Axalta publikuje Globalny Raport Popularności Kolorów Samochodów na rok 2019
Glen Mills, Pensylwania (USA), 18 listopada 2019 r. – Axalta (NYSE: AXTA) opublikowała 67. doroczny Globalny Raport Popularności Kolorów Samochodów, w którym prezentuje trzy najpopularniejsze kolory samochodowe: biały (38%), czarny (19%) i szary (13%). Biały zajmuje pierwsze miejsce w światowych rankingach popularności kolorów od 2011 r.
W tym roku w pierwszej trójce zabrakło srebrnego, a jego udział na poziomie 10% jest najniższy od ponad dziesięciu lat. Wyniki ankiety wskazują też na rosnącą popularność szarego we wszystkich regionach świata. Mimo to w branży motoryzacyjnej niezmiennie królują cztery kolory – biały, czarny, szary i srebrny – które razem mają 80% udziału w światowym rynku.
„Bardzo cieszymy się z tegorocznego wydania Globalnego Raportu Popularności Kolorów Samochodów. Po przeszło 65 latach badań nad preferencjami konsumentów w zakresie kolorów samochodowych jesteśmy niekwestionowanym liderem w dziedzinie przewidywania tendencji rynkowych. To dzięki nam nasi klienci mogą oferować wspaniałe samochody w najpopularniejszych kolorach” – powiedziała Nancy Lockhart, Axalta Global Product Manager for Colour.
Na szczeblu regionalnym preferencje kolorystyczne zasadniczo nie zmieniły się w ciągu ostatniego roku – z wyjątkiem jednej kwestii. W Europie popularność białego spadła o 1%, a szarego wzrosła o 2%, dzięki czemu po raz pierwszy zajął on najwyższe miejsce w regionie.
„W ubiegłym roku na europejskim rynku SUV-ów odnotowaliśmy wzrost popytu na kolor szary, a w tym roku popularność tego koloru w segmencie samochodów kompaktowych/sportowych wzrosła o 5%. Po raz pierwszy w Europie różne odcienie szarego – od naturalnego po bardziej wyszukane i wyrafinowane – cieszyły się większą popularnością niż biały, który od wielu lat był ulubionym kolorem w tym regionie. Europejczycy zwrócili się w kierunku szarości, aby ograniczyć szum emocjonalny, jaki towarzyszy im na co dzień oraz doświadczyć jego kojącego działania” – powiedziała Elke Dirks, Axalta Colour Designer na Europę, Bliski Wschód i Afrykę.
Na pozostałych rynkach pozycję lidera wciąż utrzymuje biały, a w Azji jego notowania dodatkowo wzrosły o 1%. To w ogólnym ujęciu daje mu popularność na poziomie 49%. „Chiński konsument preferuje nowoczesność i wyrafinowanie, dlatego biel jest tu oczywistym wyborem” – powiedziała Annie You, Axalta Colour Designer na Chiny.
Biały najwyżej cenią również użytkownicy z Ameryki Południowej i Północnej, jednak także tutaj odnotowaliśmy wzrost zainteresowania szarym.
„Choć czołowe pozycje w rankingach popularności na świecie wciąż zajmują kolory neutralne – biały, czarny, szary i srebrny – dostrzegamy wzrost zainteresowania innymi barwami, które jeszcze kilka lat temu nie miały właściwie szans. Konsumenci zaczynają inaczej patrzeć na kolory samochodów, a nasza firma jest gotowa, aby wraz z branżą motoryzacyjną wyjść naprzeciw tym zmianom” – mówi Nancy Lockhart.
Konsumenci z całego świata decydują się też na bardziej zróżnicowane odcienie – od zielono-niebieskiego przez morski, granatowy, lodowy niebieski, aż po denim. W ujęciu globalnym czerwony najchętniej wybierają konsumenci z Ameryki Północnej (9%), a brązowe i beżowe odcienie królują w Rosji (12%). Kolor ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe klientów końcowych oraz branding produktu. Dlatego Axalta w dalszym ciągu będzie angażować się w rozwój kolorów i technologii dla lakierów samochodowych.
„Na drogach można szybko zauważyć kolory niebieskie, czerwone i brązowe/beżowe prezentowane w spektakularnych odcieniach. Niebieski jest najpopularniejszy w Ameryce Północnej i Europie – w tym kolorze jest 10% pojazdów na tych rynkach. Dlatego znalezienie odcienia niebieskiego, który przypadnie do gustu konsumentowi, nie jest żadnym problemem” – podsumowuje Nancy Lockhart.
Cały Raport Popularności Kolorów Samochodów jest dostępny na stronie: axaltacs.com/colorreport.
Wybór ciekawostek z raportu:
Globalny Raport Popularności Kolorów Samochodów Axalta po raz pierwszy opublikowano w 1953 r. Jest to najdłużej wydawana i najbardziej wszechstronna publikacja dotycząca trendów kolorystycznych. Wraz z raportem na temat trendów kolorystycznych globalni eksperci ds. kolorów w firmie Axalta tworzą historię i przyszłość kolorów w branży motoryzacyjnej. Raport daje producentom OEM lepszy wgląd w preferencje konsumentów i pozwala im podejmować świadome decyzje w kwestii kolorów samochodów.
O Axalta
Axalta jest wiodącą światową firmą koncentrującą się wyłącznie na materiałach lakierniczych, która oferuje swoim klientom innowacyjne, kolorowe, piękne i niezawodne rozwiązania. Nasze lakiery przeznaczone są dla producentów samochodów, warsztatów renowacyjnych zajmujących się naprawą samochodów osobowych i dostawczych, dostawców silników elektrycznych i rurociągów oraz branży budowlanej i projektowane są z myślą o zapobieganiu korozji, zwiększaniu wydajności i zapewnianiu trwałości powlekanych powierzchni. Bazując na ponad 150 latach doświadczeń w branży lakierniczej, 14 000 pracowników firmy Axalta stale poszukuje sposobów, by jeszcze lepiej służyć ponad 100 000 klientów w 130 krajach, oferując im najlepsze systemy lakiernicze i techniki ich aplikacji. Więcej informacji na naszej stronie internetowej axalta.pl i na Twitterze @Axalta oraz na LinkedIn.
Marzysz o otwarciu własnej lakierni, ale zniechęcają Cię skomplikowane przepisy? Ten artykuł jest dla Ciebie! …
Firma TROTON po raz 21. z rzędu została wyróżniona prestiżowym tytułem „Przedsiębiorstwo Fair Play”. To …
Proces lakierowania pozornie wydaje się prosty – bierzemy pistolet i rozpylamy lakier. Ale diabeł tkwi …