• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Axalta ogłasza Samochodowy Kolor Roku 2018 – StarLite

Axalta ogłasza Samochodowy Kolor Roku 2018 – StarLite

Jasne odcienie o wysokim połysku – dominujące trendy współczesnej motoryzacji

 

Axalta Coating Systems (NYSE: AXTA) ogłosiła StarLite Samochodowym Kolorem Roku 2018. Ten nowoczesny kolor klasy premium idealnie wpisuje się w świat technologii, a sprawdzi się zarówno na samochodach współczesnych, jak na pojazdach przyszłości. StarLite to jasny i błyszczący lakier stanowiący część linii ChromaDyne™ opracowanej dla producentów samochodów. Produkt aplikuje się w trzech warstwach. Zawiera syntetyczne ziarno, które zapewnia fantastyczny perłowy efekt. StarLite jest kolorem wyrafinowanym, który doskonale prezentuje się na pojazdach z każdego segmentu. Lakier oprócz walorów estetycznych ma również znakomite właściwości funkcjonalne.

 

„Patrząc z perspektywy trendów kolorystycznych, ten rok należy do koloru StarLite” – wyjaśnia Nancy Lockhart, Axalta Global Color Marketing Manager. „Białe samochody są wciąż najpopularniejsze, wśród nich można zaobserwować rosnącą popularność odbijających światło, pigmentów perłowych. To dowodzi potencjału koloru StarLite i jego nowoczesnego, luksusowego charakteru”.

 

Specjaliści z firmy Axalta niedawno opublikowali raport na temat globalnych trendów kolorystycznych na rynku motoryzacyjnym w 2017 roku. Z raportu wynika, że biel już siódmy rok z rzędu jest najpopularniejszym kolorem na świecie. W 2017 r. ten kolor wybrało prawie 40% wszystkich nabywców, to o 2% więcej niż w 2016 r. Biel jest też popularniejsza od czerni, która zajmuje drugą pozycję ze stratą 23%. Perłowa biel, która obejmuje także kolor StarLite, zyskała 4% na popularności i w 2017 r. odnotowała 13% udział.

„Kolory o wysokim połysku mają też pozytywny wpływ na działanie samochodów autonomicznych, ponieważ stosowane w nich systemy LIDAR (radary wykorzystujące światło) łatwiej wykrywają jaśniejsze kolory, takie jak StarLite” – wyjaśnia dalej Lockhart. „Choć zalety koloru StarLite mogą nie dotyczyć wszystkich systemów wykrywania stosowanych w pojazdach autonomicznych, Axalta wierzy, że podobne barwy będą coraz ważniejsze z perspektywy producentów samochodów”.

 

Podczas projektowania samochodu producenci biorą pod uwagę szereg czynników, w tym sposoby zabezpieczenia pojazdu przed trudnymi warunkami drogowymi i środowiskowymi, bezpieczeństwo, emisję spalin oraz spalanie. Naukowcy z laboratorium energetyczno-technologicznego w Berkeley Lab wykazali, że kolor nadwozia ma wpływ na spalanie samochodu i emisje spalin. Z ich badań wynika, że użycie bieli lub innego podobnego koloru zamiast czarnego umożliwia producentom zmniejszenie klimatyzatora w samochodzie, zmniejszenie spalania o 2%, obniżenie emisji CO2 o 1,9% oraz ograniczenie innych emisji o ok. 1%.

 

„Badanie zdaje się potwierdzać coś, co od dawna podejrzewaliśmy: StarLite to kolor nie tylko piękny, ale i funkcjonalny” – dodaje Lockhart.

 

Celebracja samochodowego koloru roku rozpoczęła się podczas Preview Days w ramach Północnoamerykańskiego Salonu Samochodowego (NAIAS) w Detroit (Michigan, USA). Wideo-premiera odbyła się podczas ceremonii wręczenia nagród EyesOn Design 16 stycznia 2017 r. Kolor został również zaprezentowany 19 stycznia 2017 r. podczas największej jednodniowej imprezy charytatywnej w USA – Charity Preview, sponsorowanej przez Axalta.

 

Axalta ma na swoim koncie ponad 150 lat doświadczenia w sektorze lakiernictwa oraz liczne osiągnięcia w dziedzinie kolorystyki. Samochodowy Kolor Roku jest wybierany przez naszych projektantów i ekspertów, którzy inspirują się kulturą, modą, naturą oraz raportem popularności kolorów samochodów. Raport ten, wydawany już od 65 lat, analizuje popularność kolorów oraz przewiduje, jak zmieniać się będą globalne trendy. Jest to jednocześnie najdłużej publikowany i najbardziej kompleksowy raport tego typu na świecie.

 

Więcej informacji o kolorze StarLite na stronie axaltacs.com/color.

 

 

O Axalta Coating Systems

 

Axalta jest wiodącą światową firmą koncentrującą się wyłącznie na materiałach lakierniczych, która oferuje swoim klientom innowacyjne, kolorowe, piękne i niezawodne rozwiązania. Nasze lakiery przeznaczone są dla producentów samochodów, warsztatów renowacyjnych zajmujących się naprawą samochodów osobowych i dostawczych, dostawców silników elektrycznych i rurociągów oraz branży budowlanej i projektowane są z myślą o zapobieganiu korozji, zwiększaniu wydajności i zapewnianiu trwałości powlekanych powierzchni. Bazując na ponad 150 latach doświadczeń w branży lakierniczej, 13 300 pracowników firmy Axalta stale poszukuje sposobów, by jeszcze lepiej służyć ponad 100 000 klientów w 130 krajach, oferując im najlepsze systemy lakiernicze i techniki ich aplikacji. Więcej informacji na naszej stronie internetowej axalta.com i na Twitterze @Axalta oraz na LinkedIn.

Zobacz również
  • AkzoNobel inwestuje w holenderskie laboratoria badawcze, kontynuując wprowadzanie skutecznych innowacji

    AkzoNobel buduje dwa nowe laboratoria badawcze w swoim zakładzie w Sassenheim w Holandii, aby dalej wspierać pionierski rozwój produktów firmy. Wkrótce rozpoczną się prace nad budową centrum technologicznego dla farb proszkowych, a właśnie otwarto nowe …

    AkzoNobel inwestuje w holenderskie laboratoria badawcze, kontynuując wprowadzanie skutecznych innowacji
  • Zrównoważony rozwój: od modnego słowa do transformacyjnego modelu biznesowego

    Zrównoważony rozwój był kiedyś modnym hasłem, które pojawiało się w raportach rocznych i dawało akcjonariuszom poczucie, że firma, w której mają udziały, robi coś pozytywnego. Zrównoważony rozwój nie zawsze był zgodny ze strategią firmy; raczej …

    Zrównoważony rozwój: od modnego słowa do transformacyjnego modelu biznesowego
  • Nowe inwestycje AkzoNobel w Europie i Azji

    W ostatnich miesiącach firma AkzoNobel podjęła szereg działań mających na celu wzmocnienie swojej pozycji w Pakistanie, Wietnamie, a także we Włoszech. Dzięki tym inwestycjom międzynarodowy producent farb i powłok proszkowych stanie się jeszcze silniejszym graczem …

    Nowe inwestycje AkzoNobel w Europie i Azji
  • Karta ratująca życie. Kluczowe narzędzie dla ratowników na polskich drogach

    Wypadki samochodowe to nagła tragedia, która może skończyć się śmiercią lub poważnymi obrażeniami dla uczestników. Gdy pojazd zostaje zmiażdżony, staje się pułapką dla osób zakleszczonych w nim, a każda minuta od momentu zdarzenia może być …

    Karta ratująca życie. Kluczowe narzędzie dla ratowników na polskich drogach
  • Nowa polerka do zadań specjalnych

    Włoska firma Rupes, to znany producent narzędzi elektrycznych i akcesoriów, między innymi do auto detailingu. Szczególne miejsce wśród produktów tej marki zajmują polerki. Model iBrid Rupes BigFoot, przedstawiany jest jako prawdziwa rewolucja w świecie zastosowań …

    Nowa polerka do zadań specjalnych

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się
x