• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

CENTRUM SZKOLENIOWE „HERKULESA”

CENTRUM SZKOLENIOWE „HERKULESA”

Powstanie CENTRUM SZKOLENIOWEGO NOWOCZESNYCH TECHNOLOGII NAPRAW KAROSERII „HERKULES” jest odpowiedzią na zapotrzebowanie oraz bezpośrednią konsekwencją wynikającą z sytuacji na rynku napraw blacharsko-lakierniczych. Wzrasta ilość wykonywanych usług obejmujących likwidację małych i średnich uszkodzeń. Związane jest to zarówno z polityką firm ubezpieczeniowych kierujących się rachunkiem ekonomicznych jak i ogólną tendencją na rynku motoryzacyjnym. Obecnie opłacalne są zwykle naprawy drogich elementów karoserii pojazdów, a w przypadku napraw głównych jedynie pojazdów klasy wyższej lub luksusowych. W porównaniu z latami dziewięćdziesiątymi ubiegłego wieku nie zarabia się już dzisiaj na cenie części zamiennych i materiałach lecz w zasadzie wyłącznie zyskiem jest roboczogodzina warsztatu. Powoduje to iż konieczne staje się stosowanie technologii skracających czas naprawy przy jednoczesnym zwiększeniu zakresu wykonywanych napraw bez wymiany drogich elementów karoserii. Odpowiedzią na to zapotrzebowanie są systemy napraw panelowych opracowane prze wiodące na rynku firmy zajmujące się produkcją wyposażenia warsztatowego.

Udany start…

Niespełna dwa miesiące temu odbyło się inauguracyjne szkolenie w CENTRUM SZKOLENIOWYM w Bydgoszczy. W szkoleniu brało udział blisko pięćdziesięciu fachowców z branży blacharskiej z całej Polski. Przybyli zarówno blacharze jak i właściciele warsztatów oraz osoby kierujące serwisami blacharskimi w ASO różnych marek samochodów (Ford, VW, FIAT i inne). Organizatorzy zadbali o wszystkie szczegóły aby stworzyć komfortowe warunki uczestnikom imprezy. Dodatkową atrakcją którą przygotowali organizatorzy była demonstracja najnowocześniejszych narzędzi firmy FESTOOL przeprowadzona przez firmę PRO-WEST z Bydgoszczy. Udział firmy PROWEST kierowanej od początku przez Prezesa Zbigniewa Zalewskiego jest kontynuacją wieloletniej współpracy z HERKULESEM.

Program szkolenia wyglądał następująco:

10 00 Powitanie uczestników, przekazanie materiałów szkoleniowych.
10 15 Kawa.
10 30 Omówienie NAPRAW PANELOWYCH.
10 45 Pokazy systemu EZ-DENT.
11 00 Kawa + słodki bufet.
11 30 Lutospawanie oraz spawanie karoserii aluminiowych.
11 45 Pokaz lutospawania oraz spawania aluminium.
12 15 Naprawa karoserii aluminiowych.
12 30 Pokaz napraw karoserii aluminiowych.
13 00 Naprawa blach wysokogatunkowych.
13 30 Pokaz działania zgrzewarki wielofunkcyjnej GYSPOT 125L.
14 00 Zajęcia praktyczne dla uczestników oraz konsultacje indywidualne.
16 00 Podsumowanie i wręczenie certyfikatów.
16 15 Lunch.
17 00 Pożegnanie uczestników.

Trochę teorii nie zaszkodzi…

Prelekcja obejmowała dwa zasadnicze tematy: konstrukcja nowoczesnej karoserii samochodowej z naciskiem na zastosowanie stali wysokogatunkowych USIBOR oraz technologia napraw panelowych karoserii. Podstawą do omawiania powyższych tematów były technologie napraw oraz urządzenia firm GYS (Francja) oraz EZ-DENT (Niemcy). Podczas tego fragmentu szkolenia wywiązała się bardzo ciekawa dyskusja z uczestnikami szkolenia, którzy zadawali pytania oraz bardzo aktywnie włączyli się w debatę. Problemy, które najczęściej nurtowały słuchaczy to sprawy związane zarówno z technologią jak i sprawy dotyczące przepisów i zagadnień na pograniczu prawa występujących podczas wykonywania usług blacharskich.

Ale praktyka jest najważniejsza…

Największe zainteresowanie wzbudziła część praktyczna podczas, której technicy pod kierunkiem Andreasa Schecka demonstrowali działanie poszczególnych urządzeń. Prowadzone były pokazy napraw panelowych, lutospawania, spawania aluminium oraz naprawy elementów aluminiowych. Najwięcej pracy miał w tej części Andreas Scheck, których poza tym, że sam prowadził demonstracje oraz czuwał nad całością pokazów to dodatkowo odpowiadał na dziesiątki pytań zadawanych przez uczestników. W przerwach toczyły się dyskusje z technikami, organizatorami jak i rozmowy polegające między innymi na wymianie doświadczeń. Podczas całego szkolenia do dyspozycji uczestników był stół z przekąskami oraz napojami gorącymi i zimnymi, a na zakończenie zaserwowano lunch w formie stołu szwedzkiego. Szkolenie zakończyło uroczyste wręczenie CERTYFIKATÓW i życzenia ponownego spotkania na kolejnej imprezie. Wszyscy uczestnicy podkreślali, że są bardzo zadowoleni z uczestnictwa i chętnie przyjadą ponownie do CENTRUM SZKOLENIOWEGO.

Kolejne szkolenie planowane jest na przełomie lipca i sierpnia 2008 roku.

Kontakt z centrum szkoleniowym oraz zgłoszenia udziału.: gys@herkules-sc.pl lub tel. 600 163 428.

Zobacz również

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się
x