Kryzys swoje, AUTOMECHANIKA swoje…

Kryzys swoje, AUTOMECHANIKA swoje…

Patrząc na rozmiary tego przedsięwzięcia można odnieść wrażenie, że im gorzej sprzedają się nowe samochody, tym lepiej funkcjonuje rynek zaplecza motoryzacyjnego, do którego kierowane są właśnie targi AUTOMECHANIKA. Jak się okazuje organizatorzy zamierzają konsekwentnie korzystać z zaistniałej sytuacji i nie zwalniają tempa, bowiem również podczas tegorocznej edycji padł kolejny rekord. Przez pięć dni targowych (14-19 września) w 12 halach o łącznej powierzchni liczącej 305 tysięcy m2 swoją ofertę przedstawiło 4486 wystawców pochodzących z 76 krajów. Polskę reprezentowało 110 firm, czyli o 20 więcej niż w 2008 roku. Wśród nich i tym razem znalazł się Troton, który zaprezentował swoja ofertę w branży wyrobów lakierniczych. Jak powiedziała nam Joanna Janiak odpowiedzialna za marketing firmy: „ Tegoroczna edycja frankfurckich targów była dla nas wyjątkowo udana. Nasze stoisko odwiedziło wielu kontrahentów, których obecność stanowi dla nas potwierdzenie wzrastającej rozpoznawalności naszej marki na rynkach europejskich. Zauważyliśmy także obecność wielu gości z Rosji oraz państw wchodzących kiedyś w skład byłego ZSRR.”

Tegoroczne targi podzielono na 5 grup: Parts & Systems (części i systemy), Repair & Maintenance (naprawa i konserwacja), Service Station & Car Wash (serwis i myjnie samochodowe), IT & Management (technologia informacyjna i zarządzanie) oraz Accessories & Tuning (akcesoria i tuning). Bez wątpienia największe zainteresowanie budziła sekcja napraw i konserwacji. Jest to kolejny sygnał, mówiący o dobrej kondycji samochodowego rynku wtórnego, którego uczestnicy nieustannie szukają nowszych i tańszych rozwiązań ułatwiających funkcjonowanie ich firm.

Choć w minionych latach ilość innowacyjnych rozwiązań technologicznych zdecydowanie przewyższała ostatnią edycję AUTOMECHANIKI, to i tym razem na brak nowości nie należy narzekać. Największym rozczarowaniem pod tym względem okazały się jednak propozycje z zakresu technologii informacyjnej. Specjaliści z tej dziedziny nie zachwycili swoimi pomysłami. Żadna z firm nie zyskała również uznania jury, które w pozostałych kategoriach przyznało 8 prestiżowych nagród za najbardziej innowacyjne rozwiązania. Wyróżniono następujące firmy:

•Power GmbH IQ: Akumulatory samochodowe Eco (Kategoria: Części).
Zasilanie IQ z nowym rodzajem automatycznego systemu mieszania elektrolitu, który prowadzi do obniżenia emisji CO2 w całym cyklu „życia” akumulatora.
•Steelmate Co. Ltd.: Steelmate all-in-one safety (Kategoria: Systemy).
Steelmate all-in-one™ safety GPS, to przenośne urządzenia do nawigacji satelitarnej z TPMS, czujnikiem parkowania, kamerą cofania i funkcjami multimedialnymi w jednym. Ekran dotykowy montowany jest w desce rozdzielczej i steruje wszystkimi funkcjami.
•Osram GmbH: Osram Ultra Life (Kategoria: Tuning).
Trwałe lampy dla każdego, kto spędza dużo czasu prowadząc samochód, używa świateł mijania w ciągu dnia oraz często podróżuje w nocy.
•Pewag Schneeketten GmbH: pewag snox pro (Kategoria: Akcesoria).
Łańcuchy śnieżne z w pełni zautomatyzowanym systemem napinania.
•SpA Texa: OBD Matrix: (Kategoria: Naprawa / Diagnostyka).
OBD Matrix jest pierwszym na świecie urządzeniem, które monitoruje wszystkie układy elektroniczne pojazdu podczas jego działania.
•Kristal Coatings BV: Kristal TimeClear (Kategoria: Naprawa / Konserwacja).
KRISTAL TimeClear opiera się na technologii suszenia powietrzem. Powłoka całkowicie twardnieje w temperaturze zaledwie 20 °C.
•Birchmeier Sprühtechnik AG: rozrzutnik soli i innych granulatów (Kategoria: Serwis/Myjnie).
Całkowicie nowy rozrzutnik służący do dystrybucji granulatów na małych i średnich obszarach równomiernie i w odpowiedniej ilości.
•Robert Bosch GmbH: P2 Parallel Strong Hybrid System (Nowa kategoria: Produkty/Usługi).
Bosch to pierwszy na świecie producent, który z powodzeniem rozpoczął produkcję serii P2 Hybrid System. Rozwiązanie to umożliwi zastosowanie technologii hybrydowej, w samochodach VW Touareg i Porsche Cayenne.

wred

Zobacz również inne wątki z tej kategorii

Najnowszy numer czasopisma Lakiernik
Newsletter

Bądźmy w kontakcie Zapisz się do naszego Newslettera

Newsletter
Copyright (C) lakiernik.com.pl
Realizacja strony: Estymo
Wyjście
Przeiń na górę