Projekt, który zagościł dziś w mojej pracowni jest nieco inny od tych, które na co dzień realizuję. Zazwyczaj poddaję stylizacji kaski motocyklowe i motocykle. Dziś płótnem dla mojej grafiki będzie kask budowlany. Zleceniodawcą jest francuska firma Eurovia, biorąca udział w budowie sieci dróg w Polsce. Grupa ludzi pracująca w dziale Industry wpadła na pomysł, by zrobić prezent jednemu z szefów, który po wykonanym kontrakcie wracał do Francji. Ponieważ współpracownicy zżyli się ze sobą postanowili uczcić ich długotrwałą wspólną pracę czymś nietuzinkowym.
Padło pytanie, czy podejmę się takiego projektu i czy będę miał jakiś pomysł jak to wszystko graficznie ozdobić. Oczywiście zgodziłem się bez wahania wychodząc z założenie, że wszystkie projekty, które mają w sobie „historie” są ciekawe. Pozostało pytanie jak przedstawić graficznie wszystko to czego oczekiwał zleceniodawca. Ale o tym dalej.
1-2. W pierwszym etapie pracy musiałem przygotować kask do malowania. Biała skorupa z laminatu została dokładnie od wewnątrz zaklejona. Dzięki temu unikam zapylenia powierzchni, które muszą pozostać czyste.
6-7. Pierwszy elementem graficznym będzie logo firmy Eurovia. Tu w grę wchodzą trzy kolory, biały, niebieski i czerwony. Wykorzystując szablon wcześniej przygotowany w programie graficznym i wycięty w foli ploterem rozpoczynam krok po kroku realizację projektu.
8-9-10-11. Podobnie jak w poprzednim etapie muszę przenieść przygotowane szablony na powierzchnię kasku. Folia, której tu używam to folia szablonowa, cieńsza, o nieco lżejszym kleju. Dobrze się układa do krzywizny kasku, jest pół transparentna co znacznie wpływa na komfort pracy. Wymaskowane fragmenty pokrywam kolejnymi kolorami. Tu na pierwszy ogień poszedł żółty i czarny, dzięki którym stworzyłem znak ostrzegawczy. Każdy z tych elementów coś symbolizuje. Są to rzeczy istotne dla zleceniodawcy i obdarowywanego. Oni wiedzą skąd ten znak, oni już po pierwszym spojrzeniu będą rozumieli jaki był zamysł całego projektu.
12-13. Do pracy przy szczegółach używam aerografów Iwata HP-CP oraz HP-CH. Dysza 0.3mm idealnie współpracuje z farbą rozcieńczalnikową. Pozwala to na precyzyjne malowanie i osiągnięcie zamierzonego efektu finalnego. Kolory biały, niebieski i czerwony to kolory Francji, stąd też dominują na jednej ze stron kasku. Na drugiej zaś będą elementy w biało czerwone z charakterystycznymi dla naszego kraju grafikami.
14-15-16-17. Praca trawa już dobrych kilka godzin, zbliża się noc ale ja wcale nie zamierzam przestać. Jest coś takiego, co wciąga cię jak wir. Gdy krok po kroku widzisz kolejny etap, odsłaniasz kolejny fragment grafiki, która nagle zaczyna tworzyć spójną całość chcesz pracować dalej by w końcu ujrzeć efekt finalny. Jak on wygląda oceńcie sami.
Czy tylko stare i zabytkowe motocykle mają dusze? Oczywiście, że nie. Dobrym przykładem mogą być …
Kask rajdowy to coś więcej niż ochrona – to część wizerunku kierowcy i zespołu. Malowanie …
O tym wyjątkowym motocyklu, który powstał w firmie G.O.C., można by napisać wiele – wiele …