• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Badanie firmy Axalta dowodzi, że kolor nadwozia ma kluczowy wpływ na 88% decyzji zakupowych

Badanie firmy Axalta dowodzi, że kolor nadwozia ma kluczowy wpływ na 88% decyzji zakupowych
  • Klienci oczekują kolorów o wysokim połysku kojarzących się z elegancją i stabilnością.

 

  • Badanie preferencji konsumentów w zakresie kolorów samochodowych firmy Axalta na rok 2021 r. pokazuje, jakie kolory wybierają właściciele pojazdów w czterech krajach o największej produkcji samochodów (Chiny, Niemcy, Meksyk i USA).

 

FILADELFIA, USA – 27 maja 2021 r. – Axalta (NYSE: AXTA), wiodący globalny dostawca lakierów ciekłych i proszkowych, opublikowała wyniki ankiety preferencji konsumentów w zakresie kolorów samochodowych na rok 2021. Badanie potwierdziło, że kolor nadwozia ma istotne znaczenie przy zakupie pojazdu. Ponad 4000 respondentów w wieku 25–60 lat w czterech krajach o największej produkcji samochodów – Chinach, Niemczech, Meksyku i USA – zadeklarowało, że kolor ma kluczowy wpływ na decyzję zakupową w 88% przypadków.

 

„Kolor ma ogromny wpływ na decyzję o zakupie samochodu. Często odzwierciedla on osobowość właściciela pojazdu” – tłumaczy Nancy Lockhart, Axalta Global Color Manager, Mobility Coatings. „Co ciekawe, respondenci najczęściej poszukiwali w kolorze elegancji, stabilności i pozytywności”.

Aby zrozumieć, jak będą kształtować się trendy w ramach ankiety zbadano, jakie kolory są preferowane przez konsumentów. Choć kupujący mogą poszukiwać różnorodnych kolorów, w poszczególnych krajach widać wyraźne tendencje.

W ramach badania analizowano również opinie na temat efektów i wykończeń powłok lakierniczych. Wykończenia o wysokim połysku cieszyły się największą popularnością na niemal wszystkich rynkach. Wyjątek stanowiły Chiny, w których wysoki połysk jest niemal równie popularny co lakiery matowe (48% wysoki połysk, 52% wykończenie matowe). W przypadku efektów różnice były dużo większe. W USA i Chinach najczęściej wybiera się kolory solidowe, podczas gdy niemieccy respondenci wolą efekt perłowy, natomiast w Meksyku dominują gruboziarniste lakiery perłowe i metaliczne.

Axalta opracowuje kolory na potrzeby obecnych i przyszłych właścicieli samochodów na całym świecie. Dlatego też firma analizuje zmiany w preferencjach dotyczących kolorów dla różnych krajów oraz różnych kategorii pojazdów, aby przewidywać, co klienci będą wybierać w przyszłości. „Rozwój nowych i unikalnych kolorów dopasowanych do potrzeb naszych klientów i preferencji konsumentów to klucz do zrozumienia trendów rynkowych. Niezmiernie cieszymy się z rosnącej popularności śmiałych kolorów wśród konsumentów. Coraz częściej wybierają oni samochody czerwone i niebieskie. Całkiem możliwe, że w niedalekiej przyszłości będziemy widzieć na drogach więcej kolorów z naprawdę wyjątkowymi efektami” – mówi Nancy Lockhart.

Od 68 lat Axalta opracowuje i publikuje doroczny raport na temat popularności kolorów samochodowych, bazujący na danych sprzedażowych producentów samochodów. Badanie preferencji konsumentów w zakresie kolorów samochodowych to naturalne przedłużenie tej tradycji. Zapewnia ono świeże spojrzenie na temat kolorów, efektów i wykończeń powłok lakierniczych z perspektywy konsumentów.

axalta-color-preferences-survey-2021-multi-national-highlights

Najważniejsze wnioski z ankiety preferencji konsumentów w zakresie kolorów samochodowych:

Chiny: Kolor jest ważnym czynnikiem podczas zakupu samochodu dla 99% respondentów w Chinach. Preferowane kolory to biały (29%) i czarny (26%). Czerwony i niebieski zajęły miejsca piąte i szóste. Nawet 64% ankietowanych zmieni producenta samochodu, jeśli nie znajdzie preferowanego koloru. Wśród tych respondentów 93% samodzielnie podejmuje decyzje o kolorze kupowanego pojazdu, a 7% korzysta z pomocy innych osób.

Niemcy: Wśród konsumentów w Niemczech 83% ankietowanych deklaruje, że kolor jest ważny przy zakupie pojazdu. W Niemczech 63% respondentów podejmuje decyzje o kolorze samochodu samodzielnie, a 37% konsultuje tę kwestię z rodziną. Czarny jest kolorem preferowanym (32%), a niebieski zajmuje drugie miejsce (16%). Niemieccy konsumenci uznają czarny, za kolor symbolizujący elegancję, a niebieski – stabilność. W tym regionie nieco ponad jedna czwarta respondentów (27%) ma samochód kompaktowy w kolorze czarnym.

Meksyk: Dla 90% respondentów w Meksyku kolor jest kluczowym czynnikiem decydującym o zakupie pojazdu. Czerwony jest kolorem preferowanym (22%) i najczęściej wybieranym zarówno przez kobiety, jak i mężczyzn. Czworo na 10 ankietowanych w Meksyku deklaruje, że zmieni producenta, jeśli nie znajdzie koloru, którego szuka. W Meksyku 64% respondentów deklaruje posiadane modelu typu sedan. Według respondentów w Meksyku czerwony symbolizuje elegancję, a niebieski – pozytywne nastawienie.

USA: Kolor jest istotnym czynnikiem podczas decyzji zakupowej dla 79% ankietowanych w USA. Prawie połowa respondentów (46%) deklaruje, że kolor jest niezwykle ważny. W USA 82% ankietowanych deklaruje, że sami decydują o kolorze, a 53% gospodarstw ma więcej niż jeden samochód. Choć największą popularnością cieszy się czarny, właściciele pickupów i vanów wybierają bardziej śmiałe odcienie niebieskiego (2. miejsce) i czerwonego (3. miejsce). W opinii ankietowanych z USA niebieski symbolizuje pozytywne nastawienie, a czerwony kojarzy się z poczuciem przygody.

Więcej informacji na temat badania preferencji konsumentów z zakresie koloru samochodowego na 2021 r. lub wyniki z poszczególnych krajów znajdziesz na stronie www.axalta.com/color.

O Axalta

Axalta jest światowym liderem branży materiałów lakierniczych oferująca swoim klientom innowacyjne, kolorowe, piękne i stabilne rozwiązania. Nasze produkty i systemy przeznaczone są do zastosowań na pojazdy osobowe, użytkowe oraz dla celów renowacyjnych, a także na silniki elektryczne, fasady budynków i inne obiekty przemysłowe. Lakiery zostały zaprojektowane z myślą o zapobieganiu korozji, zwiększaniu wydajności i zapewnianiu trwałości powlekanych powierzchni. Bazując na ponad 150 latach doświadczeń w branży lakierniczej, globalny zespół Axalta stale poszukuje sposobów, by jeszcze lepiej obsłużyć ponad 100 000 klientów w 130 krajach, oferując im najlepsze systemy lakiernicze i techniki ich aplikacji. Więcej informacji na naszej stronie internetowej axalta.pl i na Twitterze @Axalta.

Zobacz również
  • Ferrari, Aston Martin i składak Wigry – Sławomir Gołąb swój biznes stworzył od zera i robi to co kocha

    – Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …

    Ferrari, Aston Martin i składak Wigry – Sławomir Gołąb swój biznes stworzył od zera i robi to co kocha
  • Opowieść o Dywizjonie 303 na bardzo dobrym motocyklu

    Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …

    Opowieść o Dywizjonie 303 na bardzo dobrym motocyklu
  • Nowe inwestycje AkzoNobel w Europie i Azji

    W ostatnich miesiącach firma AkzoNobel podjęła szereg działań mających na celu wzmocnienie swojej pozycji w Pakistanie, Wietnamie, a także we Włoszech. Dzięki tym inwestycjom międzynarodowy producent farb i powłok proszkowych stanie się jeszcze silniejszym graczem …

    Nowe inwestycje AkzoNobel w Europie i Azji
  • Karta ratująca życie. Kluczowe narzędzie dla ratowników na polskich drogach

    Wypadki samochodowe to nagła tragedia, która może skończyć się śmiercią lub poważnymi obrażeniami dla uczestników. Gdy pojazd zostaje zmiażdżony, staje się pułapką dla osób zakleszczonych w nim, a każda minuta od momentu zdarzenia może być …

    Karta ratująca życie. Kluczowe narzędzie dla ratowników na polskich drogach
  • Nowa polerka do zadań specjalnych

    Włoska firma Rupes, to znany producent narzędzi elektrycznych i akcesoriów, między innymi do auto detailingu. Szczególne miejsce wśród produktów tej marki zajmują polerki. Model iBrid Rupes BigFoot, przedstawiany jest jako prawdziwa rewolucja w świecie zastosowań …

    Nowa polerka do zadań specjalnych

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się
x