Jasne odcienie o wysokim połysku – dominujące trendy współczesnej motoryzacji
Axalta Coating Systems (NYSE: AXTA) ogłosiła StarLite Samochodowym Kolorem Roku 2018. Ten nowoczesny kolor klasy premium idealnie wpisuje się w świat technologii, a sprawdzi się zarówno na samochodach współczesnych, jak na pojazdach przyszłości. StarLite to jasny i błyszczący lakier stanowiący część linii ChromaDyne™ opracowanej dla producentów samochodów. Produkt aplikuje się w trzech warstwach. Zawiera syntetyczne ziarno, które zapewnia fantastyczny perłowy efekt. StarLite jest kolorem wyrafinowanym, który doskonale prezentuje się na pojazdach z każdego segmentu. Lakier oprócz walorów estetycznych ma również znakomite właściwości funkcjonalne.
„Patrząc z perspektywy trendów kolorystycznych, ten rok należy do koloru StarLite” – wyjaśnia Nancy Lockhart, Axalta Global Color Marketing Manager. „Białe samochody są wciąż najpopularniejsze, wśród nich można zaobserwować rosnącą popularność odbijających światło, pigmentów perłowych. To dowodzi potencjału koloru StarLite i jego nowoczesnego, luksusowego charakteru”.
Specjaliści z firmy Axalta niedawno opublikowali raport na temat globalnych trendów kolorystycznych na rynku motoryzacyjnym w 2017 roku. Z raportu wynika, że biel już siódmy rok z rzędu jest najpopularniejszym kolorem na świecie. W 2017 r. ten kolor wybrało prawie 40% wszystkich nabywców, to o 2% więcej niż w 2016 r. Biel jest też popularniejsza od czerni, która zajmuje drugą pozycję ze stratą 23%. Perłowa biel, która obejmuje także kolor StarLite, zyskała 4% na popularności i w 2017 r. odnotowała 13% udział.
„Kolory o wysokim połysku mają też pozytywny wpływ na działanie samochodów autonomicznych, ponieważ stosowane w nich systemy LIDAR (radary wykorzystujące światło) łatwiej wykrywają jaśniejsze kolory, takie jak StarLite” – wyjaśnia dalej Lockhart. „Choć zalety koloru StarLite mogą nie dotyczyć wszystkich systemów wykrywania stosowanych w pojazdach autonomicznych, Axalta wierzy, że podobne barwy będą coraz ważniejsze z perspektywy producentów samochodów”.
Podczas projektowania samochodu producenci biorą pod uwagę szereg czynników, w tym sposoby zabezpieczenia pojazdu przed trudnymi warunkami drogowymi i środowiskowymi, bezpieczeństwo, emisję spalin oraz spalanie. Naukowcy z laboratorium energetyczno-technologicznego w Berkeley Lab wykazali, że kolor nadwozia ma wpływ na spalanie samochodu i emisje spalin. Z ich badań wynika, że użycie bieli lub innego podobnego koloru zamiast czarnego umożliwia producentom zmniejszenie klimatyzatora w samochodzie, zmniejszenie spalania o 2%, obniżenie emisji CO2 o 1,9% oraz ograniczenie innych emisji o ok. 1%.
„Badanie zdaje się potwierdzać coś, co od dawna podejrzewaliśmy: StarLite to kolor nie tylko piękny, ale i funkcjonalny” – dodaje Lockhart.
Celebracja samochodowego koloru roku rozpoczęła się podczas Preview Days w ramach Północnoamerykańskiego Salonu Samochodowego (NAIAS) w Detroit (Michigan, USA). Wideo-premiera odbyła się podczas ceremonii wręczenia nagród EyesOn Design 16 stycznia 2017 r. Kolor został również zaprezentowany 19 stycznia 2017 r. podczas największej jednodniowej imprezy charytatywnej w USA – Charity Preview, sponsorowanej przez Axalta.
Axalta ma na swoim koncie ponad 150 lat doświadczenia w sektorze lakiernictwa oraz liczne osiągnięcia w dziedzinie kolorystyki. Samochodowy Kolor Roku jest wybierany przez naszych projektantów i ekspertów, którzy inspirują się kulturą, modą, naturą oraz raportem popularności kolorów samochodów. Raport ten, wydawany już od 65 lat, analizuje popularność kolorów oraz przewiduje, jak zmieniać się będą globalne trendy. Jest to jednocześnie najdłużej publikowany i najbardziej kompleksowy raport tego typu na świecie.
Więcej informacji o kolorze StarLite na stronie axaltacs.com/color.
O Axalta Coating Systems
Axalta jest wiodącą światową firmą koncentrującą się wyłącznie na materiałach lakierniczych, która oferuje swoim klientom innowacyjne, kolorowe, piękne i niezawodne rozwiązania. Nasze lakiery przeznaczone są dla producentów samochodów, warsztatów renowacyjnych zajmujących się naprawą samochodów osobowych i dostawczych, dostawców silników elektrycznych i rurociągów oraz branży budowlanej i projektowane są z myślą o zapobieganiu korozji, zwiększaniu wydajności i zapewnianiu trwałości powlekanych powierzchni. Bazując na ponad 150 latach doświadczeń w branży lakierniczej, 13 300 pracowników firmy Axalta stale poszukuje sposobów, by jeszcze lepiej służyć ponad 100 000 klientów w 130 krajach, oferując im najlepsze systemy lakiernicze i techniki ich aplikacji. Więcej informacji na naszej stronie internetowej axalta.com i na Twitterze @Axalta oraz na LinkedIn.
Producenci materiałów i narzędzi dla lakierników prześcigają się we wprowadzaniu coraz to nowych produktów. Po części spowodowane jest to koniecznością sprostania coraz bardziej restrykcyjnym normom chroniącym środowisko, po części wymogiem spełnienia oczekiwań akcjonariuszy, czyli …
Polska Izba Motoryzacji pragnie wyróżnić najlepsze obiekty blacharsko-lakiernicze działające: w sieci autoryzowanych dealerów, innych sieciach lub działających samodzielnie. Celem konkursu jest nagrodzenie serwisów za rozwój i innowacyjność przedsiębiorstwa, nowoczesność wyposażenia i wdrożone nowe rozwiązania technologiczne, …
Od jakiegoś czasu dostrzec można w orzecznictwie sądów powszechnych w sprawach roszczeń serwisów naprawczych z umów Autocasco przeciwko Towarzystwom Ubezpieczeń wnikliwą analizę zapisów OWU AC. Być może spowodowane to zostało lawiną spraw przeciwko bankom o …
Celem projektu jest pozyskanie nowych pracowników lakierni poprzez proces kształcenia lub doszkalania oraz promowanie zawodu lakiernik samochodowy wśród młodzieży. Autorski program marki Sikkens został przygotowany przez specjalistów z działu technicznego AkzoNobel i wsparciu partnerów biznesowych, a jego założenia obejmują część teoretyczną oraz praktyczną. …
Automechanika Frankfurt, uznawana za wiodącą międzynarodową wystawę branży motoryzacyjnej, ponownie zgromadziła dziesiątki tysięcy osób, potwierdzając swoją renomę i zasięg. Na ogromnej powierzchni 320 000 m², rozlokowanej na 26 poziomach hal wystawienniczych, swoje produkty i usługi …
W przyszłym roku firma PHU Auto Piotra Jaworowskiego z Konstantynowa Łódzkiego, będzie świętować 30 – lecie istnienia. Jednak początki jego aktywności w branży sięgają jeszcze końca lat 80-tych. – Kiedyś sprzedawał ten kto miał, a …
. O tym, że amerykańska motoryzacja była z innej planety niż europejska, wiedzą wszyscy, którzy choć trochę samochodami się interesują. O ile globalne modele światowych producentów samochodów wypchnęły z dróg krążowniki szos, to amerykańska …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …