Oczywiste jest, że za usunięcie szkód powstałych w wyniku kolizji powinien być jej sprawca. To on musi w pełni wywiązać się z obowiązku przywrócenia pojazdu do stanu sprzed kolizji. Wszyscy jednak wiedzą, że to nie jest wcale takie proste ani oczywiste. Nie do przeskoczenia jest bariera techniczna związana z ingerencją w konstrukcję pojazdu i co tutaj nie i opowiadać, to pojazd już raz naprawiany, nigdy nie nie będzie już „bezwypadkowy”. Nawet najlepsza naprawa całkowicie zgodna z technologią producenta pojazdu nie pozwala na stuprocentowe przywrócenie stanu technicznego samochodu, do tego przed jego uszkodzeniem. Dochodzi do tego spadek wartości handlowej takiego pojazdu wynikający głównie z uwarunkowań psychologicznych potencjalnych nabywców.
Podstawowe zasady:
Zagadnienia dotyczące części wydają się stosunkowo proste do zweryfikowania w kontaktach z firmą ubezpieczeniową, a przynajmniej są na to jakieś realne szanse. Można sprawdzić dostawcę, faktury czy zweryfikować wszystko w ASO lub z pomocą rzeczoznawcy.
A co z zastosowaniem technologii naprawczych?
Co z metodami łączenia karoserii, które wymagają zastosowania supernowoczesnych urządzeń jak zgrzewarki, lutospawarki czy nitownice? Jak sprawdzić zastosowane kleje i jakość wykonanych połączeń nitowanych? A co z przegrzanymi w wyniku niewłaściwego zastosowania technologii elementami karoserii, pomimo tego, że są O, to bezpowrotnie utraciły swe własności mechaniczne? I tak daje, i tak dalej…
Andrzej Ostry
Współczesna motoryzacja, stawiająca na bezpieczeństwo, ekologię i ekonomię, coraz częściej korzysta z rozwiązań pozwalających na …
Praktyka warsztatowa Połączenie nitowane, a w szczególności mieszane – nitowanie wraz z klejeniem – wykazuje …
Naprawa uszkodzonych materiałów tapicerskich, zwłaszcza w przypadku siedzeń, może wydawać się trudnym zadaniem, ale dzięki …