Krzysztof Gierszewski:
Jaki był bezpośredni powód wydania rozszerzonej wersji książki, która ukazała się pod nowym tytułem: „BLACHARSTWO I NAPRAWY POWYPADKOWE SAMOCHODÓW”?
Bogusław Raatz:
Poprzednia książka powstawała na początku obecnej dekady. Na przestrzeni ostatnich 10 lat zmieniło się na prawdę wiele szczególnie w dziedzinie konstrukcji nowoczesnych karoserii samochodowych.
Krzysztof Gierszewski:
Czy to jednak jedyny powód?
Bogusław Raatz:
Oczywiście, że nie. Kolejnym, nawet ważniejszym powodem są konsekwencje bezpośrednio wynikające z faktu radykalnych zmian konstrukcyjnych nadwozi. Dotyczy to konieczności wprowadzania nowoczesnych technologii naprawczych. Nie bez znaczenia jest również chęć zainteresowania książką szerszej grupy potencjalnych odbiorców, a w tym szkół.
Krzysztof Gierszewski:
Co nowego znalazło się w BLACHARSTWIE I NAPRAWACH POWYPADKOWYCH SAMOCHODÓW w porównaniu do Pana poprzedniej książki?
Bogusław Raatz:
Poza tematami szeroko omówionymi, które nie uległy znaczącym zmianom w obecnej książce pojawiły się miedzy innymi zagadnienia związane z szeroko pojętymi naprawami panelowymi karoserii. Czytelnicy będą mogli zapoznać się z technologia jak i narzędziami niezbędnymi do prowadzenia takich napraw. Szeroko omówione zostały również lutospawanie oraz zgrzewanie nowoczesnych karoserii samochodowych. Są to tematy, które cieszą się rosnącym zainteresowaniem zarówno blacharzy, kadry kierowniczej jak i uczniów oraz studentów.
Krzysztof Gierszewski:
Czy Pana zdaniem książka ta może być wskazana jako literatura uzupełniająca dla adeptów zawodów z branży samochodowej?
Bogusław Raatz:
Gdy przeanalizuje się aktualnie dostępną ofertę literatury fachowej z branży blacharskiej na polskim rynku trudno znaleźć opracowanie, które zawierałoby omówienie wszystkich najważniejszych zagadnień. Dlatego tez powstała książka BLACHARSTWIO I NAPRAWY POWYPADKOWE SAMOCHODÓW, która stanowi zbiór najważniejszych informacji o technologii napraw, urządzeniach oraz porady praktyczne. Całościowe opracowanie tematyki napraw blacharskich gwarantuje pełną przydatność zarówno dla czytelników, którzy są już zawodowo związani z naprawami karoserii jak i uczniów szkół samochodowych oraz studentów. Przeglądają niektóre prace dyplomowe z dziedziny napraw powypadkowych można zauważyć jak ubogie źródła wykorzystywane są do ich opracowywania. Zwykle są to prospekty reklamowe oraz zdawkowe informacje oraz zdjęcia ze stron internetowych o ściśle handlowej wymowie.
Krzysztof Gierszewski:
Czytelnicy kontaktują się z Panem zadając dodatkowe pytania lub przesyłając jakieś sugestie co do zawartości książki?
Bogusław Raatz:
Tak. Zdarzają się kontakty indywidualne z czytelnikami. W kilku przypadkach zaowocowało to dalszą współpraca. Mam na myśli np. nawianie współpracy z Politechniką Wrocławską, reprezentowana przez dr. Inż. Andrzeja Tobotę. Po lekturze mojej poprzedniej książki nawiązał ze mną kontakt, a współpraca dydaktyczna trwa do dzisiaj. Kilka jego sugestii oraz wyników badań wykorzystałem w nowej książce. Zdarza się równie, że studenci zwracają się do mnie o pomoc w uzyskaniu informacji oraz materiałów do prac dyplomowych. Chętnie im pomagam.
Krzysztof Gierszewski:
Dziękuję za rozmowę…
Podczas Ogólnopolskiego Kongresu Serwisów Naprawczych w Uniejowie zainaugurowano działalność nowego narzędzia, stworzonego przez sekcję blacharsko-lakierniczą …
Z ogromnym entuzjazmem ogłoszono zwycięzców tegorocznej, jubileuszowej X edycji Ogólnopolskiego Turnieju Młodych Lakierników. Wydarzenie, które …
Firma TROTON po raz 21. z rzędu została wyróżniona prestiżowym tytułem „Przedsiębiorstwo Fair Play”. To …