• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Strona internetowa to nie wszystko

Strona internetowa to nie wszystko

Strona internetowa to nie wszystko

czyli gdzie warto bywać w sieci aby dotrzeć do potencjalnych klientów

 

Firmowa strona www to jeden ze sposobów na pomnożenie zysków. Dzięki niej można oczywiście przekonać potencjalnych klientów żeby skorzystali z oferty właśnie naszej firmy. Żeby jednak w ogóle mieć szansę to zrobić wspomniani potencjalni klienci muszą dowiedzieć się o istnieniu naszej firmy i jej firmowej wizytówki jaką jest właśnie strona internetowa. W jaki sposób można ich o tym poinformować?

Oczywiście podstawą jest odpowiednio przygotowana strona internetowa, która powinna być właściwie pozycjonowana w wyszukiwarkach. Jeśli jednak sami nie potrafimy zająć się pozycjonowaniem, nie potrafi zrobić tego nikt z naszych pracowników i równocześnie nie mamy zamiaru wydawać pieniędzy na pozycjonowanie przez profesjonalistów… co wtedy? Oczywiście nie zachęcamy do tego by rezygnować z pozycjonowania. Zawsze warto mieć na uwadze też to, że strona internetowa przygotowana w optymalny sposób (tu warto już na etapie przygotowywania strony kierować się chociażby wskazówkami firmy Google), taka która zawiera interesującą treść a wiec równocześnie i taka, na której odwiedzający ją internauci spędzą jak najwięcej czasu będzie lepiej pozycjonowana i tym samym w pewnym sensie bardziej widoczna w Internecie. Jeśli jednak – jak już wspomnieliśmy – nie chcemy ponosić dodatkowych kosztów związanych z regularną troską o pozycjonowanie naszej strony to czy jest coś co możemy zrobić samodzielnie i w zasadzie niemal bezkosztowo – inwestując przede wszystkim nasz czas? Oczywiście że tak – poza czasem,  określonych sytuacjach wykorzystamy tu jeszcze naszą wiedzę zawodową – w tym przypadku np. dotyczącą motoryzacji, serwisu samochodów oraz z zakresu lakiernictwa. W jaki sposób?

 

Przede wszystkim – „warto bywać”

Odnosząc się do powyższego śródtytułu – oczywiście nie wystarczy po prostu bywać, istotne jest bowiem aby po pierwsze wiedzieć gdzie bywać, po drugie w jakim towarzystwie i przede wszystkim to co chcemy osiągnąć poprzez taką działalność. To ostatnie ustaliliśmy już w zasadzie na początku. Docelowo bowiem zależy nam na poinformowaniu o ofercie naszej firmy i zachęceniu do skorzystania z jej usług. W miejscach, o których jednak napiszemy kilka wersów niżej ogłaszanie wprost tego, że mamy taką a nie inną ofertę i zachęcanie do skorzystania z niej wprost najprawdopodobniej nie będzie mile widziane i przynieść może skutki odwrotne do zakładanych (choć oczywiście są i takie miejsca w których tego rodzaju „ogłoszenie” będzie pożądane – o tym jednak w dalszej części niniejszego artykułu).

Zastanówmy się zatem przede wszystkim gdzie w internecie mogą pojawić się nasi potencjalni klienci – potraktujmy to jako punkt wyjścia. Miejscami gdzie w pewien sposób „gromadzą” się w sieci osoby zainteresowane danym tematem są grupy dyskusyjne oraz ich odpowiedniki w strukturze www czyli fora internetowe gdzie internauci wymieniają się wiedzą i uwagami na dany temat oraz służą sobie wzajemną pomocą i poradami w różnych tematach. To właśnie fora internetowe są miejscami gdzie z pewnością warto bywać ale trzeba to robić w umiejętny – zgodny z regulaminem danego forum – sposób. Pamiętajmy przede wszystkim aby nie umieszczać na forach bezpośrednich reklam naszej firmy – grozić to może bowiem nie tylko zablokowaniem możliwości uczestniczenia w danej dyskusji ale najprawdopodobniej pozostawi też w śród innych uczestników forum negatywny wizerunek naszej firmy. Internauci pojawiają się bowiem na forach przede wszystkim po to aby dzielić się swoją wiedzą i pozyskiwać wiedzę od innych – podkreślmy: chodzi tu o wiedzę merytoryczną z danego zakresu tematycznego. W związku z tym, warto mieć na uwadze jeszcze jedna istotną kwestię – fora internetowe mogą również dla nas samych prawdziwą kopalnią informacji. Tego rodzaju listy dyskusyjne podzielone są tematycznie i skupiają „dyskutantów” zainteresowanych konkretną tematyką. Warto się w tych właśnie miejscach – zawsze odpowiednio dobranych tematycznie – pojawić w roli eksperta. Istotną kwestią o jakiej zawsze należy pamiętać jest to,  że bezpośrednia autoreklama jest bardzo źle widziana na forach internetowych – musimy mieć więc naprawdę coś do powiedzenia w danym temacie. Udzielanie wartościowych porad w danej dziedzinie i budowanie wizerunku eksperta naprawdę potrafi przełożyć się nie tylko na zwiększenie ruchu na naszej stronie firmowej www a więc na to że więcej osób pozna naszą ofertę ale co najważniejsze nawet – na kontakty w realnym życiu zawodowym czyli mówiąc wprost na pozyskanie kolejnych klientów. Istnieje też duże prawdopodobieństwo, że klienci pozyskani taką drogą – jeśli będą zadowoleni z wykonanych usług odwdzięczą się pozytywnymi wpisami na forach internetowych. I tu dochodzimy tak naprawdę do sedna sprawy jaką jest promocja usług firmy poprzez fora internetowe – najlepszą formą promocji firmy na grupie dyskusyjnej bowiem tak naprawdę będą opinie zadowolonych klientów, którzy skorzystali z usług naszej firmy.

Informatory gospodarcze

Strony takich nośników informacji jak m.in. „Polskie Książki Telefoniczne” czy „Panorama Firm” pozwalają wyszukać firmę za pomocą różnych kryteriów. Dzięki formularzom wyszukiwania można znaleźć np. serwis AGD w Otwocku albo warsztat samochodowy w Zielonej Górze – to oczywiście jedynie przykłady mające pokazać różnorodność tych katalogów – w wersji internetowej o tyle cennych z firmowego punktu widzenia, że dających możliwość przekierowania potencjalnego klienta do naszej bezpośredniej oferty na firmowej stronie www. Warto więc zadbać o to, aby nasza firma nie tylko znalazła się w takiej bazie ale co istotne dopilnować by wśród różnych informacji o naszej firmie znalazł również link do firmowej strony www i aby link ten był aktywny.

Lokalne serwisy internetowe

Dzisiaj już nawet niewielkie miejscowości mają swoje własne strony internetowe. Utrzymują je samorządy lub podmioty komercyjne. Serwisy tego typu są często podstawowym źródłem informacji o regionie – jeśli więc zależy nam na dotarciu do klientów z danego regionu to z pewnością warto pokazać się w takim serwisie właśnie. Umieszczenie informacji w takim miejscu nie musi być drogie a równocześnie pozwoli dotrzeć do optymalnej grupy potencjalnych klientów – co istotne wyselekcjonowanych wg kryterium regionalnego. Takie sprecyzowanie może okazać się bardziej opłacalne niż poniesienie nakładów finansowych na szeroką promocję w dużym ogólnopolskim portalu (nawet określonym tematycznie). Jeśli bowiem zależy nam na pozyskaniu klientów z danego regionu (bo działamy lokalnie) to albo powinniśmy zdecydować się na możliwość tzw. geotargetowania – usługi zazwyczaj płatnej dodatkowo (czyli tego że nasza oferta w dużym portalu będzie widoczna tylko dla osób z danego obszaru geograficznego) albo skorzystać z możliwości promocji w regionalnych serwisach właśnie (do czego zachęcamy zarówno ze względu na niższe koszty jak i ze względu na efektywność w przypadku firm lokalnych).

Jakie informacje umieścić w takiej reklamie w serwisie lokalnym? Okazuje się, że jeśli mamy dobrze przygotowaną firmową stronę www to wcale nie musimy umieszczać w samej reklamie/ogłoszeniu w serwisie wielu informacji. Najistotniejszą kwestią będzie w tej sytuacji skłonienie osób odwiedzających dany serwis –  a więc naszych potencjalnych klientów – do odwiedzenia strony internetowej naszej firmy. To tam właśnie klient powinien znaleźć szczegóły i argumenty, które skłonią go ostatecznie do skorzystania z naszej oferty.

A jak przedstawić wspomniane informacje i argumenty aby osiągnąć taki właśnie efekt? Zasady skutecznego pisania na potrzeby Internetu różnią się nieco od tych ogólnych… ale to już temat na kolejny artykuł z serii promocji firmy w Internecie.

Małgorzata Łukaszewicz

Zobacz również
  • Czy szkolenia są potrzebne?

    Sporadycznie co prawda, ale spotyka się opinie , że szkolenie to niepotrzebne zawracanie głowy, a w książkach o blacharstwie i lakiernictwie to ” nic nie ma”. Wystarczy jednak poczytać na forach internetowych, o co pytają …

    Czy szkolenia są potrzebne?
  • Czy zaniżanie kosztów roboczogodziny i korekty kosztorysów naprawy to jedyne problemy warsztatów w kontaktach z Ubezpieczycielami?

    Serwisy blacharsko – lakiernicze, choć z zasady powołane do wykonywania napraw, coraz większą część swojej działalności poświęcają windykacji należnych im środków z tytułu napraw powypadkowych od towarzystw ubezpieczeń. Rosnący poziom kosztów działalności niejako zmusza je …

    Czy zaniżanie kosztów roboczogodziny i korekty kosztorysów naprawy to jedyne problemy warsztatów w kontaktach z Ubezpieczycielami?
  • Warto wiedzieć…..

    8 grudnia 2023 roku Sąd Najwyższy w sprawie II CSKP 726/22 na posiedzeniu niejawnym w Izbie Cywilnej oddalił skargę kasacyjną powoda od wyroku Sądu Okręgowego w Gdańsku, z dnia 13 maja 2020 roku w sprawie …

    Warto wiedzieć…..
  • Raport ze szkoleń

      Wiadomo: szkolenia, to ważna część branży motoryzacyjnej. Zarówno dla pracodawców, kierowników, jak i bezpośrednich wykonawców napraw oraz diagnostów. Jeżeli spojrzeć na ofertę szkoleniową w Polsce to wygląda ona nawet nieźle. Gorzej jednak kiedy przeanalizuje …

    Raport ze szkoleń
  • Postawić na jakość, wynagradzać pracę

    Krzysztof Podhorodecki, ekspert do spraw procesów likwidacji szkód, audytor, biegły sądowy, właściciel firmy Baspa Consulting. W rozmowie z Mirosławem Rutkowskim podkreśla znaczenie zarządzania i certyfikowania serwisu blacharsko-lakierniczego. Mirosław Rutkowski: Został Pan zaproszony przez firmę NOVOL …

    Postawić na jakość, wynagradzać pracę

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się
x