Seria Ultra Performance Energy System od marki Cromax pozwala lakiernikom skrócić czas pracy przy jednoczesnym obniżeniu zużycia energii. Dzięki rewolucyjnej technologii Axalta system oferuje warsztatom elastyczność – lakiernicy mogą osiągnąć równowagę pomiędzy szybkoścą i ekonomią pracy zachowując znakomite efekty końcowe. Seria Ultra Performance Energy System obejmuje: ściereczki PS1800 Metal Pretreatment Wipes, podkład Ultra Performance Energy Surfacer PS1081, PS1084 i PS1087, nie wymagający szlifowania podkład Ultra Performance Non-Sanding Surfacer NS2081, NS2084 i NS2087, lakiery bazowe Cromax Basecoat i Cromax Pro Basecoat oraz lakier bezbarwny CC6700 Ultra Performance Energy Clear.
Kevin Torfs, Brand Manager Cromax na Europę, Bliski Wschód i Afryki wyjaśnia: „Nowe podkłady NS208 (biały), NS2084 (szary) i NS2087 (czarny) z serii Ultra Performance zwiększają możliwości serii Ultra Performance Energy System”.
Dzięki opatentowanej technologii firmy Axalta nowe podkłady, aplikowane mokro-na-mokro i nie wymagające szlifowania, stanowią fundament najbardziej wydajnego na rynku procesu przygotowania powierzchni na nowych elementach. „Z podkładami bez szlifowania Ultra-Performance, lakierem bazowym Cromax Pro Basecoat i lakierem bezbarwnym CC6700 Ultra Performance Energy Clear część można polakierować w zaledwie 36 minut. To znacznie usprawnia pracę każdego warsztatu” – wyjaśnia Kevin Torfs.
Łatwe mieszanie
Podkład Ultra Performance Non-Sanding Surfacer łatwo się miesza w proporcji 1:1:0,2 z aktywatorem AR7202 Non-Sanding Surfacer Activator i dodatkiem AZ9800 Energy Surfacer Accelerator. Produkt jest dostępny w trzech odcieniach: białym (VS1), szarym (VS4) i czarnym (VS7). Trzy kolory powstały w ramach koncepcji ValueShade®, która pozwala dobrać idealny podkład do każdego koloru lakieru nawierzchniowego, co przekłada się na szybsze krycie i mniejsze zużycie lakieru bazowego.
Znakomita stabilność pionowa i ultrakrótki czas schnięcia
Specjalny skład podkładów Ultra Performance Non-Sanding Surfacer zapewnia im bardzo dobrą stabilność pionową. Są one niezwykle łatwe w użyciu i można je szybko aplikować w jednej lub dwóch warstwach. Natomiast imponujący czas schnięcia przed aplikacją lakieru bazowego Cromax Basecoat lub Cromax Pro Basecoat – wynoszący zaledwie 5 minut – oznacza, że części można przeszlifować lub polakierować niemal natychmiast. Nie ma konieczności stosowania suszenia wymuszonego czy użycia promienników. To pozwala lakiernikom optymalnie wykorzystywać czas pracy i poprawić wydajność.
Za sprawą innowacyjnych technologii seria Ultra Performance Energy System pozwala lakiernikom uzyskać znakomity efekt końcowy i trwały połysk po aplikacji lakieru nawierzchniowego.
„Każdy produkt z serii Ultra Performance Energy System powstał z myślą o wyższej wydajności i ekonomicznej pracy warsztatów. Nawet jeśli lakiernik zdecyduje się odczekać, aż naprawiany element całkowicie wyschnie w temperaturze otoczenia, cały proces zajmie tylko 74 minuty, a rezultat wciąż jest znakomity” – mówi Kevin Torfs. „To jedyny system, który działa w temperaturach 60°C, 40°C, a nawet 20°C, co przekłada się na obniżenie kosztów energii nawet o 70% bez straty na jakości czy szybkości pracy”.
Więcej informacji na temat podkładu Ultra Performance Non-Sanding Surfacer lub serii Ultra Performance Energy System na stronie www.cromax.pl/ultrasystem.
Zanim przejdziemy do oceny trudności procesu cieniowania – parę słów wstępu. Z koniecznością cieniowania najczęściej spotykamy się w sytuacji, kiedy dochodzi do uszkodzenia lakierowanych elementów poszycia zewnętrznego (np. zderzaków, błotników przednich, drzwi przednich, drzwi …
Z uwagi na obchodzony w dniu 22 kwietnia 2024 r. Dzień Ziemi pozwoliłam sobie na prawną analizę tematu, który choć z nazwy sugeruje inicjatywę proekologiczną, to w rzeczywistości stał się kolejnym argumentem ubezpieczycieli do pomniejszania …
Akzo Nobel N.V. (AKZA; AKZOY) publikuje wyniki za Q1 2024 Najważniejsze informacje Q1 2024 (w porównaniu z Q1 2023) Wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 2%, dzięki wzrostowi wolumenu sprzedaży zarówno w segmencie farb, …
AkzoNobel buduje dwa nowe laboratoria badawcze w swoim zakładzie w Sassenheim w Holandii, aby dalej wspierać pionierski rozwój produktów firmy. Wkrótce rozpoczną się prace nad budową centrum technologicznego dla farb proszkowych, a właśnie otwarto nowe …
Zrównoważony rozwój był kiedyś modnym hasłem, które pojawiało się w raportach rocznych i dawało akcjonariuszom poczucie, że firma, w której mają udziały, robi coś pozytywnego. Zrównoważony rozwój nie zawsze był zgodny ze strategią firmy; raczej …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …
Wśród samochodów zasługujących na miano kultowych jedno z ważniejszych miejsc zajmuje brytyjski Mini. Zaprojektowany w drugiej połowie lat 50. ubiegłego wieku produkowany był do końca stulecia. Dziś ten ceniony przez kolekcjonerów klasyk w Wielkiej Brytanii …
Patrycjusz Gaj, jeden z liderów lakiernictwa customowego w Polsce, podzielił się z Czytelnikami Lakiernika swoimi wrażeniami z Japonii, gdzie odbywa się Yokohama Hot Rod Custom Show. Japonia i jej motoryzacja, to bardzo ciekawy temat, nie …