
Prawidłowe przygotowanie szyby oraz nadwozia to kluczowy etap każdej wymiany szyby wklejanej. Błędy popełnione podczas oczyszczania, szlifowania czy nakładania podkładów mogą skutkować nieszczelnością, osłabieniem struktury wiązania, a nawet wypadnięciem szyby podczas jazdy. Dowiedz się, jak krok po kroku przygotować powierzchnie, jak rozpoznać szybę powlekaną, kiedy stosować który podkład i jak uniknąć typowych problemów, które mogą zagrozić bezpieczeństwu kierowcy i pasażerów podczas jazdy.
Po wycięciu uszkodzonej szyby należy właściwie przygotować zarówno nadwozie, jak i nową szybę do wklejenia. Każda szyba wklejana w samochodach osobowych i dostawczych ma na obrzeżu czarny ceramiczny nadruk, często wykonany techniką sitodruku. Pełni on wyłącznie funkcję maskownicy, ukrywając nierówną warstwę kleju oraz elementy znajdujące się pod szybą, takie jak osłony wewnętrzne słupków, krawędzie podsufitki czy przewody alarmowe. Czarny ceramiczny nadruk nie jest podkładem pod klej ani nie zapewnia pełnej ochrony przed promieniowaniem słonecznym. Dlatego szyby z takim nadrukiem wymagają pokrycia czarnym podkładem.

Fot. Czarny, ceramiczny nadruk na krawędzi szyby, to nie jest podkład dla kleju.

Każdy detailer i lakiernik wie, że klucz do perfekcyjnej pracy to odpowiednio zadbane pady polerskie. …

edną z częstych przyczyn odmowy wypłaty odszkodowania, tak z polisy OC jak i ubezpieczenia AutoCasco, …

Przy wystąpieniu szkód komunikacyjnych coraz więcej osób korzysta z firm skupujących szkody OC, które zwyczajowo …
