Axalta Coating Systems, wiodący globalny dostawca lakierów ciekłych i proszkowych, autorytet w dziedzinie kolorystyki dotyczącej pojazdów samochodowych i informacji o trendach kolorystycznych, po raz kolejny opublikowała Global Automotive 2014 Color Popularity Report (Światowy Raport Popularności Kolorów Pojazdów Samochodowych za rok 2014). Raport ten, który od 1953 roku regularnie śledzi i informuje corocznie o regionalnych preferencjach kolorystycznych dotyczących samochodów, jest najobszerniejszy w całej branży motoryzacyjnej. Tegoroczny raport przedstawia Color Matrix – estymację Axalta popularności kolorystycznej samochodów stosowaną w procesie przygotowywania przyszłej produkcji pojazdów.
“Nasze dane z Raportu Popularności Kolorów nie tylko pokazują, jakie kolory są preferowane przez konsumentów, ale – co najważniejsze, umożliwiają nam przewidywanie przyszłych trendów w tym zakresie. Co roku projektanci pracujący dla naszych klientów – producentów samochodów czerpią informacje z naszych zaawansowanych prognoz przy podejmowaniu ważnych decyzji związanych z wyborem kolorów do nowych pojazdów w produkcji z wyprzedzeniem dwóch do czterech lat” – mówi David Fischer, Vice Prezydnet Marketingu w zakresie globalnej działalności Axalta związanej w rynkiem OEM.
Tegoroczne prognozy , które obejmują perspektywę kilku lat w przód, biorą pod uwagę szereg typów kolorystycznych, które najprawdopodobniej wywierać będą wpływ na globalny rynek motoryzacyjny. Nadchodzące trendy kładą nacisk na cztery grupy kolorów: odcienie pastelowe, kolory ostre, wersje przytłumione, jak również ciemne odcienie. Matryca kolorów obejmuje odcienie metaliczne drobno- lub gruboziarniste, kolory jednorodne, lakiery barwione, lakiery 3-warstowowe oraz odmiany perłowe. Zaawansowane technologie kolorystyczne opracowane przez globalne zespoły badawczo- rozwojowe Axalta dalej poszerzają paletę kombinacji stylów kolorystycznych.
“Nasi globalni specjaliści ds. kolorów tworzą receptury kolejnej generacji, aby spełniać wymagania stale zmieniającego się rynku” -mówi Nancy Lockhart, Axalta Color Marketing Manager. “Naszym głównym zamierzeniem jest kontynuowanie współpracy z klientami w celu dostarczania najlepszych lakierów, wiążąc nasze przewidywania dotyczące przyszłych trendów z wiedzą producentów w zakresie ich klientów i rynków. Celem, do którego ciągle dążymy, jest uzyskanie ciągle ewoluującej palety kolorystycznej dla projektantów z rynku motoryzacyjnego.”
Najważniejsze punkty Światowego Raportu Popularności Kolorów Pojazdów Samochodowych za rok 2014
Światowe dane kolorystyczne wykazują, że już czwarty rok z rzędu przy udziale 29-procentowym biel pozostaje najpopularniejszym odcieniem na pojazdach samochodowych, podczas gdy kolory takie jak czerwień, błękit i żółty zaczynają powoli powracać, odnotowując wzrost o 1 procent,. Czerń, z udziałem 19 procent, nadal utrzymuje silną pozycję na rynku, lecz odnotowała spadek o jeden procent w porównaniu do zeszłego roku.
Ameryka Północna
•Biel zajmuje pierwsze miejsce osiągając 25 procent
•Czerwień, bardziej popularna w Ameryce Północnej, niż w innych regionach, osiągnęła 3-procentowy wzrost popularności
•Popularność bieli, srebra i czerni spadła o jeden procent w bieżącym roku
•Lakiery perłowe są najpopularniejsze w Stanach Zjednoczonych
•Jednorodna biel jest preferowana w Meksyku
Ameryka Południowa
•Silna preferencja dla bieli osiągającej 27 procent wszystkich pojazdów, oraz srebrnego, 25 procent, dowodzi, że jasne kolory nadal pozostają najbardziej popularne
•Czerń zajmuje trzecie miejsce w rankingu popularności osiągając 12 procent
•W bieżącym roku czerwień odnotowała wzrost o jeden procent osiągając poziom 11 procent, dowodząc wzrostu preferencji dla zdecydowanych kolorów
Europa
•W Europie odnotowano największą liczbę pojazdów niebieskich na drogach, przy czym największe preferencje są dla odcieni jasnych i średnich
•Znaczna zwyżka liczby pojazdów w kolorze niebieskim została odnotowana w kategoriach pojazdów kompaktowych/sportowych oraz w segmencie MPV
•Spadła popularność koloru srebrnego
•Biel odnotowala spadek o 2 procent
•Zieleń nie przyciąga zainteresowania kupujących, a jej popularność jest jedynie jednoprocentowa
Azja
•Bardzo widoczna jest zdecydowana preferencja dla bieli, która osiąga 30 procent, przy najczęstszym jej stosowaniu w Korei Południowej – 34 procent
•Popularność czerni nieco się zmniejszyła, lecz nadal pozostaje na drugim miejscu osiągając 19 procent
•Czerń jest najbardziej popularnym kolorem dla pojazdów luksusowych w Chinach, osiągając poziom 24 procent
•Niebieski jest bardziej popularny w Japonii, niż w innych krajach w Azji
Dzięki tak kompleksowemu raportowi kolorystycznemu, trzy globalne marki renowacyjne Axalty – Cromax®, Spies Hecker i Standox oferują swoim klientom niezwykle szybki dostęp do nowych receptur kolorystycznych. Dzięki wpółpracy Axalty z producentami samochodów, warsztaty mogą dokonać naprawy nawet najnowszego koloru.
Adrien Schrobiltgen, Vice-Prezydent Axalta Refinish Systems w Europie, Bliskim Wschodzie i Afryce mówi: „Nasze trzy globalne marki renowacyjne mogą czerpać korzyści z trendów kolorystycznych dla rynku OEM. Z kolei nasze warsztaty jak i właściciele pojazdów, mogą czerpać korzyści z naszych zespołów badawczo-rozwojowych, które pomagają szybko wprowadzać nowe receptury kolorów na rynek.
Skupianie się nie tylko na teraźniejszości, ale także przewidywanie trendów w przyszłości, podkreśla pozycję Axalty jako innowatora na rynku.”
Więcej informacji dotyczących danych o popularności kolorów za rok 2014 oraz informacji o kategoriach trendów Color Matrix znaleźć można pod adresem http://www.axaltacs.com/corporate/en_US/industries/transportation-coatings/transportation-coatings-for-light-vehicles/color.html
Podczas Ogólnopolskiego Kongresu Serwisów Naprawczych w Uniejowie zainaugurowano działalność nowego narzędzia, stworzonego przez sekcję blacharsko-lakierniczą …
Z ogromnym entuzjazmem ogłoszono zwycięzców tegorocznej, jubileuszowej X edycji Ogólnopolskiego Turnieju Młodych Lakierników. Wydarzenie, które …
Firma TROTON po raz 21. z rzędu została wyróżniona prestiżowym tytułem „Przedsiębiorstwo Fair Play”. To …