Konferencja Motoryzacyjna „Poprawa organizacji i rentowności serwisu naprawczego” Poznań 26-27 października

Konferencja Motoryzacyjna „Poprawa organizacji i rentowności serwisu naprawczego” Poznań 26-27 października

•VI Konwencja Polskich Dealerów Samochodów
•VI Dyskusyjne Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych
„Poprawa organizacji i rentowności serwisu naprawczego”
WYZNACZAMY TRENDY. OMAWIAMY FAKTY.
DEMENTUJEMY POGŁOSKI.
„Poprawa organizacji i rentowności serwisu naprawczego” – pod takim tytułem w dniach 26-27 października br. w Poznaniu odbędzie się VI Konwencja Polskich Dealerów Samochodów oraz VI Dyskusyjne Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych.

Konferencja adresowana jest do dealerów, serwisów blacharsko-lakierniczych i mechanicznych, zarówno autoryzowanych jak i nieautoryzowanych, Towarzystw Ubezpieczeniowych, rzeczoznawców i likwidatorów szkód.

Zadaniem tegorocznego spotkania jest poruszenie zagadnień, nierzadko kontrowersyjnych, które stanowią czasem zarzewie niejasności między serwisami a firmami ubezpieczeniowymi. Jednak cel jaki przyświeca organizatorowi – Polskiej Izbie Motoryzacji – nie jest wprowadzeniem dodatkowego zamieszania pomiędzy wspomnianymi podmiotami ale wspólne wypracowanie stanowisk i szukanie kompromisów we współpracy serwisów i ubezpieczycieli.

Dlatego poruszone zostaną m.in. takie zagadnienia jak:
•Przyszłość autoryzowanych stacji obsługi, czy serwis niezależny jest konkurencją dla ASO? Porównanie serwisów autoryzowanych i nieautoryzowanych,
•Czy dealer (salon i serwis) jest franczyzą?,
•Orzecznictwo sądowe w zakresie odszkodowań z tytułu OC ze szczególnym uwzględnieniem uregulowań prawnych w zakresie pojazdów zastępczych na przykładzie Polski i innych krajów Unii Europejskiej,
•Zagadnienia cywilno-prawne i ubezpieczeniowe w zakresie samochodów zastępczych,
•Perspektywy rozwoju sektora napraw powypadkowych. Statystyki przyrostu. Jakie znaczenie dla towarzystw ubezpieczeniowych mają ich własne sieci naprawcze?,
•Likwidacja szkód komunikacyjnych z OC. Zasady odpowiedzialności warsztatu wobec klienta,
•Gwarancja i rękojmia. Serwisy i warsztaty niezależne w świetle GVO. Odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową,
•Standaryzacja, kategoryzacja i samocertyfikacja warsztatów naprawczych. Pogląd towarzystw ubezpieczeniowych na certyfikację (kategoryzację) warsztatu blacharsko – lakierniczego.

Odbędą się również panele dyskusyjne dotyczące:
•Postępowania w sytuacji żądania faktur źródłowych zakupu części przez Towarzystwa Ubezpieczeniowe w szkodach AC i OC,
•Stawka roboczogodziny i próg rentowności serwisów. Jaki jest sens badania rentowności serwisów?
roboczogodzina w roku 2010
kalkulator kosztów roboczogodziny
stawka roboczogodziny a wykorzystanie zamienników w myśl kalkulacji AUDATEX. Ilość warsztatów korzystających z AUDATEX. Problemy z zamiennikami blacharskimi. Co z operacją pasowania elementu (do którego zastosowano optymalizację zgodnie z technologią producenta). Kto ponosi odpowiedzialność za dopuszczenie do sprzedaży zamienników. Źródła pochodzenia zamienników.
Podczas Forum z referatami wystąpią m.in.: Minister Grażyna Henclewska – Ministerstwo Gospodarki, Paweł Wideł – General Motors, Jan Okulicz – Toyota Motor Poland,
Jakub Faryś – PZPM, Alfred Franke – SDiPCM, Krystyna Krawczyk – Rzecznik Ubezpieczonych,
prof. E. Kowalewski – Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, dr Monika Wałachowska – Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Mecenas – Katarzyna Michno–Nasierowska,
Maciej Brzeziński – B.U.H Consulting oraz przedstawiciele z DEKRA Certification, Towarzystw Ubezpieczeniowych, serwisów autoryzowanych i niezależnych, rzeczoznawcy, kancelarie odszkodowawcze.

Na zakończenie pierwszego dnia Konwencji zaplanowany jest wyjątkowy wieczór, zapraszamy Państwa na Oktoberfest, gdyż święto piwa z Bawarii postanowiliśmy przenieść do Polski.

Podczas bankietu odbędzie się uroczyste wręczenie nagród:
1.Nagroda Złoty Zderzak – dla najbardziej przyjaznego Towarzystwa Ubezpieczeniowego pod względem likwidacji szkód komunikacyjnych z punktu widzenia warsztatów naprawczych. W roku ubiegłym w pierwszej trójce znalazły się towarzystwa ubezpieczeniowe: PZU, ALLIANZ i AVIVA.
2.Nagroda Menedżera Rynku Dealerskiego 2011. Poznamy nominowanych w konkursie i dowiemy się kto odbierze statuetkę i zaszczytny tytuł. W roku 2010 tytuł ten otrzymał Pan Marek Rękawek, Dyrektor Zarządzający firmą Honda Plaza w Warszawie za nowoczesne i europejskie podejście do zarządzania stacją dealerską i prezentowanie najwyższych standardów obsługi klienta. Nominowani do tytułu zostali: Pan Wacław Podolski, Członek Rady Nadzorczej firmy Viamot S.A. w Krakowie oraz Pan Ireneusz Szpot, Prezes Zarządu firmy Szpot Sp. z o.o. w Swarzędzu koło Poznania.
3.AUTO SALON 2010 – nagroda w konkursie na najlepszy architektonicznie budynek stacji dealerskiej. Carsed z Siedlec i Honda Karlik z Baranowa koło Poznania to dwie firmy, które uzyskały tytuł Auto Salon 2009. Nominację do tytułu zdobyła firma Promotors z Warszawy. Konkurs Auto Salon wyłania zwycięzców w kategorii najlepszego obiektu dealersko – serwisowego w Polsce. W tym roku konkurs ten był organizowany przez Polską Izbę Motoryzacji i Redakcję Serwisu Motoryzacyjnego.
Imprezą towarzyszącą Konferencji, będzie jak co roku wystawa „Wokół rynku dealerskiego i serwisowego”. Jest to miejsce przeznaczone na prezentację oferty wszystkich firm dostarczających usługi i towary dla branży sprzedaży samochodów oraz usług serwisowych.

W tegorocznej imprezie udział weźmie ok. 400 osób i kilkudziesięciu wystawców reprezentujących wszystkie sektory rynku dystrybucji pojazdów w Polsce.

Konferencja Motoryzacyjna
Termin: 26-27 października r.
Uroczyste otwarcie: godz. 10:00, 26 października br.
Miejsce: Novotel Poznań Centrum, Poznań Pl. Wł. Andersa 1
Więcej: www.konwencjadealerow.pl

Zobacz również inne wątki z tej kategorii

Najnowszy numer czasopisma Lakiernik
Newsletter

Bądźmy w kontakcie Zapisz się do naszego Newslettera

Newsletter
Copyright (C) lakiernik.com.pl
Realizacja strony: Estymo
Wyjście
Przeiń na górę