Podczas tego dwudniowego spotkania poruszone zostaną m.in. takie zagadnienia jak:
•psychologiczne aspekty szkody komunikacyjnej,
•samochód zastępczy – wynajem samochodu zastępczego w szkodach OC, odkup, leasing. Jak respektowane jest orzeczenie Sądu Najwyższego z dnia 17 listopada 2011?,
•części zamienne nowe w szkodach OC; orzeczenie Sądu Najwyższego w aspekcie części oryginalnych i porównywalnej jakości,
•optymalizacja części w naprawach z OC i AC,
•aspekty prawne kosztorysu – żądanie przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe sporządzania kosztorysu przez warsztat w szkodach AC i OC,
•działania importerskich działów marketingowych – czy promocje napraw mechanicznych mają sens?,
•porównanie kosztów napraw samochodów częściami oryginalnymi i nieoryginalnymi,
•RAPORT – porównanie kosztów napraw samochodów częściami oryginalnymi i nieoryginalnymi,
•wykonywanie napraw serwisowych (bieżących) samochodów a utrata gwarancji producenta,
•przynależność do sieci naprawczej towarzystwa ubezpieczeniowego: tak czy nie?,
•benchmarking serwisowy,
•problemy występujące przy likwidacji szkód komunikacyjnych i metody postępowania – szkoda całkowita przy samochodach nowych oraz o niskiej wartości, wysokość rzeczywistych cen części oryginalnych i zamienników, elementy jednorazowe przy naprawach, układ klimatyzacji i koszty jego obsługi przy naprawach AC/OC, faktury źródłowe, cieniowanie elementów, i inne,
•zabezpieczenie przed nieuzasadnionymi roszczeniami ze strony klientów.
Zadaniem spotkania jest poruszenie zagadnień, nierzadko kontrowersyjnych, które stanowią czasem zarzewie niejasności między serwisami a firmami ubezpieczeniowymi. Jednak cel jaki przyświeca organizatorowi – Polskiej Izbie Motoryzacji – nie jest wprowadzeniem dodatkowego zamieszania pomiędzy wspomnianymi podmiotami ale wspólne wypracowanie stanowisk i szukanie kompromisów we współpracy serwisów i ubezpieczycieli.
Podczas Ogólnopolskiego Kongresu Serwisów Naprawczych w Uniejowie zainaugurowano działalność nowego narzędzia, stworzonego przez sekcję blacharsko-lakierniczą …
Z ogromnym entuzjazmem ogłoszono zwycięzców tegorocznej, jubileuszowej X edycji Ogólnopolskiego Turnieju Młodych Lakierników. Wydarzenie, które …
Firma TROTON po raz 21. z rzędu została wyróżniona prestiżowym tytułem „Przedsiębiorstwo Fair Play”. To …