Do pionierskiej ekspedycji naukowej z załogową platformą oceanograficzną Polar Pod, dryfującą wokół Antarktydy, dołączył koncern AkzoNobel jako wyłączny partner w zakresie farb i specjalistycznych powłok.
Polar Pod, której pomysłodawcą jest francuski odkrywca i ekolog Jean-Louis Etienne, umożliwi międzynarodowym naukowcom badanie antarktycznego prądu okołobiegunowego, który ma duży wpływ na klimat Ziemi i reprezentuje ogromne zasoby morskiej bioróżnorodności.
Dryfująca na stojąco, wysoka na 100 metrów platforma Polar Pod nie zostanie wyposażona w silnik, dzięki czemu będzie zeroemisyjna. Bezgłośnie napędzana prądem okołobiegunowym, niczym oceaniczny satelita, będzie stopniowo okrążać kontynent antarktyczny. AkzoNobel pozostanie sponsorem 1000-tonowej platformy przez najbliższe pięć lat, od jej budowy do zakończenia misji, która ma się rozpocząć w grudniu 2023 roku.
„Ta wspaniała współpraca to doskonały przykład na to, że w poszukiwaniu nowych, zrównoważonych rozwiązań dla naszych klientów jesteśmy w stanie podążyć na koniec świata”– mówi prezes AkzoNobel, Thierry Vanlancker. „Projekt jest intrygującą mieszanką wizjonerstwa i ambicji związanych z ochroną środowiska, przez co świetnie wpisuje się w inicjatywę People. Planet. Paint. i ideę zrównoważonego rozwoju wcielaną na co dzień w działalności biznesowej naszej firmy. Jesteśmy bardzo dumni z udziału w projekcie.”
Polar Pod będzie wspierana przez specjalny statek zaopatrzeniowy, który zostanie na stałe przydzielony do misji. Platforma (która jest wyższa od Statui Wolności) zostanie przeholowana poziomo do pierwszego obszaru badań, gdzie zostanie przechylona do pozycji pionowej poprzez napełnienie zbiorników balastowych wodą morską – kiedy większość konstrukcji będzie zanurzona. Zbudowana ze specjalnego stopu stali pomagającego jej radzić sobie z gwałtownymi sztormami, platforma pozwoli na zbieranie danych i prowadzenie długoterminowych obserwacji, które będą przekazywane badaczom, oceanografom, klimatologom i biologom w 43 instytucjach naukowych w 12 krajach.
Działając w obszarze, który żeglarze nazywają Wyjącymi Pięćdziesiątkami (ang. Furious Fifties; pomiędzy 50° a 55° szerokości geograficznej południowej), platforma będzie prowadzić badania obejmujące: pomiary wymiany powietrze/ocean, w szczególności związane z CO2; badania dynamiki fal; zbieranie planktonu i ocenę wpływu zakwaszenia; akustyczną inwentaryzację fauny morskiej; walidację na morzu pomiarów satelitarnych i obserwację życia morskiego z powietrza.
„Jako lider branży w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz światowy lider na rynku powłok morskich i jachtowych, za kluczowe aspekty naszej strategii uznajemy zmniejszanie naszego wpływu na środowisko naturalne oraz przyczynianie się do ochrony oceanów” – dodaje Jean Michel Gauthier, Director of Marine and Protective Coatings AkzoNobel.
„Będąc sponsorem ekspedycji Polar Pod, możemy pomóc w rozwoju wiedzy na temat kluczowej roli, jaką Ocean Południowy odgrywa dla klimatu Ziemi i morskiej bioróżnorodności. Z niecierpliwością czekamy więc na moment, w którym misja nabierze już rozpędu.”
Współpraca mocno wpisuje się w ambicje AkzoNobel „Planet.” na rok 2030, które obejmują redukcję emisji dwutlenku węgla o 50% i dążenie do wytwarzania zerowej ilości odpadów jako koncern. Wyniki badań i wiedza zdobyte podczas ekspedycji – w tym wpływ surowych warunków panujących w środowisku morskim na produkty firmy – mogą więc okazać się bezcenne.
AkzoNobel angażował się już wcześniej w projekty na Antarktydzie i w jej okolicach. Dostarczył produkty do stacji badawczej Halley VI organizacji naukowej British Antarctic Survey, zabytkowej chaty polarnika Sir Edmunda Hillary’ego oraz e-bazy odkrywcy Roberta Swana w Bellingshausen.
Więcej informacji na temat Polar Pod można znaleźć na stronie: www.oceanpolaire.org/en/polar-pod/
***
Już od ponad 200 lat odkrywamy świat nieograniczonych możliwości, ożywiania kolorem różnorodnych powierzchni. Jesteśmy ekspertami w produkowaniu farb i powłok, możliwe, że jeden z naszych produktów znajduje się zaledwie kilka metrów od Ciebie. Nasze portfolio zawiera światowej klasy marki, takie jak Dulux, International, Sikkens i Interpon, które cieszą się zaufaniem klientów na całym świecie. Prowadzimy działalność w ponad 150 krajach i stawiamy sobie za cel osiągnięcie pozycji światowego lidera w naszej branży. Właśnie tego możesz oczekiwać od będącego liderem zrównoważonego rozwoju producenta farb, który od ponad dwóch stuleci kreuje przyszłość. Więcej na stronie www.akzonobel.com
W tegorocznej edycji Automechaniki wzięło dział ponad 4200 wystawców, a w tym, blisko 200 firm z Polski. Wśród najciekawszych ofert z naszego kraju należy wyróżnić propozycje HERKULESA. Na stoisku firmy z ponad trzydziestoletnią tradycją zaprezentowano …
Herkules Auto-Technika nie ustaje w staraniach rozwoju swojej sieci dealerskiej na świecie. Tym razem w siedzibie HERKULESA odbyło się trzydniowe szkolenie dla przybyłych z Indii przedstawicieli dealera urządzeń do naprawy pojazdów użytkowych HERKULES TRUCK. To …
Blisko 200 firm z Polski zaprezentowało swoja ofertę podczas tegorocznych targów we Frankfurcie nad Menem. Najnowsze produkty i innowacyjne rozwiązania dla handlu detalicznego, warsztatów i przemysłu zaprezentowało 4200 firm z 80 krajów. Na powierzchni 320 …
Tegoroczna edycja ugruntowała poznańskie wydarzenie jako największe w Polsce targi pojazdów zabytkowych. Na rekordowej powierzchni – w 5 halach na niemal 35 000 m2 – znalazło się 948 pojazdów. Zobaczyło je 26 742 zwiedzających. W …
Polska Izba Motoryzacji pragnie wyróżnić najlepsze obiekty blacharsko-lakiernicze działające: w sieci autoryzowanych dealerów, innych sieciach lub działających samodzielnie. Celem konkursu jest nagrodzenie serwisów za rozwój i innowacyjność przedsiębiorstwa, nowoczesność wyposażenia i wdrożone nowe rozwiązania technologiczne, …
W przyszłym roku firma PHU Auto Piotra Jaworowskiego z Konstantynowa Łódzkiego, będzie świętować 30 – lecie istnienia. Jednak początki jego aktywności w branży sięgają jeszcze końca lat 80-tych. – Kiedyś sprzedawał ten kto miał, a …
. O tym, że amerykańska motoryzacja była z innej planety niż europejska, wiedzą wszyscy, którzy choć trochę samochodami się interesują. O ile globalne modele światowych producentów samochodów wypchnęły z dróg krążowniki szos, to amerykańska …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …