• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

AkzoNobel partnerem pionierskiej misji naukowej Polar Pod

AkzoNobel partnerem pionierskiej misji naukowej Polar Pod

Do pionierskiej ekspedycji naukowej z załogową platformą oceanograficzną Polar Pod, dryfującą wokół Antarktydy, dołączył koncern AkzoNobel jako wyłączny partner w zakresie farb i specjalistycznych powłok.

 

Polar Pod, której pomysłodawcą jest francuski odkrywca i ekolog Jean-Louis Etienne, umożliwi międzynarodowym naukowcom badanie antarktycznego prądu okołobiegunowego, który ma duży wpływ na klimat Ziemi i reprezentuje ogromne zasoby morskiej bioróżnorodności.

 

Dryfująca na stojąco, wysoka na 100 metrów platforma Polar Pod nie zostanie wyposażona w silnik, dzięki czemu będzie zeroemisyjna. Bezgłośnie napędzana prądem okołobiegunowym, niczym oceaniczny satelita, będzie stopniowo okrążać kontynent antarktyczny. AkzoNobel pozostanie sponsorem 1000-tonowej platformy przez najbliższe pięć lat, od jej budowy do zakończenia misji, która ma się rozpocząć w grudniu 2023 roku.

 

„Ta wspaniała współpraca to doskonały przykład na to, że w poszukiwaniu nowych, zrównoważonych rozwiązań dla naszych klientów jesteśmy w stanie podążyć na koniec świata”– mówi prezes AkzoNobel, Thierry Vanlancker. „Projekt jest intrygującą mieszanką wizjonerstwa i ambicji związanych z ochroną środowiska, przez co świetnie wpisuje się w inicjatywę People. Planet. Paint. i ideę zrównoważonego rozwoju wcielaną na co dzień w działalności biznesowej naszej firmy. Jesteśmy bardzo dumni z udziału w projekcie.”

 

Polar Pod będzie wspierana przez specjalny statek zaopatrzeniowy, który zostanie na stałe przydzielony do misji. Platforma (która jest wyższa od Statui Wolności) zostanie przeholowana poziomo do pierwszego obszaru badań, gdzie zostanie przechylona do pozycji pionowej poprzez napełnienie zbiorników balastowych wodą morską – kiedy większość konstrukcji będzie zanurzona. Zbudowana ze specjalnego stopu stali pomagającego jej radzić sobie z gwałtownymi sztormami, platforma pozwoli na zbieranie danych i prowadzenie długoterminowych obserwacji, które będą przekazywane badaczom, oceanografom, klimatologom i biologom w 43 instytucjach naukowych w 12 krajach.

Działając w obszarze, który żeglarze nazywają Wyjącymi Pięćdziesiątkami (ang. Furious Fifties; pomiędzy 50° a 55° szerokości geograficznej południowej), platforma będzie prowadzić badania obejmujące: pomiary wymiany powietrze/ocean, w szczególności związane z CO2; badania dynamiki fal; zbieranie planktonu i ocenę wpływu zakwaszenia; akustyczną inwentaryzację fauny morskiej; walidację na morzu pomiarów satelitarnych i obserwację życia morskiego z powietrza.

polar-pod-2

 

„Jako lider branży w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz światowy lider na rynku powłok morskich i jachtowych, za kluczowe aspekty naszej strategii uznajemy zmniejszanie naszego wpływu na środowisko naturalne oraz przyczynianie się do ochrony oceanów” – dodaje Jean Michel Gauthier, Director of Marine and Protective Coatings AkzoNobel.

 

„Będąc sponsorem ekspedycji Polar Pod, możemy pomóc w rozwoju wiedzy na temat kluczowej roli, jaką Ocean Południowy odgrywa dla klimatu Ziemi i morskiej bioróżnorodności. Z niecierpliwością czekamy więc na moment, w którym misja nabierze już rozpędu.”

 

Współpraca mocno wpisuje się w ambicje AkzoNobel „Planet.” na rok 2030, które obejmują redukcję emisji dwutlenku węgla o 50% i dążenie do wytwarzania zerowej ilości odpadów jako koncern. Wyniki badań i wiedza zdobyte podczas ekspedycji – w tym wpływ surowych warunków panujących w środowisku morskim na produkty firmy – mogą więc okazać się bezcenne.

 

AkzoNobel angażował się już wcześniej w projekty na Antarktydzie i w jej okolicach. Dostarczył produkty do stacji badawczej Halley VI organizacji naukowej British Antarctic Survey, zabytkowej chaty polarnika Sir Edmunda Hillary’ego oraz e-bazy odkrywcy Roberta Swana w Bellingshausen.

 

Więcej informacji na temat Polar Pod można znaleźć na stronie: www.oceanpolaire.org/en/polar-pod/

 

 

***

Już od ponad 200 lat odkrywamy świat nieograniczonych możliwości, ożywiania kolorem różnorodnych powierzchni. Jesteśmy ekspertami w produkowaniu farb i powłok, możliwe, że jeden z naszych produktów znajduje się zaledwie kilka metrów od Ciebie. Nasze portfolio zawiera światowej klasy marki, takie jak Dulux, International, Sikkens i Interpon, które cieszą się zaufaniem klientów na całym świecie. Prowadzimy działalność w ponad 150 krajach i stawiamy sobie za cel osiągnięcie pozycji światowego lidera w naszej branży. Właśnie tego możesz oczekiwać od będącego liderem zrównoważonego rozwoju producenta farb, który od ponad dwóch stuleci kreuje przyszłość. Więcej na stronie www.akzonobel.com

 

Zobacz również
  • HERKULES na Automechanice we Frankfurcie

    W tegorocznej edycji Automechaniki wzięło dział ponad 4200 wystawców, a w tym, blisko 200 firm z Polski. Wśród najciekawszych ofert z naszego kraju należy wyróżnić propozycje HERKULESA. Na stoisku firmy z ponad trzydziestoletnią tradycją zaprezentowano …

    HERKULES na Automechanice we Frankfurcie
  • Szkolenie dla dealerów z Azji

    Herkules Auto-Technika nie ustaje w staraniach rozwoju swojej sieci dealerskiej na świecie. Tym razem w siedzibie HERKULESA odbyło się trzydniowe szkolenie dla przybyłych z Indii przedstawicieli dealera urządzeń do naprawy pojazdów użytkowych HERKULES TRUCK. To …

    Szkolenie dla dealerów z Azji
  • AUTOMECHANIKA 2024 – spotkanie na szczycie

    Blisko 200 firm z Polski zaprezentowało swoja ofertę podczas tegorocznych targów we Frankfurcie nad Menem. Najnowsze produkty i innowacyjne rozwiązania dla handlu detalicznego, warsztatów i przemysłu zaprezentowało 4200 firm z 80 krajów. Na powierzchni 320 …

    AUTOMECHANIKA 2024 – spotkanie na szczycie
  • Kolejne Retro Motor Show za nami

    Tegoroczna edycja ugruntowała poznańskie wydarzenie jako największe w Polsce targi pojazdów zabytkowych. Na rekordowej powierzchni – w 5 halach na niemal 35 000 m2 – znalazło się 948 pojazdów. Zobaczyło je 26 742 zwiedzających. W …

    Kolejne Retro Motor Show za nami
  • Zostań tygrysem rynku blacharsko-lakierniczego

    Polska Izba Motoryzacji pragnie wyróżnić najlepsze obiekty blacharsko-lakiernicze działające: w sieci autoryzowanych dealerów, innych sieciach lub działających samodzielnie. Celem konkursu jest nagrodzenie serwisów za rozwój i innowacyjność przedsiębiorstwa, nowoczesność wyposażenia i wdrożone nowe rozwiązania technologiczne, …

    Zostań tygrysem rynku blacharsko-lakierniczego

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się
x