AkzoNobel wprowadza na rynek Autowave Optima – innowacyjny wodny podkład bazowy nowej generacji, który wspiera warsztaty blacharsko-lakiernicze w osiąganiu doskonałej produktywności, oszczędności materiałów i redukcji emisji, zachowując przy tym najwyższą jakość i efektywność. Dzięki szybszym czasom aplikacji, zmniejszeniu zużycia energii oraz poprawie zgodności kolorów, Autowave Optima to rozwiązanie, które łączy zrównoważony rozwój z doskonałymi wynikami pracy.
AkzoNobel wprowadza Autowave Optima, nową generację jednolitym wodnym podkładem bazowym, który wspiera warsztaty blacharsko-lakiernicze w osiąganiu doskonałej kombinacji produktywności i zrównoważonego rozwoju, zapewniając jednocześnie jakość i wydajność, z której słyną premiowe podkłady bazowe AkzoNobel.
Opierając się na 30-letnim doświadczeniu w technologii wodnych powłok, badacze, naukowcy, zespoły techniczne i sprzedażowe AkzoNobel z całego świata opracowały, przetestowały i udoskonaliły ten podkład nowej generacji we współpracy z wybranymi klientami dla marek premium AkzoNobel – Sikkens i Lesonal. Nowy podkład pomaga osiągnąć nawet o 50% szybsze czasy przetwarzania w porównaniu do tradycyjnych metod aplikacji podkładów bazowych. Dzięki doskonałemu pokryciu w zaledwie 1,5 warstwy, zamiast 2 warstw, dzięki wysokiemu stopniowi pigmentacji, skutkuje to oszczędnościami materiałów malarskich na poziomie około 15% średnio*.
Aplikacja jednolita, bez potrzeby schnięcia pomiędzy warstwami, wymaga od technika wejścia do kabiny natryskowej tylko raz. Szybkie czasy aplikacji przekładają się na 60% niższe koszty energii oraz redukcję emisji dwutlenku węgla o 60% w porównaniu do tradycyjnego podkładu bazowego*, przy 380 g/l VOC (o 10% mniej niż wymogi legislacyjne 420 g/l). Ta nowa technologia wodnego podkładu bazowego pokazuje, że zrównoważony rozwój, produktywność i zysk mogą współistnieć w harmonii.
Autowave Optima jest łatwa w aplikacji i mieszaniu, a także może być stosowana do każdego typu naprawy w każdym klimacie. Jej pełna gama tonerów obejmuje szeroką gamę kolorów samochodowych – solidnych, metalicznych, perłowych, candy oraz efektów specjalnych dostępnych na rynku. W połączeniu z portfolio AkzoNobel szybkowiążących wypełniaczy i lakierów bezbarwnych premium, nowy podkład bazowy dodatkowo zwiększa wydajność systemu, jednocześnie spełniając najwyższe standardy jakości OEM.
Patrick Bourguignon, dyrektor ds. biznesu AkzoNobel w branży powłok samochodowych i specjalistycznych, mówi: „Jesteśmy podekscytowani wprowadzeniem naszego podkładu nowej generacji. Ten podkład odzwierciedla DNA naszej firmy oraz nasze zaangażowanie w rozwiązywanie kluczowych wyzwań warsztatów – zrównoważonego rozwoju i efektywności – oszczędzając cenny czas i energię dzięki naszej zaawansowanej technologii powłok.
„Wprowadziliśmy nasz pierwszy wodny podkład bazowy trzy dekady temu i od tego czasu ustanawiamy nowe standardy technologii wodnych podkładów bazowych, współpracując z naszymi zespołami na trzech kontynentach. Stawiamy także klienta w centrum tego, co robimy, więc to wprowadzenie to coś więcej niż tylko podkład bazowy. To świętowanie wszystkiego, co oferujemy naszym klientom – od zaawansowanych systemów produktowych po nasze nowoczesne rozwiązania cyfrowe i usługi. To także świętowanie naszej misji, by stać się ich zaufanym partnerem, wspierając produktywność warsztatów i wydajność, zgodnie z naszym celem „Malujemy przyszłość” razem.”
Podkład nowej generacji zapewnia najwyższą dokładność koloru oraz niezawodne dopasowanie koloru dzięki bezszwowym, w pełni cyfrowym procesom koloru z wykorzystaniem spektrofotometru Automatchic® oraz oprogramowania MIXIT® do pobierania kolorów. Klienci mogą również skorzystać z cyfrowej platformy AkzoNobel Refinish+ do śledzenia KPI i poprawy wyników biznesowych oraz z pulpitu nawigacyjnego Carbeat® do zarządzania przepływem pracy produkcyjnej, co pomaga zwiększyć efektywność operacyjną.
Wprowadzenie najpierw na wybranych rynkach EMEA, a następnie w Ameryce Północnej i innych krajach EMEA, warsztaty blacharsko-lakiernicze, które chcą zwiększyć swoją produktywność i poprawić wydajność, mogą teraz skorzystać z nowego podkładu Sikkens Autowave Optima.
*Dane dotyczące wydajności opierają się na testach porównawczych AkzoNobel. Więcej informacji można znaleźć na stronie: sikkensvr.com/en/autowave-optima
Mieszanie lakieru, utwardzacza i rozcieńczalnika to kluczowy etap w procesie lakierniczym. Niezależnie od tego, czy …
Spadające ceny pojazdów elektrycznych (BEV) na Zachodzie nie wystarczą, by zniwelować przewagę Chin w produkcji …
W Sękocinie Nowym pod Warszawą powstał pierwszy w Polsce zakład zajmujący się renowacją samochodów używanych …