Organizacja serwisu cz.2

Organizacja serwisu cz.2

Warto zastanowić się na co należy zwrócić szczególną uwagę podczas procesu likwidacji szkody. Samochód, który uległ kolizji drogowej zostaje przeważnie przetransportowany do warsztatu blacharskiego, który ma się zająć jego naprawą. Kolizja zdarza się zawsze w nieoczekiwanym dla jej uczestników momencie i jest dla nich pełnym zaskoczeniem. Statystyczny Polak co 7 lat uczestniczy swoim pojazdem w kolizji drogowej, której skutkiem jest proces likwidacji szkody. Również z tego powodu kierujący jest w sytuacji stresowej.

 

Zarządzanie serwisem

W zależności od wielkości serwisu samochodowego będzie musiała być stworzona odpowiednia struktura zarządzania. W przypadku kilkuosobowej załogi wystarczy jeden zarządzający i ewentualnie osoba potrafiąca zastąpić szefa w przypadku jego nieobecności. Inaczej jednak będzie gdy serwis liczy kilkunastu, a nawet i kilkudziesięciu pracowników. Konieczne jest podzielenie na działy oraz zapewnienie ciągłego nadzoru nad wszystkimi etapami prac. W tym przypadku również opłacalne, a nawet konieczne jest oddelegowanie jednej osoby do kontaktów z towarzystwami ubezpieczeniowymi. Właściwy proces decyzyjny i możliwie precyzyjne określenie zakresu obowiązku poszczególnych pracowników, to podstawowe warunki sprawnego, a co za tym idzie, efektywnego funkcjonowania przedsiębiorstwa. Warto o tym pamiętać.

Rynek napraw

W chwili powstawania niniejszego opracowania rynek napraw powypadkowych w Europie podzielony jest na dwie podstawowe części:

  • naprawy na zlecenie firm ubezpieczeniowych,
  • naprawy zlecane poza rynkiem ubezpieczeniowym.

Rynek napraw dla firm ubezpieczeniowych powinien być celem wszystkich warsztatów chcących utrzymać odpowiednią rentowność funkcjonowania. Dodatkowo w tym segmencie coraz bardziej dominują różne sieci naprawcze tworzone przez firmy ubezpieczeniowe lub organizacje zewnętrzne. Co prawda udział w takiej sieci zwykle wiąże się z ponoszeniem dodatkowych opłat na ich rzecz, to zwykle i tak jest to korzystne dla warsztatu, ponieważ zabezpieczają one dopływ zleceń oraz sprawne rozliczanie szkód.

fot-autorobot

Budowa marki warsztatu

Od dawna znane jest powiedzenie „czasami warto stracić, aby potem zyskać”. Można to śmiało potraktować jako jeden z ważnych elementów podczas budowania marki punktu usługowego jakim jest warsztat samochodowy. Oczywiście ważnych czynników wpływających na poziom wypracowanej marki serwisu samochodowego jest znacznie więcej. Warto zatem zwrócić uwagę na kilka istotnych faktów.

Reklama

Zakład blacharsko-lakierniczy to firma usługowa. Bez odpowiedniej ilości usługodawców nie mogłaby normalnie funkcjonować. Należy zatem zabiegać o klientów. Powszechne jest przeświadczenie, że jeżeli wszystko dobrze się układa, jest odpowiednia ilość zleceń naprawczych to nie trzeba się reklamować, a klienci sami się zgłaszają i tak już będzie zawsze. Nic bardziej mylnego, a przekonało się już o tym wiele firm. O reklamę swojej firmy warto zadbać zawczasu i właśnie wtedy kiedy wszystko dobrze się układa, więc są na to odpowiednie środki finansowe. Jeżeli z jakiegoś powodu pogarsza się sytuacja na rynku usług, a co za tym idzie zyski z działalności się znacznie zmniejszyły, to inwestowanie w reklamę jest trudne oraz spóźnione. Wiadomo przecież, że działanie reklamy jest zwykle długofalowe i największe efekty uzyskuje się z pewnym opóźnieniem.

 

Bogusław Raatz

HERKULES AUTO-TECHNIKA

 

 

Zobacz również inne wątki z tej kategorii

Najnowszy numer czasopisma Lakiernik
Newsletter

Bądźmy w kontakcie Zapisz się do naszego Newslettera

Newsletter
Copyright (C) lakiernik.com.pl
Realizacja strony: Estymo
Wyjście
Przeiń na górę