• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Wskazówki od marki Spies Hecker – aplikacja trójwarstwowego lakieru Machine Grey z palety Mazdy

Wskazówki od marki Spies Hecker – aplikacja trójwarstwowego lakieru Machine Grey z palety Mazdy

Popularny wśród właścicieli Mazdy szary lakier Machine Grey jest aplikowany w trzech warstwach przy użyciu zaawansowanej technologii o nazwie Takuminuri. Jego naprawa jest wyjątkowo wymagająca. Evgeny Khmelev, Spies Hecker Head of Training na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, dzieli się praktycznymi wskazówkami z wykorzystaniem lakieru bazowego Permahyd Hi-TEC 480 Base Coat.

 

Od 2016 r. Mazda oferuje kolor 46G Machine Grey na różnych modelach samochodów. Do jego aplikacji, podobnie jak w przypadku koloru Soul Red, japoński producent wykorzystuje zaawansowany proces lakierowania zrobotyzowanego o nazwie Takuminuri. Kolor Machine Grey składa się z trzech warstw: warstwy refleksyjnej, warstwy transparentnej oraz lakieru bezbarwnego.

 

„Ziarno aluminium w lakierze nadaje mu metaliczną głębię, a pigmenty w warstwie refleksyjnej pozwalają uzyskać intensywny kontrast pomiędzy światłem a cieniem. Samochód wygląda, jakby został wykonany z jednego kawałka stali” – tłumaczy Evgeny Khmelev, Spies Hecker Head of Training na Europę, Bliski Wschód i Afrykę.

 

Odtworzenie takiego efektu podczas naprawy nie jest łatwe. „Ze względu na swój złożony charakter odcień Machine Grey może się różnić pomiędzy poszczególnymi modelami. Dlatego też w oprogramowaniu kolorystycznym Phoenix znajduje się bogaty wybór receptur dla lakieru bazowego Permahyd Hi-TEC Base Coat 480” – dodaje Evgeny Khmelev.

Oto wskazówki naszego specjalisty dotyczące uzyskania idealnego efektu podczas odtwarzania tak skomplikowanego, trójwarstwowego koloru jak Machine Grey:

 

Wskazówka nr 1: Natryski próbne

Ponieważ Machine Grey jest bardzo złożonym kolorem, po wykonaniu pomiaru spektrofotometrem ColorDialog Phoenix, zalecamy zrobić natryski próbne, aby jak najlepiej dopasować efekt i wygląd lakieru do oryginalnego koloru. Natrysk próbny należy porównywać do nadwozia przy różnorodnym oświetleniu, zwłaszcza przy naturalnym świetle dziennym.

 

Wskazówka nr 2: Czarny lakier bazowy

Po przygotowaniu podłoża należy nałożyć czarny lakier bazowy do pełnego krycia, który następnie jest cieniowany na oryginalny lakier. W przypadku mniejszych napraw warto obniżyć ciśnienie w pistolecie, aby uzyskać płynne przejście koloru. Lakier bazowy należy zostawić do całkowitego wyschnięcia, a element do całkowitego ostygnięcia.

Spies Hecker Repair Tip - Mazda Machine Gray;

 

Wskazówka nr 3: Specjalna naklejka – do kontroli krycia (szachownica)

Przed aplikacją półprzezroczystej warstwy z efektem, na którą składa się skoncentrowany czarny lakier z drobnym ziarnem aluminium, warto w lakierowanym miejscu umieścić specjalną, czarno-szarą naklejkę. Pomaga ona kontrolować nakładaną ilość lakieru podczas aplikacji warstwy z efektem, gdzie nie możemy dopuścić do pełnego krycia. Przed przejściem do warstwy z efektem należy na obszar przylegający do miejsc naprawy nałożyć środek do cieniowania. Warstwa z efektem powinna być zamknięta, cienka i jednolita.

 

Wskazówka nr 4: Naturalne światło

Po wyschnięciu warstwy z efektem sprawdź na naklejce stopień pokrycia koloru bazowego. Jeśli udało się uzyskać odpowiedni efekt transparentności, można przejść do lakieru bezbarwnego. Efekt końcowy należy uważnie i dokładnie obejrzeć w różnorodnym świetle. Decydującym o sukcesie jest wygląd naprawy w świetle dziennym – dzięki temu widać, czy dobrze dopasowano kolor oraz czy udało się zachować gładkie przejście pomiędzy miejscem naprawy, a oryginalnym lakierem.

 

Wskazówka nr 5: Wideo

Spies Hecker oferuje lakiernikom kompleksowe wsparcie, proste rozwiązania systemowe oraz praktyczne wskazówki na temat codziennych wyzwań na swoim kanale YouTube – www.youtube.com/spieshecker. Nagrania trwają 5–10 minut. Na każdym z nich doświadczony lakiernik pokazuje, jak najlepiej wykorzystywać możliwości produktów Spies Hecker.

 

Więcej informacji o marce Spies Hecker i jej produktach na stronie www.spieshecker.pl.

 

O Spies Hecker

Spies Hecker, globalna marka renowacyjnych systemów lakierniczych Axalta, tworzy optymalne i praktyczne rozwiązania, które nie tylko w znacznym stopniu ułatwiają pracę warsztatów lakierniczych, ale również sprawiają, że staje się ona znacznie bardziej wydajna. Marka z Kolonii, Niemcy, bazując na ponad 135 latach sukcesów, koncentruje się przede wszystkim na swoich klientach, a wysokiej jakości systemy produktowe, zindywidualizowana obsługa i odpowiednio ukierunkowane szkolenia podkreślają znaczenie relacji z klientami. Marka Spies Hecker jest w czołówce światowych marek lakierów renowacyjnych, a jej produkty są dostępne w 75 krajach na całym świecie.

Spies Hecker – po prostu bliżej!

 

 

Zobacz również
  • Wymierny wzrost wydajności pracy dzięki innowacyjnym rozwiązaniom Cromax

    – Innowacyjne i wspierające wydajność rozwiązania marki Cromax, globalnej marki renowacyjnej firmy Axalta, wiodącego globalnego dostawcy lakierów ciekłych i proszkowych, obejmują m.in. platformę ChromaConnect oraz system Ultra Performance Energy, opracowane specjalnie z myślą o warsztatach lakierniczych. Głównym celem …

    Wymierny wzrost wydajności pracy  dzięki innowacyjnym rozwiązaniom Cromax
  • Axalta i TOYOTA GAZOO Racing Europe podpisują wieloletni kontrakt

    Październik 2020 r. – firma Axalta (NYSE: AXTA), wiodący globalny dostawca lakierów ciekłych i proszkowych, została nowym partnerem technologicznym zespołu wyścigowego TOYOTA GAZOO Racing Europe (TGR-E). TGR-E należy w całości do TOYOTA Motor Corporation (TMC) i odpowiada za …

    Axalta i TOYOTA GAZOO Racing Europe  podpisują wieloletni kontrakt
  • BRAYT INDUSTRY poszerza portfolio swoich produktów

    Dedykowana przemysłowi marka BRAYT INDUSTRY wprowadziła do swojej oferty nowe produkty, Są nimi trzy nowe gąbki polerskie oraz pasta polerska A-Z. BRAYT INDUSTRY Gąbka polerska Perfekt finish ( biała)   Gąbka polerska wykonana ze specjalnej …

    BRAYT INDUSTRY poszerza portfolio swoich produktów
  • Poliuretanowe powłoki ochronne RANGERS gwarantują odporność na zarysowania

    Chęć ochrony powierzchni transportowych części samochodów zaczęła się już w na początku 1950 roku wraz z wyprodukowaniem nowoczesnego pick-upa. Zanim pojawiły się powłoki ochronne właściciele samochodów typu pick-up instalowali podłogi z  prostego drewna jako środka …

    Poliuretanowe powłoki ochronne RANGERS gwarantują odporność na zarysowania
  • Co tam piszczy w lakiernictwie?

    Czymkolwiek człowiek by się nie zajmował, musi wiedzieć, co robi, po co to robi i jakim sposobem. Dotyczy to wszelkiej działalności zawodowej i hobbystycznej, dowolnej profesji, w tym również lakiernictwa. W „Księdze cytatów z polskiej …

    Co tam piszczy w lakiernictwie?

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się