Jak prawidłowo przygotować szybę i nadwozie do wklejania? Kluczowe zasady i najczęstsze błędy

Jak prawidłowo przygotować szybę i nadwozie do wklejania? Kluczowe zasady i najczęstsze błędy

Prawidłowe przygotowanie szyby oraz nadwozia to kluczowy etap każdej wymiany szyby wklejanej. Błędy popełnione podczas oczyszczania, szlifowania czy nakładania podkładów mogą skutkować nieszczelnością, osłabieniem struktury wiązania, a nawet wypadnięciem szyby podczas jazdy. Dowiedz się, jak krok po kroku przygotować powierzchnie, jak rozpoznać szybę powlekaną, kiedy stosować który podkład i jak uniknąć typowych problemów, które mogą zagrozić bezpieczeństwu kierowcy i pasażerów podczas jazdy.

Przygotowanie powierzchni szyby

Po wycięciu uszkodzonej szyby należy właściwie przygotować zarówno nadwozie, jak i nową szybę do wklejenia. Każda szyba wklejana w samochodach osobowych i dostawczych ma na obrzeżu czarny ceramiczny nadruk, często wykonany techniką sitodruku. Pełni on wyłącznie funkcję maskownicy, ukrywając nierówną warstwę kleju oraz elementy znajdujące się pod szybą, takie jak osłony wewnętrzne słupków, krawędzie podsufitki czy przewody alarmowe. Czarny ceramiczny nadruk nie jest podkładem pod klej ani nie zapewnia pełnej ochrony przed promieniowaniem słonecznym. Dlatego szyby z takim nadrukiem wymagają pokrycia czarnym podkładem.

Rys

Fot. Czarny, ceramiczny nadruk na krawędzi szyby, to nie jest podkład dla kleju.

Zobacz również inne wątki z tej kategorii

Najnowszy numer czasopisma Lakiernik
Newsletter

Bądźmy w kontakcie Zapisz się do naszego Newslettera

Newsletter
Copyright (C) lakiernik.com.pl
Realizacja strony: Estymo
Wyjście
Przeiń na górę