• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Axalta ogłasza Samochodowy Kolor Roku 2018 – StarLite

Axalta ogłasza Samochodowy Kolor Roku 2018 – StarLite

Jasne odcienie o wysokim połysku – dominujące trendy współczesnej motoryzacji

 

Axalta Coating Systems (NYSE: AXTA) ogłosiła StarLite Samochodowym Kolorem Roku 2018. Ten nowoczesny kolor klasy premium idealnie wpisuje się w świat technologii, a sprawdzi się zarówno na samochodach współczesnych, jak na pojazdach przyszłości. StarLite to jasny i błyszczący lakier stanowiący część linii ChromaDyne™ opracowanej dla producentów samochodów. Produkt aplikuje się w trzech warstwach. Zawiera syntetyczne ziarno, które zapewnia fantastyczny perłowy efekt. StarLite jest kolorem wyrafinowanym, który doskonale prezentuje się na pojazdach z każdego segmentu. Lakier oprócz walorów estetycznych ma również znakomite właściwości funkcjonalne.

 

„Patrząc z perspektywy trendów kolorystycznych, ten rok należy do koloru StarLite” – wyjaśnia Nancy Lockhart, Axalta Global Color Marketing Manager. „Białe samochody są wciąż najpopularniejsze, wśród nich można zaobserwować rosnącą popularność odbijających światło, pigmentów perłowych. To dowodzi potencjału koloru StarLite i jego nowoczesnego, luksusowego charakteru”.

 

Specjaliści z firmy Axalta niedawno opublikowali raport na temat globalnych trendów kolorystycznych na rynku motoryzacyjnym w 2017 roku. Z raportu wynika, że biel już siódmy rok z rzędu jest najpopularniejszym kolorem na świecie. W 2017 r. ten kolor wybrało prawie 40% wszystkich nabywców, to o 2% więcej niż w 2016 r. Biel jest też popularniejsza od czerni, która zajmuje drugą pozycję ze stratą 23%. Perłowa biel, która obejmuje także kolor StarLite, zyskała 4% na popularności i w 2017 r. odnotowała 13% udział.

„Kolory o wysokim połysku mają też pozytywny wpływ na działanie samochodów autonomicznych, ponieważ stosowane w nich systemy LIDAR (radary wykorzystujące światło) łatwiej wykrywają jaśniejsze kolory, takie jak StarLite” – wyjaśnia dalej Lockhart. „Choć zalety koloru StarLite mogą nie dotyczyć wszystkich systemów wykrywania stosowanych w pojazdach autonomicznych, Axalta wierzy, że podobne barwy będą coraz ważniejsze z perspektywy producentów samochodów”.

 

Podczas projektowania samochodu producenci biorą pod uwagę szereg czynników, w tym sposoby zabezpieczenia pojazdu przed trudnymi warunkami drogowymi i środowiskowymi, bezpieczeństwo, emisję spalin oraz spalanie. Naukowcy z laboratorium energetyczno-technologicznego w Berkeley Lab wykazali, że kolor nadwozia ma wpływ na spalanie samochodu i emisje spalin. Z ich badań wynika, że użycie bieli lub innego podobnego koloru zamiast czarnego umożliwia producentom zmniejszenie klimatyzatora w samochodzie, zmniejszenie spalania o 2%, obniżenie emisji CO2 o 1,9% oraz ograniczenie innych emisji o ok. 1%.

 

„Badanie zdaje się potwierdzać coś, co od dawna podejrzewaliśmy: StarLite to kolor nie tylko piękny, ale i funkcjonalny” – dodaje Lockhart.

 

Celebracja samochodowego koloru roku rozpoczęła się podczas Preview Days w ramach Północnoamerykańskiego Salonu Samochodowego (NAIAS) w Detroit (Michigan, USA). Wideo-premiera odbyła się podczas ceremonii wręczenia nagród EyesOn Design 16 stycznia 2017 r. Kolor został również zaprezentowany 19 stycznia 2017 r. podczas największej jednodniowej imprezy charytatywnej w USA – Charity Preview, sponsorowanej przez Axalta.

 

Axalta ma na swoim koncie ponad 150 lat doświadczenia w sektorze lakiernictwa oraz liczne osiągnięcia w dziedzinie kolorystyki. Samochodowy Kolor Roku jest wybierany przez naszych projektantów i ekspertów, którzy inspirują się kulturą, modą, naturą oraz raportem popularności kolorów samochodów. Raport ten, wydawany już od 65 lat, analizuje popularność kolorów oraz przewiduje, jak zmieniać się będą globalne trendy. Jest to jednocześnie najdłużej publikowany i najbardziej kompleksowy raport tego typu na świecie.

 

Więcej informacji o kolorze StarLite na stronie axaltacs.com/color.

 

 

O Axalta Coating Systems

 

Axalta jest wiodącą światową firmą koncentrującą się wyłącznie na materiałach lakierniczych, która oferuje swoim klientom innowacyjne, kolorowe, piękne i niezawodne rozwiązania. Nasze lakiery przeznaczone są dla producentów samochodów, warsztatów renowacyjnych zajmujących się naprawą samochodów osobowych i dostawczych, dostawców silników elektrycznych i rurociągów oraz branży budowlanej i projektowane są z myślą o zapobieganiu korozji, zwiększaniu wydajności i zapewnianiu trwałości powlekanych powierzchni. Bazując na ponad 150 latach doświadczeń w branży lakierniczej, 13 300 pracowników firmy Axalta stale poszukuje sposobów, by jeszcze lepiej służyć ponad 100 000 klientów w 130 krajach, oferując im najlepsze systemy lakiernicze i techniki ich aplikacji. Więcej informacji na naszej stronie internetowej axalta.com i na Twitterze @Axalta oraz na LinkedIn.

Zobacz również
  • Proces naprawy w warsztacie blacharsko-lakierniczym

    Warsztat przystępujący do naprawy pojazdu po zdarzeniu drogowym powinien wykonać szereg czynności niezbędnych dla właściwej oceny uszkodzeń, ich naprawy oraz rozliczenia z płatnikiem. Pracownicy o wysokich kwalifikacjach wykonują je w określonej kolejności.   W dużych …

    Proces naprawy w warsztacie blacharsko-lakierniczym
  • KYBURZ wybrał lakiery Spies Hecker do swoich nowych pojazdów elektrycznych

    KYBURZ Switzerland AG, szwajcarski producent pojazdów elektrycznych, kontynuuje współpracę z marką Spies Hecker i dla swoich dwóch nowych modeli wybrał samochodowy koloru roku 2021 Axalta – ElectroLight. lipiec 2021 r. – Firma KYBURZ Switzerland AG, szwajcarski producent …

    KYBURZ wybrał lakiery Spies Hecker do swoich nowych pojazdów elektrycznych
  • Nie tylko szpachlówka, podkład i lakier – materiały uzupełniające „non-paint” w refinishu

    O tym, jak ważna jest jakość oraz właściwy dobór szpachlówki, podkładu czy lakieru podczas przeprowadzania naprawy lakierniczej nie trzeba nikogo przekonywać. Większość fachowców w naszej branży rozumie, że przekłada się to na optymalizację technologii w …

    Nie tylko szpachlówka, podkład i lakier – materiały uzupełniające „non-paint” w refinishu
  • PZU dąży do ograniczenia dostępności w obszarze likwidacji szkód komunikacyjnych?

    Informacja prasowa Automobilklubu Polski, Organizacji Pracodawców Ziemi Lubuskiej, Polskiej Izby Motoryzacji, Polskiej Izby Doradców i Pośredników Odszkodowawczych, Związku Dealerów Samochodów oraz Związku Rzemiosła Polskiego. z dnia 22 lipca 2021 Branża wzywa PZU S.A. oraz PZU Pomoc …

    PZU dąży do ograniczenia dostępności w obszarze likwidacji szkód komunikacyjnych?
  • Czy na rynku likwidacji szkód komunikacyjnych mamy do czynienia z rewolucją?

        Rynek likwidacji szkód komunikacyjnych podlega ciągłej ewolucji. Czy to może rewolucja? W pewnych aspektach tak. Warto śledzić na bieżąco co dzieje się w tej bardzo ważnej części rynku napraw pojazdów.   Organizacja rynku …

    Czy na rynku likwidacji szkód komunikacyjnych mamy do czynienia z rewolucją?

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się