfrowych procesów – od dobierania koloru po mieszanie. Umieszczenie systemu w chmurze oznacza, że lakiernicy mogą kontrolować każdy etap zarządzania kolorem za pośrednictwem urządzeń podłączonych do sieci Wi-Fi – także bezprzewodowych wag i drukarek – jak również najbardziej zaawansowanego spektrofotometru Cromax – ChromaVision® Pro Mini – oraz platformy ChromaWeb, czyli kompleksowej bazy danych kolorów w chmurze.
Co więcej, na firmowym kanale YouTube dostępne są nagrania z serii Let’s get to work, na których nasi eksperci pokazują prawidłowe metody stosowania produktów Cromax podczas typowych renowacji oraz prezentują rozwiązania dla codziennych wyzwań, z jakimi spotykają się lakiernicy w pracy.
Więcej informacji na temat marki Cromax i systemu Cromax Pro Basecoat można znaleźć na stronie www.cromax.pl/cromaxpro. Nagrania z serii Let’s get to work są dostępne na stronie www.Youtube.com/cromaxofficial.
O marce Cromax
Cromax, globalna marka renowacyjnych systemów lakierniczych Axalta, na pierwszym miejscu stawia poprawę wydajności pracy. Nasze produkty zostały opracowane specjalnie z myślą o optymalizacji procesów poprzez oszczędność czasu, energii oraz materiałów, co przekłada się na zwiększenie wydajności oraz obniżenie kosztów operacyjnych. Dostarczamy klientom zaawansowane rozwiązania, które pozwalają na udoskonalenie procesu naprawy na każdym jej etapie. Dzięki inteligentnym narzędziom, specjalistycznej wiedzy naszych pracowników i rozbudowanej sieci autoryzowanych partnerów serwisy współpracujące z nami są atrakcyjne dla firm dostarczających zlecenia. Cromax – stawiamy na produktywność.
Wypadki samochodowe to nagła tragedia, która może skończyć się śmiercią lub poważnymi obrażeniami dla uczestników. Gdy pojazd zostaje zmiażdżony, staje się pułapką dla osób zakleszczonych w nim, a każda minuta od momentu zdarzenia może być …
Włoska firma Rupes, to znany producent narzędzi elektrycznych i akcesoriów, między innymi do auto detailingu. Szczególne miejsce wśród produktów tej marki zajmują polerki. Model iBrid Rupes BigFoot, przedstawiany jest jako prawdziwa rewolucja w świecie zastosowań …
Wśród samochodów zasługujących na miano kultowych jedno z ważniejszych miejsc zajmuje brytyjski Mini. Zaprojektowany w drugiej połowie lat 50. ubiegłego wieku produkowany był do końca stulecia. Dziś ten ceniony przez kolekcjonerów klasyk w Wielkiej Brytanii …
Dynamiczny odcień przywołuje na myśl głębię wszechświata i iluminacje kosmosu.Tegoroczna odsłona zaznacza dekadę od wprowadzenia przez firmę Axalta pierwszego Samochodowego Koloru Roku. Axalta Coating Systems (NYSE: AXTA), wiodący globalny dostawca lakierów ciekłych i proszkowych, ogłosiła …
W wyrokach sądowych dotyczących szkód komunikacyjnych likwidowanych z polis Autocasco zauważa się zmianę tendencji orzeczniczych. Sędziowie orzekający w tych sprawach zdają się wreszcie dostrzegać, że niezależnie od rodzaju polisy (OC/AC wariant serwisowy) naprawa pojazdu przez …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …
Wśród samochodów zasługujących na miano kultowych jedno z ważniejszych miejsc zajmuje brytyjski Mini. Zaprojektowany w drugiej połowie lat 50. ubiegłego wieku produkowany był do końca stulecia. Dziś ten ceniony przez kolekcjonerów klasyk w Wielkiej Brytanii …
Patrycjusz Gaj, jeden z liderów lakiernictwa customowego w Polsce, podzielił się z Czytelnikami Lakiernika swoimi wrażeniami z Japonii, gdzie odbywa się Yokohama Hot Rod Custom Show. Japonia i jej motoryzacja, to bardzo ciekawy temat, nie …