Zrównoważony rozwój: od modnego słowa do transformacyjnego modelu biznesowego

Zrównoważony rozwój: od modnego słowa do transformacyjnego modelu biznesowego

Zrównoważony rozwój był kiedyś modnym hasłem, które pojawiało się w raportach rocznych i dawało akcjonariuszom poczucie, że firma, w której mają udziały, robi coś pozytywnego. Zrównoważony rozwój nie zawsze był zgodny ze strategią firmy; raczej znajdował się gdzieś z boku. Dziś sytuacja wygląda inaczej. To solidny, transformacyjny model biznesowy, który znajduje się w centrum działalności; jest w pełni zgodny ze strategią firmy i zapewnia zróżnicowanie na rynku.

Badanie przeprowadzone w 2022 r. wykazało, że 59% dyrektorów największych firm na całym świecie potwierdziło, że ich firmy stosują bardziej zrównoważone materiały, a kolejne 59% stwierdziło, że ich firmy zwiększają efektywność energetyczną. Badanie McKinsey wykazało, że marki z bardziej zrównoważonymi produktami w swoim portfolio cieszą się większą lojalnością klientów niż marki z mniej zrównoważoną ofertą. Badanie PwC z 2022 r. wykazało, że produkty sprzedawane jako zrównoważone sprzedawały się 2,7 razy szybciej niż te, które do tej grupy nie należały.

Nic więc dziwnego, że w 2022 r. 96% wiodących światowych firm, w tym Axalta, raportowało o zrównoważonym rozwoju.

Fabien Boschetti, Sales Vice President Axalta Refinish w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, mówi: „Zrównoważony rozwój nie jest już jakimś amorficznym, pustym hasłem, które pojawia się w prezentacjach tylko po to, by zrobić wrażenie. Jest to namacalny, znaczący i szczerze mówiąc niezbędny element udanej strategii biznesowej. W firmie Axalta zawsze poważnie traktowaliśmy nasze zaangażowanie w zrównoważony rozwój. Niedawno zostaliśmy uznani przez Newsweek za jedną z najbardziej ekologicznych firm w Ameryce w 2024 roku. Nasze nieustanne zaangażowanie nie kończy się na zrównoważonych innowacjach produktowych i technologicznych, odpowiedzialnej produkcji czy etycznych praktykach biznesowych. Przede wszystkim, patrzymy na to, co możemy zrobić, aby pomóc naszym klientom osiągnąć ich cele w zakresie zrównoważonego rozwoju”.

axalta-embracing-sustainabiliity-2

Zaangażowanie w zrównoważoną przyszłość

Axalta Refinish posiada bogate portfolio ekologicznych produktów, oferuje innowacyjne rozwiązania i kompleksowe wsparcie w ramach kampanii BELEAF, która ma na celu wspieranie swoich klientów na rzecz lepszego jutra.

„Jesteśmy niezłomni w naszych działaniach mających na celu zmniejszenie wpływu na środowisko. Naszym celem jest osiągnięcie neutralności węglowej do 2040 roku. Mądrzejsze podejście do tego, kim jesteśmy i co tworzymy, jest wpisane we wszystko, co robimy. 80% nowych technologii i innowacji przyniesie korzyści w zakresie zrównoważonego rozwoju do 2030 r., tak jak nasza opatentowana technologia Fast Cure Low Energy, która wykorzystuje zarówno temperaturę, jak i wilgotność otoczenia, aby przyspieszyć proces suszenia.

W Axalta dajemy klientom pewność, że współpraca z nami to właściwy i zrównoważony wybór” – mówi Boschetti.

Wytyczanie nowych dróg

Serwisy blacharsko-lakiernicze w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) stoją przed kilkoma coraz bardziej złożonymi wyzwaniami: zmniejszeniem kosztów, zmniejszeniem wpływu na środowisko i lepszym wykorzystaniem zasobów.

„W Axalta Refinish wierzymy, że zrównoważony rozwój nie jest tylko celem, ale też naszą odpowiedzialnością. Uważamy, że naszym obowiązkiem wobec klientów jest dostarczanie rozwiązań pozwalających sprostać stawianym im wyzwaniom. Dlatego wychodzimy naprzeciw ich potrzebom z bogatym portfolio zrównoważonych rozwiązań pod szyldem BELEAF” – mówi Boschetti.

Produkty

Axalta opracowała wysokowydajne produkty, których podstawą jest zrównoważony rozwój. Opatentowana technologia Fast Cure Low Energy, oferowana przez trzy marki premium Cromax, Spies Hecker i Standox, zmniejsza emisje, zużycie energii – energii elektrycznej nawet o 49% i gazu nawet o 57% – oraz zużycie materiałów nawet o 25%. Technologia Fast Cure Low Energy wykorzystuje temperaturę i wilgotność otoczenia do przyspieszenia procesu suszenia. Skraca to czas procesu o połowę, bez utraty jakości.

Rozwiązania

Firma zainwestowała w najnowocześniejsze narzędzia i zrównoważone praktyki, jednocześnie szukając sposobów na poprawę własnej wydajności ekologicznej.

Boschetti mówi: „Od optymalizacji urządzeń po opracowanie produktów, innowacyjne rozwiązania są naszym nieodłącznym partnerem w dążeniu do zrównoważonego rozwoju. Axalta Irus jest tego idealnym przykładem. Jest to najlepszy w swojej klasie, kompleksowy, oparty na chmurze proces cyfrowego zarządzania kolorami, który wprowadziliśmy w 2023 roku. To prosty proces: zeskanuj, dopasuj, wymieszaj.”

Zasoby

Podstawą działalności Axalta Refinish jest wsparcie klienta.

axalta-fabien-boschetti

Zdjęcie: Fabien Boschetti, Sales Vice President Axalta Refinish

„Dzięki wiodącym w branży ofertom szkoleniowym i usługom konsultingowym, takimi jak Akademia Axalta i odnoszący sukcesy pakiet usług biznesowych – Axalta Drivus, zapewniamy klientom zasoby niezbędne do optymalizacji procesów i poprawy wydajności każdego dnia” – mówi Boschetti.

Pozytywne wyniki

„Zrównoważony rozwój nie jest już pobocznym tematem. Wymaga zaangażowania, czasu i poświęcenia. W wyniku naszej pracy powstał projekt BELEAF. I choć często za bardzo skupiamy się na negatywnych aspektach, istnieją pozytywne wyniki globalnych inicjatyw, które zostały wdrożone w ciągu kilku ostatnich lat. Na przykład, w Carbon Neutral Cities Alliance jest ponad 20 miast, które dążą do zminimalizowania emisji gazów cieplarnianych o 80% do 2050 roku. Tak więc, nawet jeśli jako firma robisz tylko małe kroki w kierunku zrównoważonego rozwoju, jest to pozytywna zmiana w kierunku lepszego i bardziej zrównoważonego modelu biznesowego” – podsumowuje Boschetti.

 

 

O Axalta Refinish

Axalta Refinish – część Axalta, światowego lidera branży farb i lakierów – jest niezawodnym partnerem klientów z segmentu napraw powypadkowych, którzy oczekują pełnej satysfakcji. Dostarczamy innowacyjne produkty, usługi oraz technologie, które sprawiają, że cały proces naprawy pojazdu jest bardziej efektywny, zrównoważony oraz rentowny. Prawie 160 lat doświadczenia w branży lakierniczej, zaangażowanie w tworzenie innowacyjnych rozwiązań oraz nieustanny rozwój technologii sprawiają, że oferujemy naszym klientom nieograniczony wybór kolorów dla idealnego dopasowania. Co najważniejsze, nieustannie analizujemy i przewidujemy potrzeby naszych klientów, aby mogli sprostać wyzwaniom, przed którymi stają każdego dnia. Dysponujemy bogatym portfolio marek lakierniczych, które spełniają wymagania każdego serwisu oraz segmentu branży.

Zobacz również inne wątki z tej kategorii

Najnowszy numer czasopisma Lakiernik
Newsletter

Bądźmy w kontakcie Zapisz się do naszego Newslettera

Newsletter
Copyright (C) lakiernik.com.pl
Realizacja strony: Estymo
Wyjście
Przeiń na górę