• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

System odsysania pyłów szlifierskich ważną częścią warsztatu lakierniczego

System odsysania pyłów szlifierskich ważną częścią warsztatu lakierniczego

Myśląc o budowie nowoczesnego, efektywnego i przyjaznego dla pracowników warsztatu lakierniczego nie można zapomnieć o odsysie pyłów szlifierskich. Najważniejszym jest fakt szkodliwości takich pyłów dla zdrowia. Ekonomiczny aspekt to oszczędność materiałów ściernych, redukcja czasu pracy, wyższa jakość naprawy. Przygotowanie powierzchni do lakierowania jest bardzo ważne w procesie naprawy i ma wpływ na jej końcowy efekt. A zapylenie na warsztacie bez wątpienia ma także wpływ na ilość wtrąceń w lakierze bezbarwnym. Jeżeli nawet kabina lakiernicza działa poprawnie i jest czysta to lakiernik kilka razy podczas procesu lakierownia z niej wychodzi i jest ryzyko wniesienia pyłu na kombinezonie. Usuwanie wtrąceń z lakieru bezbarwnego to kosztowna i czasochłonna operacja polerowania.

Rozwiązania odsysu pyłu szlifierskiego dobieramy w zależności od potrzeb i budżetu.

Mogą to być małe mobilne odsysacze dla jednego lub dwóch użytkowników. Mogą to być mobilne stanowiska robocze lub ramiona podłączone do odsysaczy.

Przy większej ilości stref przygotowawczych warto pomyśleć o centralnym odsysaczu, który jest odsysaczem bezworkowym, generuje wyższą siłę odsysu, jest cichy i co najważniejsze w zależności od modelu może obsłużyć od 2 do nawet 20 stanowisk szlifierskich.

Dla warsztatów mających do czynienia z obróbką paneli aluminiowych warto pamiętać o konieczności wydzielenia strefy Atex i odpowiednim doborem odsysacza lub co najmniej pre filtra i oczywiście antystatycznych węży odsysających. Wszystkie wspomniane rozwiązania wraz ze wsparciem projektowym są dostępne w ofercie firmy Rupes.

zoom

s145_app1

 

isometric

Zobacz również
  • Firma NOVOL szkoli lakierników w nowoczesnym Demobusie

    Firma NOVOL od lat kładzie olbrzymi nacisk na szkolenie lakierników – zarówno doświadczonych profesjonalistów, jak i tych młodych, rozpoczynających przygodę z rzemiosłem. W ramach programu Akademia NOVOL Pion Szkoleń NOVOL rok w rok edukuje setki …

    Firma NOVOL szkoli lakierników  w nowoczesnym Demobusie
  • Master C38 VHS 2:1 i Master C 108 HS 2:1 – nowe lakiery bezbarwne od firmy TROTON gwarantują łatwość aplikacji i wysoki połysk

    Firma TROTON  wprowadziła do swojego portfolio dwa nowe lakiery bezbarwne. Pierwszy z nich Master C38 VHS 2:1 charakteryzuje się bardzo dobrą wchłanialnością mgły natryskowej, doskonałą rozlewnością oraz łatwą aplikacją.  W trakcie nakładania nie wykazuje tendencji …

    Master C38 VHS 2:1 i Master C 108 HS 2:1 – nowe lakiery bezbarwne od firmy TROTON gwarantują łatwość aplikacji i wysoki połysk
  • Czasy naprawy – technologiczne – rzeczywiste

    Wieczny konflikt interesów – Dlaczego mam płacić tak wiele? Dlaczego płacisz mi tak mało? Są to bardzo częste spory pomiędzy naprawiającymi auta po wypadku, a płacącymi za naprawę. Aby zapobiec takim konfliktom niezależne instytucje wprowadziły …

    Czasy naprawy – technologiczne – rzeczywiste
  • Kabiny – ogrzewanie, wentylacja

    Naprawiając powłoki lakierowe, nanosimy na odtworzoną powierzchnię elementu czy bazy kolorowe i lakiery bezbarwne bądź lakiery kryjące. Aby zapewnić określoną jakość tej ostatecznej warstwy musimy zapewnić określone warunki jej nakładania oraz właściwego wysuszenia.     …

    Kabiny – ogrzewanie, wentylacja
  • Lakiery bezbarwne – jakie są ich rodzaje i czego od nich oczekujemy

      W systemach lakierów dwu- lub wielowarstwowych zewnętrzną warstwą zamykającą całą naprawianą powłokę jest lakier bezbarwny. Głównym zadaniem dla lakieru bezbarwnego, obok walorów estetycznych, jest ochrona powłoki przed erozją z otoczenia, zadrapaniem bądź pochłanianiem oparów …

    Lakiery bezbarwne – jakie są ich rodzaje i czego od nich oczekujemy

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie