Czy wiesz, ile CO₂ emituje Twój warsztat przy każdej naprawie? Dzięki współpracy AkzoNobel z firmą Solera, odpowiedź na to pytanie staje się prosta – i niezwykle cenna. Nowe narzędzie pozwala nie tylko dokładnie mierzyć emisję CO₂, ale także podejmować decyzje, które naprawdę robią różnicę – dla środowiska i dla Twojego biznesu.
AkzoNobel, jeden z największych dostawców systemów lakierniczych na świecie, ogłosił właśnie współpracę z firmą Solera – globalnym liderem w zakresie oprogramowania dla branży motoryzacyjnej. Cel? Pomóc warsztatom i ubezpieczycielom lepiej rozumieć i ograniczać emisję dwutlenku węgla związaną z naprawami powypadkowymi.
Nie chodzi tu jednak o teorię ani ekologiczne slogany. To konkretne narzędzia i dane, które pozwalają dokładnie policzyć, ile CO₂ generuje każda naprawa – i jak można to ograniczyć.
Wspólne rozwiązanie oparte jest na połączeniu danych produktowych AkzoNobel z platformą Sustainable Estimatics od Solera. Dzięki temu warsztaty mają dostęp do informacji o emisjach w całym procesie naprawczym – od rodzaju lakieru, przez czas pracy kabiny, aż po temperaturę suszenia i emisję LZO.
Jak mówi Ignacio Román Navarro, dyrektor AkzoNobel ds. rynku EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka):
– To pierwszy krok naszej współpracy z Solera, ale bardzo ważny. Dajemy warsztatom realne narzędzie, które pomoże im dobrać systemy lakiernicze nie tylko pod kątem jakości, ale też efektywności energetycznej i mniejszego śladu węglowego. A to oznacza oszczędność – i korzyści dla środowiska.
To właśnie ten aspekt – praktyczne zastosowanie danych – był kluczowy dla obu firm. Jak tłumaczy Ana Izquierdo, odpowiedzialna za analitykę globalną w Solera:
– Nasza platforma pozwala zrozumieć emisje CO₂ nie ogólnie, ale na bardzo konkretnym, procesowym poziomie. Dzięki temu warsztaty mogą podejmować bardziej świadome decyzje, które wspierają zarówno zrównoważony rozwój, jak i ich własną efektywność operacyjną.
Nowe rozwiązanie wpisuje się w szerszą strategię AkzoNobel, której celem jest ograniczenie emisji CO₂ o połowę w całym łańcuchu dostaw do 2030 roku. Ale to także odpowiedź na coraz bardziej restrykcyjne przepisy środowiskowe i rosnące oczekiwania klientów.
Co ważne – narzędzie nie jest zarezerwowane dla wielkich sieci czy korporacji. Na początek wdrażane będzie w warsztatach na terenie EMEA, ale już teraz mówi się o jego ekspansji na inne rynki.
Dla wielu właścicieli warsztatów to szansa, by pokazać klientom, że działają odpowiedzialnie i nowocześnie – nie tylko pod względem jakości napraw, ale również troski o środowisko.
– Naszym celem jest, by wybór bardziej ekologicznego systemu lakierniczego nie był ani skomplikowany, ani kosztowny – podkreśla Ignacio Navarro. – Dlatego dostarczamy dane i narzędzia, które ten wybór ułatwiają. Dzięki nim warsztat może wybrać system, który nie tylko skróci czas procesu, ale też pozwoli zużyć mniej energii i znacząco zmniejszyć emisje.
Na podstawie informacji: https://www.facebook.com/SikkensVR zdjęcia: Sikkens
Wszyscy fachowcy o tym wiedzą, ale rzadko mówi się o tym otwarcie. Świat napraw lakierniczych …
Standardy projektowe, eksploatacyjne i środowiskowe Wysoka jakość sprężonego powietrza to jeden z kluczowych czynników determinujących …
Wakacje to czas wzmożonego ruchu drogowego. Miliony Polaków ruszają w trasy – nad morze, w …